geen geluid uit pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojajuji

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
ik heb een asustek k8v-x-se mobo.
ik zie dat er geen geluidskaart is gedetecteerd.
hoe kan ik dit oplossen.
ik draai op vista home 32 bit.
help mij aub.
gr. peter

Hoi,

Wel ooit gedaan want bij Asus staan bij het moederbord drivers geen vista drivers

- Wat 'zegt' apparaatbeheer? (cirkel met kruis erin / uitroepteken ?)
- sinds wanneer doet 't geluid het niet meer? Zomaar opeens niet meer, of is het een nieuwe machine-installatie?
- afhankelijk van het antwoord op de vorige vraag : zijn de Asus meegeleverde stuurprogramma's allemaal mee geïnstalleerd, i.c./ de moederborddrivers?

Iets meer informatie over het verschijnsel kan ons helpen jou te helpen.

edit : idd. wat Modag schrijft. Zo te zien hield de ondersteuning bij XP wel zo'n beetje op.
edit 2 : mijn 3e vraag is derhalve dus eigenlijk n.v.t.

Laatst bewerkt:
pc hele tijd stil gestaan.
wil hem nu gebruiken als reserve.
volgens mij deed het geluid het toen ik hem
weg zette.
Multi media-audiocontroller met een geel tekentje met een uitroepteken.
of alle mobo drivers zijn geinstalleerd weet ik niet.
ik heb vista erop.

Hoi,

Kijk eens met speccy welke geluidskaart je hebt misschien een vista driver los te downloaden van die fabrikant. want zo te zien mis je hem wel.

Ga eens met een rechtse klik in apparaatbeheer naar de stuurprogramma's van het geluid en kies vervolgens voor 'vorig stuurprogramma'. Nee heb je.............

Hoi,

Weet niet of een geluidskaart uit te zetten is in een bios je zou even kunnen kijken zoals mee voorganger nee heb je ...

uw multimedia audio controller kan niet door windows worden geinstalleerd. staat er als ik stuurprogramma.s bijwerken doe.

Support: hier
Driver met zéér grote kans dat die werkt (ook voor Vista), dus probeer hem: deze
Andere driver (eigenlijk voor XP 32-bit, originele driver van Asus): deze

Tijs.

uw multimedia audio controller kan niet door windows worden geinstalleerd. staat er als ik stuurprogramma.s bijwerken doe.

Nee, niet bijwerken (da's een andere optie uit het rijtje), maar kiezen voor VORIG.

Laatst bewerkt:
Dan op de marktplaats voor 5 euro of zo een tweedehands pci geluidskaartje kopen, meer kan en mag een dergelijk kaartje niet kosten (van een jaar of 5 oud, igg. nog werkend op XP / Vista) en in een vrij slot plaatsen. Je probleem is dan geheid opgelost, want ik neem aan dat je nu problemen hebt met de onboard geluidschip van Asus.

Laatst bewerkt:
ovrigens als ik die link probeer te installeren zegt de pc: "fout bij het installeren van ikernel.exe: (0x10000)
kan je daar wat mee.

Dubbelklik eens in Apparaatbeheer op dat audio apparaat, ga naar tabblad Details, kies Hardware ID's uit het keuzemenu en meld terug welke Hardware ID je dan ziet.

Als daar iets wordt gemeld met een van de volgende id's, dan had (m.i.) mijn driver moeten werken:
PCI\VEN_1106&DEV_3059
PCI\VEN_1106&DEV_3058
PCI\VEN_8086&DEV_2415
PCI\VEN_8086&DEV_2425
PCI\VEN_8086&DEV_2445
PCI\VEN_8086&DEV_24C5
PCI\VEN_8086&DEV_24D5
PCI\VEN_8086&DEV_266E
PCI\VEN_8086&DEV_25A6
PCI\VEN_1039&DEV_7012
PCI\VEN_10DE&DEV_01B1
PCI\VEN_10DE&DEV_006A
PCI\VEN_10DE&DEV_008A
PCI\VEN_10DE&DEV_00DA
PCI\VEN_10DE&DEV_0059

Tijs.

Een willekeurig pci kaartje zal volstaan. Ik heb toevallig mijn desktop (met daarop Vista) naar een familielid weggedaan. (voor de harddisks en en de videokaart). Als hij de restanten (de kast met resterende hardware) nog heeft dan mag je de daarin PCI Soundblaster Audigy LS voor het forse bedrag van 0 (nul) euro van mij hebben. Laat maar even weten of je geinteresseerd bent, dan sms ik even of de kast nog 'leeft'.
1 wederdienst vraag ik ervoor terug : klik even een leuke score aan op mijn nieuwe systeem............... ;)

Laatst bewerkt:
apparaat beschrijving op tabblat detaisl.: 'multimedia-audiocontroller

Ik vraag om de Hardware ID!
Lees mijn instructie nog eens HEEL goed door!

Tijs.

Overigens is een iKernel melding een melding van de installer.
Pak mijn eerste driver helemaal uit (zul je hopelijk al gedaan hebben), rechtsklik op Setup.exe in de map waar je het hebt uitgepakt, en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
Hopelijk werkt dat beter.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan