Geen e-mails verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jo Briels

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Berichten
421
windows xp
outlook express
scarlet
Reeds enkele dagen kan ik e-mails ontvangen, maar geen verzenden.
krijg dan telkens deze melding.
Enkele uren later bij heropstart pc, of de volgende dag, is de e-mail ineens verstuurd.
Ik heb een permanente breedbandverbinding LAN
Scan geeft geen virussen.
 

Bijlagen

  • e-mailfout.JPG
    e-mailfout.JPG
    37,5 KB · Weergaven: 99
Gaat het alleen om dit mailtje of om elk mailtje?

De benaming "bulkmail" suggereert dat je de mail van de screenshot naar een boel mensen probeerde te sturen. Wellicht is dat een te hoog aantal voor Scarlet.
 
Mijn mailtjes gaan telkens naar één persoon.
Ik was ook al verwonderd over die 'bulkmail'
 
In bijlage het foutbericht dat ik daareven kreeg toen ik nog eens probeerde mijn e-mail te versturen.
 

Bijlagen

  • naamloos2.JPG
    naamloos2.JPG
    38,6 KB · Weergaven: 81
Moet ik nu contact nemen met mijn provider?
Of kan ik zelf wat ondernemen?
Mijn uitgaande e-mail staat in servers/eigenschappen altijd nog op smtp.scarlet.be
 
Legt u misschien verbinding via een andere provider (draadloos via umts oid) ? Het lijkt alsof smtp.scarlet.be uw IP adres niet als 'vertrouwd' ziet en daarom de mail weigert.

Edit:
In de schermafdrukken staan twee IP verschillende IP adressen, die beide gewoon van scarlet-dsl zijn, dus op zich zou dat gewoon goed moeten gaan. Ik denk dat het haast toch een configuratiefoutje van scarlet is.
 
Hey grappig, ik zie op uw website waar u woont, ik kwam nog wel in de Harmoniestraat, da's eigenlijk maar een paar straten verderop.
 
Wat betekent dat?
Heeft scarlet schuld?
Dan neem ik morgen contact.
 
Ik dacht dat een serverfout 550 betekende dat je geloked bent voor uitgaande mail.
Meestal veroorzaakt door het sturen van spam. (bulk mail).

Oorzaak kan zijn: spyware in je pc. (wordt vaak niet gescand als vius).
Inderdaad is kontakt opnemen met de provider een goed idee.
Vermeld de serverfout uit je screenshots.

Doe tevens een goede spyware scan.
 
ntwerps

Antwoord op Dirks
Inderdaad de Harmoniestraat is niet zo ver van mijn adres.

Wat betreft Paul
Ik heb spamfighter die normaal alles nakijkt op spam.
Heb ook spyware doctor.

Toppunt!
Ik was even uit om te avondmalen.
Kom nu kijken om jullie te antwoorden en... uitgaande e-mail die de hele middag niet wilde, is vertrokken.

Tast nu mijn zakken af (= typisch Antwerpse uitdrukking).
 
Ik dacht dat een serverfout 550 betekende dat je geloked bent voor uitgaande mail.

Nee hoor. 550 betekent alleen dat de mailserver de mail geweigerd heeft omdat de mailbox niet beschikbaar is. Dit kan veelerlei redenen hebben: mailbox bestaat niet, mailbox is vol, geen toegang, of geweigerd ivm policy redenen. En deze laatsts kan dan inderdaad komen door te spammen, of door een ongeldige relay. Maar Dhr. Briels zit gewoon op het scarlet netwerk en zou dus gewoon moeten mogen relayen - that's the purpose of the smtp server...
 
Relayen is het doorsturen van mail naar een andere mailserver. Als u bijvoorbeeld mail stuur naar iemand@helpmij.nl dan ziet de mailserver van scarlet.be dat dat een mail is voor een ander domein dat niet door de scarlet mailserver afgehandeld wordt. De server zoekt dan een MX entry op de DNS server en verkrijgt het IP adres van de server waarop het helpmij.nl wordt gehost, bijvoorbeeld 123.23.56.12. Daarna zoek de scarlet mailserver verbinding met deze 123.23.56.12 server op poort 25 en stuurt de mail door.
Als ik nu verbinding maak met de scarlet mailserver en een mail stuur naar iemand@helpmij.nl dan zou ik dus kunnen spammen. Derhalve controleert de mailserver van scarlet of ik wel 'vertrouwd' ben. En aangezien mijn IP adres niet in een scarlet reeks zit, weet de server dat ik 'een buitenstaander' ben en zal het niet toestaan om de mail te bezorgen.
 
Oef!
Dit gaat even mijn petje teboven.

Daareven geprobeerd een e-mailtje naar mezelf te sturen,
maar weer niks.
Probeer morgen verder.
Zal de hulptelefoon van scarlet opzoeken.
Dank totnogtoe.
Hoop dat het klaarkomt.
 
Vandaag weer wat anders.
Ik test outlook express uit door een mailtje naar mezelf te sturen.
Gaat niet en ik krijg weer dat foutbericht (zie bovenaan).
Ik sluit outlook express en krijg de mededeling dat er nog een bericht in de outbox zit en of ik dat al dan niet wil versturen.
Ik klik op ja en... bericht is verzonden.
 
Ik wil je het volgende aanraden:
Schijf je account gegevens op papier.
Maak volgens mijn bijlage een backup van je mails en adresboek. (usb stick of cd-rom)
Verwijder je account, en verwijder de orriginele bestanden waar je een backup van hebt gemaakt.

Sluit de pc af, en start weer op.
Restore nu je emails en adresboek volgens mijn bijlage.
Voer je account weer in.

Werkt alles nu weer?
 
Paul,
ik heb dat pdf bestand afgeprint.
Vandaag deed de e-mail het de hele dag uitstekend.
Ik vraag me af of scarlet ermee te maken heeft.
Soms gebeurt het dat die uitvalt, al bleef explorer functioneren.
Bij de eerstvolgende storing ga ik jouw raad uitvoeren.
Nu en dan kopieerde ik naar een externe schijf de map 'outlook express' uit 'program files' .
Ik meen te begrijpen dat dat niet voldoende is.
Heb op de externe schijf vandaag een map 'ADRESSEN' en een map 'MAPPEN' gemaakt.
Daarin kopieerde ik de gegevens zoals aangegeven in dat pdf bestand.
Dat kopiëren volstaat toch als backup?
Ik meende altijd dat backup anders is dan een kopie. Of ben ik fout?
 
Een backup kan hetzelfde zijn als een kopie.
Mijn pdf bestand geeft de juiste informatie om een kopie van je emails (incl bijlagen) en adressen boek te maken.
Een kopie van de map "Outlook express" in Programfiles is GEEN kopie van je emails.
Daar staan de mails namelijk niet opgeslagen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan