Geen beveiligde internetpagina's openen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

loiie

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2007
Berichten
16
Al heel lang kan ik op mijn computer geen beveiligde internet pagina's openen (zoals bijvoorbeeld: hotmail, mijnpostbank, bestellen bij otto/wehkamp etc..).
Ik heb echt geen idee waar dit aan ligt maar ik heb zelf al wat lopen klooien met mn beveiligingsinstellingen, maar dat helpt niet. Een firewall ofzo heb ik volgens mij niet (ik heb niet echt veel verstand van computers :eek:).

Wie weet waar het aan kan liggen, en hoe kan ik het oplossen? Ik vind het echt heel erg irritant dat ik bijvoorbeeld steeds mn mail moet gaan lezen op een andere computer :(
 
Staat je klok wel goed?
(klinkt als een onzinnige bijzaak, maar het is wel van belang)
 
Ehm nee met mn klok is niets aan de hand haha :D
Nog verdere suggesties? :thumb:
 
Probeer eens (als het over Internet Explorer 6 gaat): iefix

Die zet een hoop instellingen terug en repareert fouten, zodat hopelijk het daarna weer wel werkt voor je.

Succes,

Tijs.
 
Ik heb inderdaad i.e. 6.0, heb iefix net ook geprobeerd maar helaas, het heeft niet geholpen. Ik krijg nog steeds een pagina met 'deze pagina kan niet worden weergegeven' als ik een beveiligde pagina wil openen :confused:

Wat kan ik nu nog proberen?
 
Wat je kunt doen is die websites even toevoegen aan de 'zone' Vertrouwde websites.

(In IE 6): Extra -> Internet-opties -> tabblad Beveiliging -> klikken op Vertrouwde websites -> klikken op Websites.. -> Vinkje weghalen bij Https: verplicht ... -> Dan in het invulveldje invullen en dan op Toevoegen drukken (per stuk):
*.msn.com
*.msn.nl
*.microsoft.com
*.passport.net
*.passport.com
*.mijnpostbank.nl
*.live.com
*.hotmail.com

Ook even in het tabblad Inhoud de knop SSL Status wissen aanklikken.

Hopelijk helpt het.
Indien niet, geef ons ook de precieze melding die onderaan de pagina staat als je die 'deze pagina kan niet worden weergegeven' melding krijgt.

Succes,

Tijs.
 
Ik heb het geprobeerd, maar helaas ook dat is niet de oplossing..

Dit staat er bovenaan op de pagina:

De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

En dit staat er onderaan:

Kan de server niet vinden of DNS-fout
Internet Explorer
 
[...]
Kan de server niet vinden of DNS-fout
Internet Explorer

Wat je dan moet proberen is te kijken of die websites vanaf jouw plek wel bereikbaar zijn op de https poort.
Test dat op de volgende manier:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k telnet [servernaam] 443

Ik heb dat hier zojuist getest met: cmd /k telnet www.wehkamp.nl 443

en dat leverde verbinding op (het scherm wordt dan zwart, om aan te geven dat je verbinding hebt op de juiste poort). Zodra ik dat getest had, werkte ook https://www.wehkamp.nl vanuit mijn Internet Explorer 6 browser.

Probeer het eens, want een "Kan de server niet vinden of DNS-fout" betekent normaal gesproken dat
1. de 'omzetting' van servernaam naar internet-adres niet goed gaat, óf
2. dat de verbinding niet kan worden opgebouwd vanwege problemen bij de provider, een firewall in jouw pc of op je router, Ouderlijk toezicht-programma's op je pc etc.

Succes,

Tijs.
 
De wehkamp site kan ik opzich wel openen, alleen als ik iets wil bestellen (op een beveiligde pagina) dan krijg ik dus dat scherm met die melding onderaan.

Ik heb geprobeerd wat je zei, alleen dan met de postbank site.

Ik heb dit ingetikt bij uitvoeren: 'cmd /k telnet https://mijn.postbank.nl/ 443'

Op die manier was het goed toch?
Als ik dan op ok klik, krijg ik inderdaad een zwart schermpje maar die staat er 2 seconden en dan verdwijnt ie weer. Er staat ook niks in dat schermpje.
Er staat alleen wel iets van 'C:\Windows\system32\cmd.com' boven?

De sites doen het overigens nog steeds niet helaas..

Wat ook wel typisch is, is dat er nog een andere computer in huis is die via hetzelfde modem/router werkt, en daar kan ik de pagina's wél gewoon op openen. Het lijkt mij dus niet dat het aan mn provider/modem ligt. Ik heb ook geen firewall op mijn computer, die heb ik uitgeschakeld.

Nog andere suggesties wat het wel kan zijn?
 
Nee, dat deed je helaas niet goed.

Wat je moest doen is (voor mijn.postbank.nl):
Start -> Uitvoeren -> cmd /k telnet mijn.postbank.nl 443

Zie schermafdruk hoe het eruit ziet als ik wehkamp aanroep over de https:// poort (die is dus succesvol).
Ook die van mijn.postbank.nl is succesvol (zie 2de bijlage).

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • wehkamp_poort_443.JPG
    wehkamp_poort_443.JPG
    14,5 KB · Weergaven: 67
  • mijn.postbank_poort_443.JPG
    mijn.postbank_poort_443.JPG
    14,6 KB · Weergaven: 66
Laatst bewerkt:
Overigens: cmd.com hoort niet op je systeem te bestaan. Is dat het geval, dan is het waarschijnlijk een virus of anderszins verdacht iets. Wat wél hoort te bestaan is cmd.exe in de system32 submap van je Windows.

De volledige aanroep is namelijk (als je Windows in C:\Windows staat):

Start -> Uitvoeren -> c:\windows\system32\cmd.exe /k telnet mijn.postbank.nl 443
 
Nee bij mij ziet het er niet zo uit als wat jij als bijlage stuurde. Wel hetzelfde soort schermpje dus maar niet dezelfde tekst.

Als ik dit bij uitvoeren intyp:
Start -> Uitvoeren -> c:\windows\system32\cmd.exe /k telnet mijn.postbank.nl 443

Krijg ik deze melding: Kan geen verbinding met de host maken, op poort 443: de verbinding is mislukt.

Nu ik er zo over nadenk, ik krijg wel vaker opeens uit het niets dat zwarte schermpje in beeld met daarin die 'C:\Windows\system32\cmd.com'.
Kan dit dan op een virus wijzen?
 
Nee bij mij ziet het er niet zo uit als wat jij als bijlage stuurde. Wel hetzelfde soort schermpje dus maar niet dezelfde tekst.

Als ik dit bij uitvoeren intyp:
Start -> Uitvoeren -> c:\windows\system32\cmd.exe /k telnet mijn.postbank.nl 443

Krijg ik deze melding: Kan geen verbinding met de host maken, op poort 443: de verbinding is mislukt.

Nu ik er zo over nadenk, ik krijg wel vaker opeens uit het niets dat zwarte schermpje in beeld met daarin die 'C:\Windows\system32\cmd.com'.
Kan dit dan op een virus wijzen?

Als je die melding krijgt: Kan geen verbinding met de host maken op poort 443, dan heb je een ernstig netwerkprobleem, dat niet (direct) met Internet Explorer te maken heeft. Het had namelijk gewoon moeten werken zoals bij mij.
Wat je nog kunt testen is gebruik te maken van het directe adres van mijn.postbank.nl, dus wordt het dan:
c:\windows\system32\cmd.exe /k telnet 145.221.55.1 443

Als dat wel werkt, dan heb je een groot probleem met het omzetten van (bijv.) mijn.postbank.nl naar het directe adres. Probeer dan het volgende, en geef ons de informatie:
Start -> Uitvoeren -> c:\windows\system32\cmd.exe /k ping mijn.postbank.nl

Zie de bijlage zoals het er ongeveer uit zou moeten zien. Meld ons welk ip--adres er voor mijn.postbank.nl wordt gemeld door het ping commando.

Het feit dat cmd.com regelmatig voorbij komt is een slecht teken: Je zou inderdaad een virus of anderszins foute software op je systeem kunnen hebben.
Lees hier welke regels gelden en post dan een HijackThis log-file op nucia.nl, met beschrijving van je problemen en bevindingen (o.a. over cmd.com).

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • mijn.postbank_ping.JPG
    mijn.postbank_ping.JPG
    30,9 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:
Ik heb het directe adres geprobeerd van postbank, maar dit maakt geen verschil, ik krijg weer de meliding: Kan geen verbinding met de host maken, op poort 443: de verbinding is mislukt.

Maar toen ik dit deed (pingen dus): Start -> Uitvoeren -> c:\windows\system32\cmd.exe /k ping mijn.postbank.nl
Kreeg ik de volgende melding, die ik als bijlage heb toegevoegd (hopen dat ie het doet..)

Hoe zou ik een eventueel virus van mijn computer kunnen verwijderen, of is het beter dat ik mijn computer een keer helemaal clean, windows er opnieuw opzetten?

Bedankt voor je hulp!
 

Bijlagen

  • ping.JPG
    ping.JPG
    25,4 KB · Weergaven: 68
Het lijkt erop dat er iets niet klopt in je windows, maar het kan ook zijn dat je een type-fout gemaakt hebt.

Probeer eens het volgende:
Start -> Uitvoeren -> c:\windows\system32\cmd.exe
Dan, in het scherm dat geopend is:
c:\windows\system32\ping.exe mijn.postbank.nl
c:\windows\system32\nslookup.exe mijn.postbank.nl

Vertel ons wat beide commando's opleveren (een schermafdruk is ook goed ;) ).

Succes,

Tijs.
 
Voor het 1e resultaat zie bijlage: ping1

Voor het 2e resultaat zie bijlage: 519 etc.

Tussen dat 'exe' en 'mijn.postbank' moest een spatie toch? Want dan is het geen type-fout..
 

Bijlagen

  • ping1.JPG
    ping1.JPG
    34,6 KB · Weergaven: 65
  • 519AV1.JPG
    519AV1.JPG
    33,8 KB · Weergaven: 76
Ok, de 'omzetting' van namen naar ip-adressen lijkt dus goed te werken. Dat is in ieder geval goed nieuws.

Blijft staan, om te proberen:

https://145.221.55.1

Krijg je dan een melding dat het certificaat niet hoort bij de aangeroepen website, klik dan Ja.
Krijg je daarna het inlogscherm van mijn.postbank.nl, dan heb je, lijkt me, te maken met 'vieze' software op je pc.
Probeer dan (tijdelijk) de 'invoegtoepassingen van derden' uit te schakelen. Werkt dat, dan heb je zeker met foute software op je pc te maken. Zie bijlage: Extra -> Internet-opties -> tabblad Geavanceerd -> [onder de kop Surfen:] Browser-extensies van derden inschakelen uitvinken en IE herstarten.
Werkt het daarna wel weer, dan heb je zeker te maken met 'foute' of kapotte software.
Volg dan de instructies m.b.t. HijackThis van eerder.

Succes,

Tijs.
 
Als ik op de link klik, https://145.221.55.1/, dan krijg ik gewoon weer dat witte scherm met onderaan de melding:

Kan de server niet vinden of DNS-fout
Internet Explorer

:confused:
 
Misschien zijn de basiscertificaten verloren gegaan?

Ga eens naar het onderdeel Software (Start -> Uitvoeren -> appwiz.cpl)
Ga naar Windows onderdelen toevoegen en verwijderen (in de linkermarge).
Kijk na of Basiscertificaten bijwerken wel aangevinkt staat (zie bijlage).

Is dat niet het geval, aanvinken en volgende klikken enz. totdat het allemaal klaar is.
Is dat wel het geval, uitvinken en volgende klikken enz. totdat het allemaal klaar is. Daarna weer terug naar dat onderdeel, aanvinken, volgende klikken enz. totdat het allemaal klaar is.

Hopelijk komen dan de basiscertificaten weer terug in je XP, waar de Postbank en anderen de betrouwbaarheid van hun eigen beveiligingscertificaten op baseren.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • basiscertificaten.JPG
    basiscertificaten.JPG
    51,1 KB · Weergaven: 55
'Helaas', het vakje 'basiscertificaten bijwerken' was wel aangevinkt.

Nog verdere suggesties?

Het begint er zo langzamerhand wel op te lijken dat het behoorlijk hopeloos is, of niet :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan