Geen contact tussen sitecom 3oon wl330 en thomson speedtouch!! HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

yellowpoint

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Hallo,

Ik zit met een behoorlijk vervelend probleem dat ik als leek niet opgelost krijg.
Voor draadloos internet en email gebruik ik met mijn laptop de modem/router Thomson St780 WL speedtouch(experiabox)
Nu heb ik om de afstand te vergroten de sitecom 300n wl330 gekocht en ingesteld als repeater.
De situatie is als volgt. Van de laptop gaat het signaal naar de sitecom om vervolgens naar de officiele router nml de speedtouch te gaan en vice versa. Nu heb ik een verbonden, uitstekend signaal van de sitecom maar ik krijg de melding dat er geen pagina kan worden geladen. Het lijkt dat er geen verbinding tussen de sitecom en de speedtouch is. Bij gebruik van de speedtouch alleen werkt alles goed.
Ik werk met XP pro SP3
Is er iemand die mij een oplossing kan bieden voor dit probleem.

Bij voorbaat dank.

Paul

Geen contact tussen sitecom 3oon wl330 en thomson speedtouch!! HELP

Hoi,

bedankt voor de links.
Wanneer ik het lees begrijp ik dat het ip adres bij het derde getal niet hetzelfde mag zijn als bij de basisrouter(1) en dat je de dhcp server op de 2 router? uit moet zetten.
Dit klopt!!!
Verder lees ik ook dat eenieder de tweede router met een kabel koppelt aan de master router(1). dat begrijp ik niet.
il wil draadloos van laptop naar router2 en het signaal moet dan draadloos van en naar router 1(de basis dus)
Kan dit dan wel of ben je altijd met een kabel in de weer?
alvast wer bedankt

Ik zou graag hetzelfde willen als de oorspronkelijke vraagsteller.
Begrijp ik het goed dat een tweede router alleen mogelijk is door ze te verbinden met een ethernetkabel en dat een draadloze verbinding tussen twee routers niet mogelijk is?
Ik hoop dat ik het verkeerd begrijp en dat iemand kan uitleggen hoe een draadloze verbinding te maken.

Hmmm...ik denk dat een router wel draadloos het internetsignaal kan uitzenden maar niet kan ontvangen. Ik begrijp dat jullie listig gebruik willen maken van overcomplete routers maar dat gaat dus niet zo. Als je het internetsignaal wilt versterken, zal je een range-extender moeten kopen. Zonder kabels kan ook wel met een Powerline via het stopcontact, zie http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=443269

de sitecom 300n wl330 is een range extender. Hiermee zou je dus als het ware draadloos je signaalbereik kunnen vergroten, is mij vertelt.
Helaas is het bij mij nog steeds niet gelukt. Het probleem zit bij echt tussen de verbinding van de sitecom en de thomson speedtouch(basis).
Het vreemde is dat de eerste keer aansluiten het ding het wel deed, maar na een geheugenstrip crash van de laptop, het vervangen hiervan, doet hij het niet meer. Tevens is het zo dat wanneer ik internet voor de allereerste keer open, direct draadloos naar de speedtouch, word aangegeven dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de speedtouch. druk ik dan op verbinding herstellen lukt het wel en is er geen vuiltje aan de hand. Ik moet dus altijd voor de eerste keer verbinding internet, een verbinding herstel draaien voordat ik contact krijg. Dit gebeurt direct naar de speedtouch zonder tussenkomst van de sitecom. Het vermoede bestaat bij dan ook dat voor mij daar het pijnpunt zit. Ik zou mij kunnen voorstellen dat wanneer je in twee keer doorschakelt naar internet, dit niet kan gerealiseerd worden met tussenkomst van een range extender omdat je geen verbinding herstellen kunt draaien tussen sitecom en speedtouch. Wie kan mij wat tips geven om eerst te zorgen dat ik in een keer contact leg met het internet van de laptop naar de thomson speedtouch?
-Ander vraagje, direct e-mail notificatie houdt toch in dat je een mail krijgt als er een reactie cq bericht is gegeven op een topic.
Ik krijg geen melding. Hoe kan ik dit oplossen? Oja , ik heb het vinkje aan gevinkt.

groet
Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan