Geen (ADSL) verbinding: Foutcode 0721

Status
Niet open voor verdere reacties.

edekorte

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2002
Berichten
89
Mijn schoonvader vraagt via mij jullie hulp, hij kan niet meer online en de helpdesk van Wanadoo (nu Orange) geeft niet thuis.
Altijd alles goed gewerkt tot gisteren, opstarten etc gaat goed, de beide groene lampjes van de Speedtouch 330 branden ook, maar bij verbinding maken treedt de foutcode 0721 op: "kan geen verbinding maken met externe computer".
Systeemherstel geprobeerd, drivers de- en installeren geprobeerd, modem loskoppelen en aansluiten, niets werkt.
Googelen leverde niets op, daarom jullie hulp gevraagd.........
Alvast bedankt.
 
Oeit,

Als er aan de configuratie niets is veranderd en geen wijzigingen of aanvulligen w.b. de soft- en hardware zijn geweest, heeft het vaak weinig zin om de- installaties etc. te plegen.
Je raakt dan over het algemeen nog verder 'van huis'.

Schakel pc en modem (en evt de losse router als die naast het kabelmodem is geïnstalleerd) uit: dus de stroom eraf. En even WACHTEN (dit is wat mensen vaak overslaan ......)
Nu eerst het kabelmodem aan en WACHTEN tot die bedrijfsklaar is (let op controlelampjes)
Dan de ect. router en weer even geduld tot ook die bedrijfsklaar is.
Tenslotte de pc weer aan......

Ik hoop dat je niet teveel met dé- en installeren, verwijderen van drivers e.d. bezig bent geweest ......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan