Geen geluid op de computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

shawney

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2010
een paar weken geleden is de computer gecrasht en toen was alles weg dus ook het geluid we hebben windows XP en wat voor geluidboxen is S220 SPEAKER SYTEM
ik hebop google opgezocht hoe je moest installeren maar ik vond niks dus mischien kunnen jullie mij helpen en als ik bij configuratiescherm klik dan bij spraak,geluid en geluidapperaten en dan bij geluiden en audioapperaten klik staat er geen audioinvoer terwijl de geluidsboxen in staangestoken in de computer WIE O WIE KAN MIJ HELPEN??

het is nog steeds niet opgelost we hebben nog steeds geen geluid op Windowds XP
help!

ja dat zijn vier dingen ik zal ze ff opnoemen waar een geel vraagteken voorstaat

AudioApparaat op de bus voor High Definition Audio

SM-Buscontroller

Videocontroller (VGA-compatibel)

we hebben ze geprobeerd opnieuw te installeren maar dat doet die niet pleas help

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl! :thumb:

Na de crash is Windows XP waarschijnlijk opnieuw geinstalleerd..?
In dat geval moeten daarna als eerste de drivers van het chipset van het moederboard worden geinstalleerd (staan meestal op een CD die bij de PC of het moederboard kwam) en daarna de drivers voor alle andere toeters en bellen: geluidskaart, lankaart, videokaart, enz....

Klik met 1x links, 1x rechts op "deze computer"> eigenschappen > apparaatbeheer > hardware... en kijk op daar vraagtekens en/of uitroeptekens in het lijstje staan.....

Soms staan de drivers op een speciale recovery partitie.....

Laatst bewerkt:
Een iets minder dramatische posting mag heus wel...

Je praat alleen over je boxen, maar het probleem zit 'm in de (drivers van) je geluidskaart.

Dus wat geeft Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc) aan als audio-apparaat? Of staat die nog aangegeven met een geel uitroepteken ervoor (dus dat je nog geen drivers geïnstalleerd hebt?)
Vermeld dus of de geluidskaart al werkend wordt weergegeven in Apparaatbeheer of niet. Indien niet, vermeld dan of het een losse geluidskaart is of eentje die in het moederbord van de computer is ingebouwd. Indien niet in moederbord: Noem merk + type geluidskaart. Indien wél in moederbord ingebouwd: Noem merk + type moederbord.
Noem ook de informatie die je in Apparaatbeheer kunt achterhalen door te dubbelklikken op het apparaat dat (blijkbaar) je geluidskaart voorstelt, en dan in tabblad Details de informatie in het vakje eronder van Hardware ID's (dat is een VEN_XXXX&DEV_XXXX en evt. daarbij nog een &SUBSYS_XXXX aanduiding).

Tijs.

In dat geval moeten daarna als eerste de drivers van het chipset van het moederboard worden geinstalleerd (staan meestal op een CD die bij de PC of het moederboard kwam) en daarna de drivers voor alle andere toeters en bellen: geluidskaart, lankaart, videokaart, enz....

Klik met 1x links, 1x rechts op "deze computer"> eigenschappen > apparaatbeheer > hardware... en kijk op daar vraagtekens en/of uitroeptekens in het lijstje staan.....

kun je het iets makkelijker uitleggen ik ben 12 en geen 18 ik snap er niks van van dat moederboard gedeust kun je me mischien nog verder helpen:confused:

Shawney: In mijn vorige posting staat ongeveer hetzelfde, maar met een andere (=directere) manier om Apparaatbeheer op te starten. Je kunt daar dan gaan kijken of er nog apparaten staan vermeld zonder driver (dus met een geel vraagteken ervoor).

Tijs.

dat hebben we geprobeerd maar dat instaleerd die niet dat is: audioapparaat op de bus voor High Definition Audio

Shawney: In mijn vorige posting staat ongeveer hetzelfde, maar met een andere (=directere) manier om Apparaatbeheer op te starten. Je kunt daar dan gaan kijken of er nog apparaten staan vermeld zonder driver (dus met een geel vraagteken ervoor).

Tijs.

ja dat zijn vier dingen ik zal ze ff opnoemen

AudioApparaat op de bus voor High Definition Audio

SM-Buscontroller

Videocontroller (VGA-compatibel)

we hebben ze geprobeerd opnieuw te installeren maar dat doet die niet pleas help

Als je nu eens gewoon alle berichten doorneemt (waaronder de mijne) dan had je gezien hoe je de identificatie van alle apparaten die nu geen driver hebben kunt doen:

Dus wat geeft Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc) aan als audio-apparaat? Of staat die nog aangegeven met een geel uitroepteken ervoor (dus dat je nog geen drivers geïnstalleerd hebt?)
[...]
Noem ook de informatie die je in Apparaatbeheer kunt achterhalen door te dubbelklikken op het apparaat dat (blijkbaar) je geluidskaart voorstelt, en dan in tabblad Details de informatie in het vakje eronder van Hardware ID's (dat is een VEN_XXXX&DEV_XXXX en evt. daarbij nog een &SUBSYS_XXXX aanduiding).

Daarnaast zou je ook de documentatie van je moederbord op kunnen zoeken (op cd-rom of boekje dat bij de computer geleverd is), zodat je op de website van de moederbord-fabrikant drivers kunt gaan downloaden.
Uitleg wat een moederbord is: hier

Tijs.

Het lijkt er toch op dat de chipset drivers niet (goed) geinstalleerd zijn...... (Of niet de juiste chipset drivers) De SM Bus controller is meestal deel van het chipset...
De juiste drivers kun je, zoals dnties je al uitlegde, meestal op de site van de (moederboard) fabrikant vinden...

Laatst bewerkt:
Je gaf me HDAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC&DEV_0883&SUBSY_105BB603&REV_1000\4&19ACC41E&0&0201

Bij de andere apparaten had je ook iets moeten kunnen vinden, maar ik vermoed dat hier de juiste driver voor je te vinden is.
Ga voor de "Windows 2000, Windows XP/2003(32/64 bits) Driver only (Executable file)" die daar staat, zodra je op akkoord hebt geklikt en installeer die (na downloaden) door het uit te voeren.

Succes,

Tijs.

@Shawney: Je moet ophouden me te mailen: Het forum is voor reacties (óók die van jou!)

Als je problemen hebt met het downloaden van die driver, dan probeer je gewoon een alternatieve FTP-site (Site 1, Site 2 of Site 3) uit van die download-pagina, en dan probeer je het daarmee opnieuw.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nogmaals: Stoppen met mij direct te e-mailen! Alle volgende mails gaan direct in de prullenbak!

Ga naar deze website, en laat daar de drivers op je pc detecteren en updaten. Beide ontbrekende drivers moeten namelijk van Intel vandaan komen (VEN_8086).

Dat zou alles moeten updaten/installeren dat je nog niet hebt.

[Als je er daar niet mee komt kun je hier proberen de VGA driver te downloaden en hier de .INF update downloaden die hoogstwaarschijnlijk wel werken, maar het verhaal in de eerste paragraaf is nauwkeuriger].

Tijs.

Nogmaals: Stoppen met mij direct te e-mailen! Alle volgende mails gaan direct in de prullenbak!

Ga naar deze website, en laat daar de drivers op je pc detecteren en updaten. Beide ontbrekende drivers moeten namelijk van Intel vandaan komen (VEN_8086).

Dat zou alles moeten updaten/installeren dat je nog niet hebt.

[Als je er daar niet mee komt kun je hier proberen de VGA driver te downloaden en hier de .INF update downloaden die hoogstwaarschijnlijk wel werken, maar het verhaal in de eerste paragraaf is nauwkeuriger].

Tijs.
er is alles wel geinstaleerd zover alleen heb ik nog steeds geen geluid moet je de boxen ook opnieuw installeren of is dat niet nodig
gr Shawney

Wat zegt Apparaatbeheer? Werkt nu alles?

Tijs.

Wat zegt Apparaatbeheer? Werkt nu alles?

Tijs.

ja alleen staan de boxen er niet bij want het geluid doet het nog steeds niet
en ik heb alles goed geinstaleerd alleen werkt het geluid het niet moet ik de boxen opnieuw installeren en zo ja waar kan ik dat dan doen??

Laatst bewerkt:
Als de boxen gewoon via stekkers op de geluidskaart worden aangesloten (en dus geen drivers nodig hebben), dan even kijken in Configuratiescherm -> Geluiden en audioapparaten.
Kijk in tabblad Audio of daar bij Afspelen van geluid als standaardapparaat jouw geluidskaart staat. Evt. in dezelfde paragraaf klikken op Geavanceerd, zodat je kunt gaan instellen welke boxen-opzet je hebt. Ook op knop Volume klikken om te zien of er misschien iets gedempt of met volume op 0 staat, dat je dan eerst moet corrigeren.

Meer tips heb ik niet voor je.

Tijs.

Als de boxen gewoon via stekkers op de geluidskaart worden aangesloten (en dus geen drivers nodig hebben), dan even kijken in Configuratiescherm -> Geluiden en audioapparaten.
Kijk in tabblad Audio of daar bij Afspelen van geluid als standaardapparaat jouw geluidskaart staat. Evt. in dezelfde paragraaf klikken op Geavanceerd, zodat je kunt gaan instellen welke boxen-opzet je hebt. Ook op knop Volume klikken om te zien of er misschien iets gedempt of met volume op 0 staat, dat je dan eerst moet corrigeren.

Meer tips heb ik niet voor je.

Tijs.

moet er bij configratiescherm> geluidsaparraten> geluiden en moet daar ook iets bij geluidsschema staan en het geluid doet het nog steeds niet en staat ook niet op dempen moet niet bij volume staan S220 SPEAKER SYTEM
??

Laatst bewerkt:
ze heeft vastgesteld dat de geluidkaart kapot is dus nu moeten we een nieuwe geluidkaart kopen ( duurt nog wel ff )
gr Shawney

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan