geen geluid- drivers functioneert niet...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

flower2102

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2007
Ik heb laatst mijn computer opnieuw geinstalleerd, en dat liep op een klein drama uit. Met de cd's die bij de computer ( acer aspire 1310) horen liep windows steeds vast.Dus heb ik met een andere cd windows geinstalleerd. Nu werkt windows prima, maar heb geen geluid, omdat die op de cd's staan de bij de computer horen ( nog te volgen??) Ik dacht; dan installeer ik die drivers los van de cd, maar dan moet ik de hele compurer rebooten en dat werkt dan vervolgens weer niet.(weer die "verkeerde windows")
Ik heb op de site van acer de driver gedownload ( conextant AC-link audio)maar geeft hij een foutmelding...
'Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39) '

heeft iemand een idee wat ik doen...ik begin er onwijs van te balen dat ik geen muziek kan luisteren!!!

Als je een andere Windows-versie hebt geinstalleerd dan bij je Acer hoort, blijf je problemen houden. Na een schone install van XP moet je de drivers voor het moederbord eerst installeren, daarna pas de driver voor je audio en de driver voor je grafische kaart.

en hoe kan ik dit doen? of moet ik dan toch de windows die bij mijn computer hoort installeren??

Als je je Windows wilt valideren en alle updates ophalen bij Microsoft, moet de oorspronkelijke Windows geinstalleerd staan op de PC van aankoop.

Acer werkt me de eRecovery methode (in dit voorbeeld wel gekoppeld aan een Vista installatie, maar het systeem is hetzelfde). Installatiebestanden staan op een verborgen partitie op je harde schijf. Iets anders werkt niet, tenzij je verder wil met een illegale Windows. Waarom was het nodig om Windows opnieuw te installeren? Hoelang heb je de Acer, kun je geen garantie meer krijgen?

Laatst bewerkt:
die had ikal geprobeerd maar doen het dus ook niet... maar toch bedankt hoor!:D

Die eRecovery-methode zet je notebook terug naar de toestand bij aankoop, daarbij inbegrepen alle stuurprogramma's. Maar heb je nog garantie?
Wat was de reden om te installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan