Geen apparaat voor geluidsweergave geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ylias

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2005
Berichten
84
heb het probleem dat ik geen geluid meer heb na een schone installatie. foutmelding: Geen apparaat voor geluidsweergave geïnstalleerd. Bij apparaatbeheer kan ik geen geluidskaart zien of iets wat met geluid te maken heeft, dus ook geen gele vraagteken.

In DXDIAG krijg ik de volgende melding te zien: Er is geen geluidskaart gevonden. Als u er wel een heeft, moet u het geluidsstuurprogramma van de hardwarefabrikant installeren.
Heb verschillende drivers geprobeerd maar geen resultaat, iemand een idee>?



Asus EEE PC 1005P
Windows 7 Starter
 
De juiste Audio driver is op een CD bij het moederbord meegeleverd. Als je die niet meer hebt zul je eerst moeten achterhalen welke audio hardware er aan boord is of welk moederbord je precies hebt. Dat kan o.a. met Speccy:
http://www.piriform.com/speccy
 
Hallo,

Download
51a612a8b27e2-Zoek.png
Zoek.zip naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met Zoek.exe.

Zoek.exe uitvoeren
Wanneer je problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip en klik op de optie "Alles uitpakken".
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
    Code:
    systemspecs;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
 
Drivers: hier voor een EEE PC 1005P.
Er staan drivers voor Windows 7 32-bit
Asus audio-driver voor EEE PC 1005P, Windows 7 32-bit: link

Tijs.
 
bedankt maar diezelfde diver heb ik eerder geinstalleerd maar geen resultaat.
 
Je moet van de pagina die dnties aangeeft eerst de chipset drivers installeren en dan de Audio driver. En als ik zo naar je lijstje kijk dat Zoek produceerde zou ik ook de VGA driver installeren.
 
Laatst bewerkt:
gedaan, maar geen resultaat. Probleem blijft hetzelfde.

Ik had wel de hdd verwisseld en weet dat de hdd naast de geluidskaart zit, maar heb er gekeken en alles zit op zn plaats. Hoe krijg ik de zekerheid dat het alleen een kwestie van een driver is.
 
Als het een onboard kaart is zou je eens in het BIOS kunnen kijken of hij daar wel ingeschakeld is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan