Geen geluid meer na velen oplossingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hardway

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2011
Ik heb sinds het resetten naar de fabrieks instellingen van mijn samsung r730 regelmatig geen geluid meer uit mijn speakers (zowel intern als aparte speakers). het begint vaak goed maar begint dan te kraken of te ruisen (vandaag zelf een half uur lang) en houd er dan mee op. Opnieuw opstarten verhelpt dit probleem vaak maar voor maximaal een uurtje. ook geeft hij regelmatig weer dat er een stekker is losgekopelt van het geluid (terwijl er geen in heeft gezeten) ik heb dit probleem al enige tijd. Ik heb vaak het probleem gegoogled. En verschillende oplossingen uitgeprobeerd.
Ik heb:
-de geluidsdrivers opnieuw geïnstalleerd
-een oudere versie van de geluidsdrivers geïnstalleerd
-de geluidsdrivers geüpdatet
-ik heb ook contact opgenomen met samsung over het probleem. Zij hebben geen oplossing voor het probleem.
-ook heb ik verschillende drivers uitgezet (er staan er 5 op mijn computer)

ook is het geval dat de laptop regelmatig erg warm word over de gehele linker kwart (waar de ventilator en de geluidskaart zit) ik weet niet of dit er mee te maken kan hebben.

Zou iemand mij kunnen helpen met dit probleem?

Hallo Hardway.
Dat direct afspelen van onder andere audio-CD's loopt buiten het besturingssysteem om, Lukt dat wel. Stop er eens een DVD tje in met muziek.
Want het is een hardware service van jou laptop. Conclusie volgens mij. Aan de hardware ligt het in ieder geval niet. Ook ligt het niet aan de software, want geen enkel programma geeft geluid. Nee, je moet het denk ik op het niveau van het besturingssysteem zoeken.
In eerste instantie ga je kijken of de juiste geluidskaart wordt gebruikt voor de uitvoer van het audio. Is er misschien eens een USB-audioapparaat ingestoken geweest?
In tweede instantie kijk je of het audio op de juiste poort wordt gezet. Voor hetzelfde geldt gaat alles naar de, niet aangesloten, koptelefoon. In derde instantie kijk je naar de instellingen voor het volume. Staat er wel volume op de juiste audio-items? En tot slot moet je even naar de <FN> mogelijkheden kijken op jou laptop, want er kan zomaar een combinatie zijn waarmee je het geluid kunt dimmen of uitschakelen. Dat laatste kan een hardware probleem zijn.

Dat hij warm wordt komt soms door stof in je laptop. Stof op de geluidskaart veroorzaakt ruis. Haal het stof eens ut je laptop.

Allereerst bedankt voor het reageren.

Ik heb nu de stofzuiger over de ventilatiegaten gehaald. Ik krijg de laptop namelijk niet open.

Wat betreft het afspelen van CD's ook dit geeft helaas alleen ruis.

Ik heb geen externe geluids apparaat aangesloten gehad. Ik weet ook niet waar ik kan zien welke kaart de laptop gebruikt. Kunt u mij dat misschien uitleggen. Kunt u mij ook uitleggen hoe ik kan kijken op welke poort de audio word gezet. Dan kan ik dat controleren.

Er zijn inderdaad FN combinaties voor het geluid. Dezen werken ook gewoon. Toen ik net deze testen nou blijft mijn volume op gedempt staan. Probeer ik dit de veranderen via de FN toetsen gebeurt er niets. Probeer ik het aan te passen via de volume mixer loopt deze vast. Ook het venster ,Configuratie scherm>hardware en geluiden>geluid loopt vast bij het aanklikken van het tabje opnemen en geeft de foutmelding: gemeenschappelijk DLL- bestand van Windows shell reageert niet.

Ik werk trouwens op Windows 7

Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost. Wel is er een ander probleem bijgekomen hij is zijn audioapparaten kwijt zowel bij opnemen als bij afspelen zegt hij dat er geen audioapparaten zijn geïnstalleerd. Normaal staan hier twee apparaten (ik weet niet uit mijn hooft welken). Ook was hij real tek kwijt. Dus deze opniew gedownload en geïnstalleerd opnieuw opgestart en? Weer weg. Weet niemand wat ik verder kan doen om het op te lossen?

Nog iets raars gedaan/gebeurt voordat het deze keer misging?

Nog iets raars gedaan/gebeurt voordat het deze keer misging?

Nee niet echt. hij heeft daarvoor wel 4 dagen aangestaan maar verder niets gedaan wat ik normaal ook niet doe

@manamana

Ik zal eens kijken bedankt

Helaas heeft de site van windows mij niet kunnen helpen. Maar heeft windows zelf eens bedacht dat hij wat miste en het initiatief genomen het ook maar te herstellen. Ik heb weer een audio apparaat en er komt geluid uit de boxen. Hoelang het duurt weet ik niet maar dat zal ik wel zien.

Oh, oke dat is toch al wat dus. heb je zelf een troubleshooter via je eigen computer er op los gelaten. Ik zoek nog even verder voor je.

Je hebt het over deze melding.
"gemeenschappelijk DLL-bestand van Windows shell reageert niet"

Bedankt voor weer een mogelijkheid ik zal er eens aandachtig mee aan de slag gaan. Overigens is het geluid er al weer mee opgehouden:( Maar mijn audio apparaten heb ik nog steeds:).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan