Geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winger

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Hallo, als ik de maptop (toshiba) opstart hoor ik hem wel opstarten maar krijg geen beeld, dit blijft zwart.

Wat te doen?

Hallo

Bitter weinig nuttige geleverde info , maar hierbij toch een poging.

Heb je de Laptop (maptop) al eens aan een extern scherm aan gesloten ?

Werkt de backlight v/h t.f.t. scherm wel , want ...

Indien de backlight of de inverter van deze defekt is , dan heb je uiteraard geen duidelijke weergave , in de verte kun je dus wel nog iets van weergave zien , uiteraard niet duidelijk.

Maar ... om snel eventuele driver/softwarekonflikten op te lossen , heb je de betrokken p.c. ook al eens d.m.v. een d.o.s. bootdisk opgestart??

Peter

Sorry voor de inlichting, maar het is een Laptop van een vriend en ik weet er heel weinig vanL

Ondertussen is het beeldscherm hersteld, het is namelijk een oude laptop en omdat hij mij verteld heeft dat hij open geweest is om de aansluiting voor stroomvoorziening te herstellen, heb ik hem open gedaan om te kijken of ik wat kon vinden en inderdaad het stekkertje voor het beeldscherm was foutief aangesloten.

Maar nu ik beeld heb en hem start krijg ik na een tijdje een beeld met daarop deze uileg,
Windows kon niet goed worden gestart. Onze exuses voor dit ongemak.
Mogelijk is een recente wijziging van de hardware of software hier de oorzaak van.

En dan nog wat uitleg.........

Ik heb dan op deze manieren geprobeerd om op te starten.

Veilige modus
Laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werken).
en Windows normaal , maar hij wil niet verder dan dit scherm.

De lampjes van de stroomvoorziening en het lampje dat de harde schijf in werking is blijft branden.

Het is een Laptop Satellite van 2000

Goed ziek zeker?
gr jef

Hallo

Start eens op d.m.v. een d.o.s. bootdiskette , of een win 98 bootdisk.

Indien dit korrekt werkt , dan vermoed ik dat de snelste , meest logische manier zal zijn om x.p. opnieuw vanaf 0 te installeren.

Peter

Bedankt vdk_p, ik heb win98se er terug opgekregen .
Het zit zo.
Ikzelf gebruik een laptop in de truck met een routeplanner op (rout66) en omdat ik nog een oude toshiba had staan wil ik deze graag aan mijn vriend collega geven zodat hij wat kan oefenen en leren over de werking.
Alleen zitten er na het installeren van win98se, office2000 en route66 nog veel fouten in die ik mischien beten 1 voor 1 aanpak zodat er met de laptop toch redelijk goed kan gewerkt worden;
Daar heb ik wel jullie hulp voor nodig want zoveel weet ik er ook niet van, dus hoop ik dat je mij kan helpen.

Eest wil ik de resolutie verhogen van het beeldscherm maar kan dit niet met instellingen want er staat alleen maar voor kleuren 2 en 16 bits en bij pixels 640x480 en nu heb ik gelezen dat je dan een driver moet downloaden maar weet niet welke en waar;
Er zit nu een vga standaard videokaart in, dacht ik.
Of waar moet ik dat opzoeken; kan dit met everst home?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Winger
Eest wil ik de resolutie verhogen van het beeldscherm maar kan dit niet met instellingen want er staat alleen maar voor kleuren 2 en 16 bits en bij pixels 640x480 en nu heb ik gelezen dat je dan een driver moet downloaden maar weet niet welke en waar;
Er zit nu een vga standaard videokaart in, dacht ik.
Of waar moet ik dat opzoeken; kan dit met everst home?
Dat kan, maar je kunt de drivers ook rechtstreeks downloaden van de Toshiba website dacht ik.
http://www.csd.toshiba.com/cgi-bin/tais/su/su_sc_modSel.jsp

:thumb: Bedankt Admin_Frisian, het is gelukt om de beeldresolutie driver te downloaden vanaf de belgische toshiba site, dit is was voor mij beter omdat ik daar kon instellen naar de nederlandse taal en dat versta ik toch veel beter dan engels.
Dus dit is al opgelost en het beeld is exelent nu.

De volgende vraag is :
Als ik opstart krijg ik altijd de melding dat er niet goed is afgesloten en dat er waarschijnlijk een fout zit in scandisk.exe, en als ik dan op een toets druk zoals gevraagd, wordt er altijd een schijfcontrole gedaan en nadien een oppervlaktecontole.
Bij deze oppervlakte controle zie ik bij aantal beschadigd (B), 13 B's staan, zijn dit beschadigde clusters en moet ik deze contole helemaal laten lopen, want dit zal nogal een poosje duren denk ik.

:)

Ik heb hem nu 2 keer de oppervlaktecontrole laten doen, maar hij slaat iedere keer vast bij de laatste B.

Rechts zie ik staan: station C
1.447.035 Clusters
1.197.040 gehad
0 Beschadigd

Dus op 1.197.035 blijft hij hangen en dit al 30 minuten, kan ik hier nog wat aan veranderen of blijf ik daar mee zitten.

Of is kan ik de laptop ook opstarten zonder dat hij eerst een schijfcontrole doet ?

Probeer eens gewoon op te starten zonder schijfcontrole, dat is gewoon mogelijk.
In windows kun je dan ook nog kiezen om je schijf te controleren, doe dat eens.
En doe een grondige scan.

We horen het wel. :)

Sorry maar het is allemaal niet goed met het beestje, ik heb hem opgestart zonder schijfcontole (altijd op een toets gedrukt om dit te omzeilen bij het opstarten), en dan nadien een schijfcontrole gedaan via bereau-accessoires, maar hij blijft hangen op cluster 1.190.849 en daar staat hij nu al 2 uur op.
Wel zie ik soms het cd,tje boven links wat verdraaien en het lampje van de hd beweegt soms ook nog, is dit omdat hij aan het proberen is het te repareren mischien.

Je had ook gevraagd om een scan te doen en dit is nog niet gedaan, maar dat zal denk ik wel in orde zijn omdat er niets anders opstaat dan win98se, en office 2000, voor de rest is er nog niet mee gewerkt. Dit is er opnieuw opgezet omdat alles weg was na een reparatie van de power aansluiting.

Gr Jef

Normaal gesproken zou ik even een harddisk diagnosic tooltje proberen om te kijken of je harde schijf nog in orde is.
Bij Toshiba ligt dat een beetje anders geloof ik.
Ik heb even op de site gekeken en dit heb ik gevonden.
Ik hoop dat je daar de harde schijf ook mee kunt controleren, ik krijg het idee dat daar iets mee is.

Controleer nog wel even of dit programma ook voor jouw model geldt (staat onderaan vermeld).

Hay, ik heb eens wat rondgekeken en heb toch niets gevonden wat bestemd was voor deze laptop.
Toen hij dan nog meer begon te haperen heb ik besloten om opnieuw te formateren en hij is nu nog altijd bezig op clusters te repareren denk ik.

Er staat : Trijing to recover al location unit en is nu aan 1.191.058, als het zo voort gaat is hij er morgen vroeg mischien wel.

Nu heb ik ook nog ergens gelezen dat ge met een speciaal tooltje, de clusters nog kan herstellen die na het formateren niet herstelt zijn, is dat zo of moet ik er rekening mee houden dat ik deze arme sukkelaar zal moeten begraven.

Ik kan wel een ibm hdd kopen voor 15 euro, maar kan dat altijd zo maar ingebouwd worden of is de kans groot dat dit niet de goeie is ?

Het gaat erom dat je eigenlijk even je harde schijf moet controleren.
Met Toshiba weet ik eigenlijk niet hoe dat moet.
Elke fabrikant heeft zijn programma hiervoor alleen kan ik dat bij Toshiba niet vinden.
Wel vond ik dit:
The support hotline also told me that Toshiba has lot's of customer reports about successfull usage of IBM's/HGST's Drive Fitness Test (DFT).
Het diagnostich tooltje van IBM is hier te vinden.
Probeer die eens zou ik zeggen.
Of je die IBM harde schijf kunt plaatsen zou ik niet weten.
Hopelijk heeft iemand anders hier een antwoord op.

De site waar ik het IBM tooltje moet halen is momenteel buiten gebruik.

Kan je me zeggen of ik voor deze harde schijf ook een vervanger kan vinden, eventueel een van 10 gb.

Ik weet niet waar ik moet zoeken om te zien welke er compatible is met die er nu inzit en als het even kan dan wil ik graag een zwaardere steken.

Dit is wat er nu inzit. fujitsu mhk2060AT 6gig.

Ik ben mischien wat moeilijk maar als ik ergens een antwoord moet vinden zit ik hier toch goed denk ik.

Mijn dank is groot. :thumb:

Geplaatst door Winger
Kan je me zeggen of ik voor deze harde schijf ook een vervanger kan vinden, eventueel een van 10 gb.

Ik weet niet waar ik moet zoeken om te zien welke er compatible is met die er nu inzit en als het even kan dan wil ik graag een zwaardere steken.

Dit is wat er nu inzit. fujitsu mhk2060AT 6gig.
Ik hoop dat VDK_P hier nog iets over kan zeggen.
Ik heb hier helaas niet zoveel verstand van. :confused:

En je bent helemaal niet moeilijk hoor, daar is Helpmij voor. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan