Geen geluid na installatie videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

rogier16

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2009
Hallo allemaal.
Ik ben nieuw hier omdat ik een vraag heb over mijn geluid.
Ik heb een Sapphire radeon HD 4850 gekocht en in mijn computer gezet.
Nadat ik alles had aangesloten en de desbetreffende meegeleverde cd en ''benodigde'' installaties had gedaan en computer opnieuw opgestart had ik geen geluid meer.
Ik ben al 10 uur bezig geweest met forums doorspitten en heb al flink wat informatie opgehaald. Bij ATI videokaarten schijnt een eigen geluidschip in de videokaart te zitten die zijn eigen geluidsdriver installeert en over mijn realtek geluidsdriver heen is gezet. Ik heb dus al talloze manieren bij apparaatbeheer geprobeert om de ATI geluidsdriver uit te zetten/te deinstalleren. en talloze nieuwe realtek drivers geinstalleerd en computer ondertussen al wel 20 keer opnieuw opgestart. Maar ik hoor en zie totaal geen verandering.
Ik zie nergens waar ik realtek aan kan zetten of dergelijke.
Ik kan hem wel naar de computer winkel brengen maar dan ben ik ook weer honderd euries verder:(
Heeft iemand hier de juiste stap voor stap wat ik moet doen en de juiste dingen die ik moet downloaden want ik word geeeak:p

Alvast bedankt!

Even wat verdere informatie over mijn computer systeem(meer info volgt, want zit nu op school)
AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 Ghz
2 gig werkgeheugen
Sapphire radeon HD 4850

Mijn oude driver was dus geinstalleerd in het moederbord en nou wil de computer dus het geluid via videokaart driver doen.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=471909

daar maar verder gaan.
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan