Geen beeld bij opstarten Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm kheb net ontdekt dat mn Acer het dus niet doet met opstarten, maar als ik even het stekkertje eruit haal en er weer instop (hoor ik ook zon "ploep'' geluidje van vista) dan krijg ik weer beeld.. Ik snap er helemaal niks meer van..

Zou dus wel eens aan het beeldscherm kunnen liggen ?

@ReneDirks
dan staat er: Algemeen PnP beeldscherm
@ronnie1
het probleem is dat ik inderdaad een te lage resolutie heb, + dat mn beeldscherm niet werkt als ik mn pc opstart (tot ik het stekkertje ff uit-in doe)

Dus, het enige probleem dat je nu hebt, is het feit dat de resolutie alleen kan worden ingesteld op 1280 x 1024 en niet op 1680 x 1050 ?

En op dat moment is het dus ook geen breedbeeld meer...

Het is dan idd geen breedbeeld meer, waar kan ik de driver voor vista vinden? Ik heb alle updates die gegeven worden met Windows Update & RadarSync al geinstaleerd

Via beeldscherminst. > stuurprogrammas bijwerken kunnen er geen updates worden gevonden

Zat op cd bij de monitor, anders kun je 'm vast van www.acer.nl downloaden. Maar misschien is je monitor idd gewoon kapot

Dat denk ik dan, want op mn e-yama kan ik wel de juiste resoltie instellen (mn Acer gaat maar tot 1024xnogwat. Ik had het verkeerd opgeschreven srry)

Lijkt me, dat jouw probleem met de hardware te maken heeft en niet (meer) met de software.
Probeer het beeldscherm eens uit op een andere machine.

Ik zal even kijken. Zou balen zijn alstie kapot is :( mrja wel goedkoper dan mijn GPU hehe, wat ik eerste instantie dacht

Lijkt me, dat jouw probleem met de hardware te maken heeft en niet (meer) met de software.
Probeer het beeldscherm eens uit op een andere machine.

Hmm inderdaad dat ik daar niet eerder aan heb gedacht, ik ga het zo proberen!

Als ik de drivers download van de Acer site krijg ik een 6.4kb groot bestandje.. wat moet ik hiermee doen? Wss in een map zetten die betrekking heeft op m'n beeldscherm?

De test ziet er goed uit hoor, niks mis mee (behalve natuurlijk de achterlijk lage resolutie waar ik nu egt hoofdpijn van heb :( )

Hallo, ik heb een (groot) probleem. Als ik m'n pc aanzet verschijnt er eerst zo'n zwart scherm met van die witte letters en daarna zon balkje dat windows (Vista Home Premium) aan het laden is, allemaal perfect normaal, zo is het altijd geweest. Maar zodra windows opstart (dat scherm dat je ziet: welkom. of zoiets) gaat mijn beeldscherm (Acer AL2216W 22" Widescreen) op standby en staat er: geen input (of iets dergelijks, groen lichtje op monitor > oranje lichtje). Wel hoor ik het geluidje dat windows opgestart is. Dit is elke keer zo. Als ik echter mijn pc in veiligmodus opstart krijg ik gewoon beeld (ik typ dit ook vanuit veilig modus)

Nu heb ik al meerder dingen geprobeerd; Systeemherstel, naar een week terug. Gehele pc formateren en windows opnieuw instaleren etc. Maar niks helpt. Als ik echter bij aparaatbeheer mijn beeldschermadapter uninstaleer en de pc opnieuw opstart start windows weer wel normaal op, alleen kan ik dan een resolutie van maximaal 1280x1024 instellen (terwijl het voorheen altijd 1680x1050 was) en als ik dan m'n pc weer opnieuw opstart krijg ik weer dat mijn monitor op standby gaat...

Ik vermoed zelf dat mijn videokaart (8800GTS 640mb) gestorven is :( en dat m'n onboard GPU het overneemt (dit is echter een vermoeden, ik weet niet eens zeker of ik wel een onboard graka heb) want ik kan ook geen spellen meer spelen, alleen hele oude, zoals Unreal Tournament.

Ik heb de afgelopen dagen op dit forum gezocht naar een oplossing maar ik kon deze echter niet vinden. Kunnen jullie mij helpen? Alvast bedankt

EDIT: Er staat hier ook: "standaard-VGA grafische adapter" op de plek waar het systeem voorheen 8800GTS herkende.

Deze problemen heb je niet meer, het lijkt er nu op dat je op het gebied van hardware en software geen problemen meer hebt.

De enige ergernis lijkt de resolutie van het beeldscherm. Misschien dat ReneDirks daar een antwoord op heeft.

Inderdaad, weet iemand toevallig wat ik met die driver moet doen? Het is een bestandje van 6.4kb groot

Nou het is opgelost hoor :D Geloof het of niet, maar het probleem was een draadbreuk in de draad die naar het stopcontact gaat -.- dat verzin je toch niet! Maarja gelukkig doet alles het weer. Bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan