Woellie
Je zoek audio kaart op met pc wizzard ,en is die audigy de zelfde in je hardware setup maar als die audio kaart niet het zelfde is en audigy niet voorkomt in de hardware setup.
Mij gaat zoiets al zeggen dat Windows 7 hier mee slap door bocht zal gaan.
En dan denk aan dat er wel op een manier is om wat geluid door die bocht te krijgen maar zo slap dat het zwaar tegen gaat vallen.
Dat is op een manier van dat alles wat je mooi vond aan het geluid audigy kwijt raakt.
Als eerste denk ik dat WAVERT een probleem zal maken wat al gebeurt in windows vista en windows 7 zal er wel nog wat bij halen.
(WAVERT = WAVE REAL TIME poort , wat XP ook wel heeft maar in Vista hebben ze die wavert omhoog gehaalt en hem als een wat belangrijker gemaakt.
Effect daarvan is onderaan een lichte boots voor de sterkte van het geluid en bovenaan wordt alles beperkt en software als b.v die van Steinberg hebben problemen.
Goed ik heb hier niks over opgezocht en zelf geen audigy kaart ,en schud dit even uit de muaw.
En wil je hiermee alvast alert maken dat als het niet goed doordat creative geen geschikte of een goede driver voor je heeft ,je niet het probleem bij je zelf gaat leggen en vele zijn je al voor gegaan.
Er was met Vista en Win 7 een flinke lijst op het net van microsoft met audio kaarten die meer konden werken met die nieuwe windows.