geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

woellie123

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2010
Hallo,
Ik heb windows 7 geïnstalleerd, maar nu heb ik geen geluid.
Ik heb bij apparaatbeheer gekeken en geprobeerd het stuurprogramma bij te werken, maar hij kan het niet vinden.
Hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt:D

ja dat bedoelt ie. heb je er drivers voor geïnstalleerd zo nee gaan zoeken en/of merk en type hier neerzetten

Met PCwizard heb ik het volgende gevonden: Creative Labs Audigy LS Series

Woellie

Je zoek audio kaart op met pc wizzard ,en is die audigy de zelfde in je hardware setup maar als die audio kaart niet het zelfde is en audigy niet voorkomt in de hardware setup.

Mij gaat zoiets al zeggen dat Windows 7 hier mee slap door bocht zal gaan.
En dan denk aan dat er wel op een manier is om wat geluid door die bocht te krijgen maar zo slap dat het zwaar tegen gaat vallen.
Dat is op een manier van dat alles wat je mooi vond aan het geluid audigy kwijt raakt.
Als eerste denk ik dat WAVERT een probleem zal maken wat al gebeurt in windows vista en windows 7 zal er wel nog wat bij halen.
(WAVERT = WAVE REAL TIME poort , wat XP ook wel heeft maar in Vista hebben ze die wavert omhoog gehaalt en hem als een wat belangrijker gemaakt.
Effect daarvan is onderaan een lichte boots voor de sterkte van het geluid en bovenaan wordt alles beperkt en software als b.v die van Steinberg hebben problemen.

Goed ik heb hier niks over opgezocht en zelf geen audigy kaart ,en schud dit even uit de muaw.
En wil je hiermee alvast alert maken dat als het niet goed doordat creative geen geschikte of een goede driver voor je heeft ,je niet het probleem bij je zelf gaat leggen en vele zijn je al voor gegaan.
Er was met Vista en Win 7 een flinke lijst op het net van microsoft met audio kaarten die meer konden werken met die nieuwe windows.

dank dat het in het boven staande op neer komt dat je een nieuwe geluids kaart moet kopen om goed geluid te hebben

Helemaal goed. :thumb:

Voor mij was er toen ik met Win 7 een goede setup wilde hebben er een rede gekomen waardoor in nu de Auzentech X-FI Home Theater HD geluids kaard heb.
Waar ik een tijdje naar gezocht heb omdat de geluidskaart de Audigy2 ZX Platinum Ext moest gaan vervangen ,die weliswaar niet meer te koop was maar er geen enkele andere voor in de plaats was gekomen die de audio prestaties van mijn Audigy2 ZX ook maar konden evenaaren ,na dat ik op een Amerikaanse of een Japanse website de info had dat de audio pionier Auzentech aan gang is gegaan met de X-FI audio chipset van creative kreeg ik pas een goed gevoel en was of nog steeds is in nederland alleen on-line bij Freezing Hardware te bestellen.
En moet heel eerlijk zeggen wat ik daar uit kan halen dat heb nooit van een geluids kaart verwacht ,by the way hoe de setup en getweakte instellingen op dit moment is is gewoon extreem het doet je denken aan het geluid van een versterker tussen Luxman en de Mission Syrus 2 als dat wat zegt.

Klopt helemaal Joepie hier heb de hele lijst met downloads ,er staat ook link naar het discussie forum van creative bij waar je kunt lezen dat er een aantal dingen zijn zoals software van de orginele cd en cmss die goed meer werken.

support.creative

Zou best kunnen Ragdoll, maar dat weet woellie123 pas als hij dat heeft geprobeerd. Bovendien heeft hij nu geen geluid en ook met enige beperking zal dit in ieder geval een hele verbetering zijn denk ik dan.

Maar natuurlijk Joepie ervaring kan een goede leermeester voor je zijn.
En als je naar deze regel in eerste post van me kijkt.
(En wil je hiermee alvast alert maken dat als het niet goed doordat creative geen geschikte of een goede driver voor je heeft ,je niet het probleem bij je zelf gaat leggen en vele zijn je al voor gegaan.)
Dan zie je dat ik geen voorbeoordeelde conclusies trek maar info mee wil geven voor het geval dat ook bij Woellie123 een bekent probleem zich gaat voordoen met een nieuwe (de laatste beschikbaar gestelde) driver van creative.
Hoe zou je zelf reageren ,als je een driver installeerd en het geluid werkt er niet op is duidelijk ,maar als nu driver installeerd en het geluid werkt wel maar niet helemaal zo als je gewent bent en/of wat niet altijd op het zelfde moment als je de driver installeerd in de gaten zal hebben dat er andere worden voorzaakt als dat de andere ondersteunde software voor je geluidskaart niet meer werken.
Denk je dan meteen o dat ligt ook aan de driver terwijl de normale voorinstelling van iemand nog altijd zo is dat een nieuwe driver ook wel de betere zal zijn.

Kijk door Woellie123 op de voorhand de bekende en beschikbaare informatie met de drivers van creative mee te geven als die driver wordt geinstalleerd kan voor Woellie123 een lange en vervelende zoektocht naar antwoorden bespaart worden.
Om zo doende van de ervaring de beste leermeester te maken.

Meschien dat zo de doelstelling van de posting iets duidelijker voor je is.

Ik heb de drivers van vista geïnstalleerd en dat werkte :)
Dus dit is opgelost
Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan