Geen beveiligde internetpagina's openen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het wordt nu wel moeilijk ja :confused:

Wat je nog kunt doen:

1. Draai de 'alternatieve' IEFix: http://windowsxp.mvps.org/IEFIX.htm
Herstart na het draaien van het programma de computer, en kijk of het daarna wel werkt.

2. Installeer IE6 NL opnieuw:
Verander daarvoor de volgende setting in Start -> Uitvoeren -> regedit.exe:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}
Wijzig de waarde van IsInstalled in het rechtervenster van 1 in 0 en klik op OK.
Installeer IE6 opnieuw vanaf hier

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Er staat toevallig geen proxy bij https ingesteld onder opties->verbindingen?
 
Er staat toevallig geen proxy bij https ingesteld onder opties->verbindingen?

Hele goede tip/vraag! :)

Kijk dit na (in Internet Explorer 6) onder: Extra -> Internet-opties -> tabblad Verbindingen -> knop Lan instellingen -> sectie Proxyserver -> [indien Proxy-server aangevinkt] -> knop Geavanceerd -> invulveldje bij Beveiligd
Indien daar iets staat ingevuld, dat dan weghalen, desnoods een schermafdruk posten van wat je allemaal aangetroffen hebt onder Lan instellingen (en evt. de knop Geavanceerd).

Tijs.
 
Bij lan-instellingen is geen van de vakjes aangevinkt (zie bijlage screenshot).

De iefix van http://windowsxp.mvps.org/IEFIX.htm hielp ook niet..

I.E6 opnieuw installeren heb ik nog niet gedaan, want als ik dit:
regedit.exe:HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}

Invoer bij 'uitvoeren' dan geeft ie de melding: 'parameter is onjuist'

Doe ik iets verkeerd?
 

Bijlagen

  • lan-instellingen.JPG
    lan-instellingen.JPG
    53,3 KB · Weergaven: 47
Bij lan-instellingen is geen van de vakjes aangevinkt (zie bijlage screenshot).

De iefix van http://windowsxp.mvps.org/IEFIX.htm hielp ook niet..

I.E6 opnieuw installeren heb ik nog niet gedaan, want als ik dit:
regedit.exe:HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}

Invoer bij 'uitvoeren' dan geeft ie de melding: 'parameter is onjuist'

Doe ik iets verkeerd?

Je moet in regedit.exe in het linker venster op zoek (openklikken waar nodig) naar die sleutel, waarna je in het rechter venster de waarde IsInstalled kunt aanpassen door het te dubbelklikken.

Alternatief kun je met de volgende commando-regel ook die waarde zetten (let op: Deze regel is lang, vergeet niet om alles te kopieren en dan te plakken in Start -> Uitvoeren):
Code:
reg.exe add "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}" /v IsInstalled /t reg_dword /d 0 /f

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Als ik die regel plak bij uitvoeren, doet hij het echt niet :( Tenminste ik krijg wel een zwart schermpje maar die is binnen 1 sec. ook weer weg.
Ik weet zeker dat ik hem helemaal en goed gekopierd heb.

Ik heb die regedit.exe gezocht, maar als ik die map open is hij ook binnen een paar sec. weer verdwenen. Ik heb even snel een screenshot gemaakt van welke map het was..

Echt raar dat die schermpjes zo snel weer verdwijnen :shocked:
 

Bijlagen

  • reg.JPG
    reg.JPG
    30,1 KB · Weergaven: 59
De instelling is nu echt al aangepast, hoor.

Als het goed is kun je nu Internet Explorer 6 opnieuw installeren via de link die ik eerder gaf.

Succes,

Tijs.
 
Als ik nu mn computer opstart krijg ik de melding dat internet explorer is verwijderd, en de vraag of ik de instellingen ook wil verwijderen. Ik heb nu maar steeds op nee geklikt, maar moet ik op ja klikken?

Ook heb ik geprobeerd om I.E. opnieuw te installeren, maar ik krijg een melding dat er al een nieuwere versie is geinstalleerd, en dat ik hem dus niet kan installeren. Ik heb toch echt gewoon internet explorer 6.0 dus dat er een nieuwere versie op zou staan lijkt mij een beetje vreemd..
 
Met dank aan Microsoft kan je IE 6 SP1 niet meer herinstalleren als je SP2 van XP hebt geïnstalleerd.

Ik heb geëxperimenteerd hier, o.a. met de het toevoegen van de optie /Q aan ie6setup.exe, maar dat levert uitsluitend zware problemen op.

Dat oplossingspad zullen we dus moeten verlaten.
Zet de IsInstalled waarde maar weer terug op 1 met:

Code:
reg.exe add "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}" /v IsInstalled /t reg_dword /d 1 /f

en herstart de PC.

Zodra geherstart, kun je nog het volgende proberen, maar er zal om de volledige installatiecd van je XP versie (Home of Professional) met Service Pack 2 daarin geïntegreerd gevraagd (kunnen) worden:

Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow

Misschien levert dat sfc /scannow een oplossing voor je problemen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ok ik heb die IsInstalled waarde weer op 1 gezet, nu krijg ik die melding ook niet meer bij het opstarten van mn computer.
Verder heb ik ook dat 'sfc /scannow' gedaan, ik hoefde alleen niet mn cd erin te stoppen, dus alle instellingen klopten nog in windows. Het heeft dus ook niet geholpen voor het openen van de beveiligde pagina's.

Heb je nog verdere ideen wat de oplossing zou kunnen zijn?
 
Misschien (maar dat zou iefix ook al gedaan moeten hebben voor je):

(In IE6): Extra -> Webinstellingen herstellen

Verder niet direct nog wat opties bij de hand, helaas.

Tijs.
 
Als je met telnet geen verbinding kan maken met een server op de https poort, zal dit weinig met internet explorer te maken hebben. Het is eerder iets vreemds met je winsock. Je zou voor de zekerheid nog eens FireFox of Opera kunnen installeren...
Heb je ooit een firewall (of nu nog steeds) geinstalleerd?
 
Behalve de fire-wall die standaard op windows zit, heb ik een Norton Internet Secuirity gehad, of ik heb m nog steeds dat weet ik niet.. Dat stomme ding kan ik niet goed verwijderen namelijk :mad: Ook niet via configuratiescherm..
 
Oh ik ben zo blij zo blij :D :thumb: Mn pagina's doen het! Ik heb norton er door dat programma af kunnen gooien, en nu kan ik eindelijk de beveiligde pagina's openen!!

dropl en dnties ontzettend bedankt voor jullie hulp! :thumb:

Alleen nu krijg ik van alle kanten pop-ups, en zie ik ook allemaal bestandjes in mappen die ik daar niet wil hebben (via limewire). Welk programma kan ik het beste installeren om dat tegen te gaan zonder dat het meteen weer al die pagina's blokkeert?
 
Laatst bewerkt:
Start voor je nieuwe vragen per vraag een nieuwe discussie in de daarvoor bedoelde secties van het forum, en zet je originele vraag ("Geen beveiligde internetpagina's openen?") op Opgelost.
Dat kun je doen door in het keuzevakje "Status van de vraag " (rechtsonder aan de pagina) te klikken op "Vraag is opgelost".

Fijn dat je probleem verholpen is! :thumb:

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan