geen geluidskaart gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat lijkt er dan toch op dat het audio gedeelte op het moederbord is geplaatst?

Zo ja, kijk dan eens in de bios bij
Advanced en kijk of bij Onboard AC 97 audio controller AUTO staat en NIET disabled.

Waar moet ik de inhoud van het bestandje(Alcxwdm.cat, alcxwdm.inf, alcxwdm.sys, Aldaemon.exe, Soundman.exe) plaatsen? in mijn system32 of gewoon mijn windows directory(of ergens anders?)?

En bedankt voor jullie eindeloze geduld :) k ben zeeer dankbaar :)

Da's lekker, staat nergens aangegeven.
Ik zou de bestandjes even tijdelijk in een mapje gooien en daarna op beide exe-bestanden dubbelklikken.

dat heb ik al geprobeert maar geen van beide exe's zijn in Taakbeheer terug te vinden na ze geopend te hebben. En ik dacht ook ergens gezien te hebben dat er een installer voor bestaat, maar ik met mijn slechte engels weet dat niet zo heel zeker.

nogmaals bedankt voor uw geduld

Heb er voor de aardigheid ook maar even op dubbelgeklikt, hoop niet dat het nadelig is voor mijn systeem want ik heb een hele andere geluidskaart :)
Maar bij mij gebreurt er ook niets!
Alleen ALDAEMON.EXE is onder taakbeheer zichtbaar.
Maar wat ie doet is ook voor mij een raadsel.

Ik zou zeggen, probeer eens opnieuw op te starten, nog niks?
Klik eens met je rechtermuisknop op alcxwdm.inf en kies voor "installeren".
Misschien dat ie dan het zaakje begint te installeren.

Staan er verder geen vraagtekens in het apparaatbeheer, zo ja, laat die dan eens zoeken op de locatie waar de bestanden staan.
Pobeer anders het volgende klik met rechts op alcxwdm.inf en kies voor installeren.

ik heb geen vraagtekens in Apparaatbeheer, en ik heb laten installeren(met rechtermuisknop op .inf enz) opnieuw opgestart, maar nog steeds niets.
En in de BIOS stond Onboard AC 97 audio controller AUTO en NIET disabled.

Ik weet het niet meer hoor, voor die tijd werkte alles prima, nou niet meer, het komt allemaal door die router:mad:, als die het nou gewoon deed had ik windows niet opnieuw geïnstalleerd.
Maar dit is de tweede keer dat ik windows er opnieuw opzette, en toen werkte alles wel gewoon:8-0:

Okay, ik ben ff flink aan het zoeken geweest en dit is wat ik tegengekomen ben.

Als ik het inf-bestandje open met kladblok zie ik daar info over Avance AC97 WDM Driver.
Avance logic hoort weer bij realtec kwam ik achter maar op de realtec site kon ik niets vinden.

Bij de concurent -MSI- kwam ik wel een driver tegen, je zou dit als laatste hoop nog kunnen proberen.

Bij driverguide kwam ik er twee tegen die je altijd even kunt proberen.

Optie één: Driverguide.

Optie twee: Driverguide.

En de laatste voor het geval het nog niet lukt (AC'97 Audio Drivers).

Nog een tip.
Je moet je bij Driverguide registreren om te mogen downloaden maar die gegevens zijn een publiek geheim ;)
wachtwoord: all
gebruikersnaam: drivers

En als het nu nog niet lukt kom ik persoonlijk naar je toe ;) :p

het werkt niet :'(
kan het niet iets in de hardware zijn, een krasje op het moederbord of een draadbreuk(zoiets hebben we al wel eens eerder gehad)? Ik heb wel eens het plugje naar mijn radio in de computer laten zitten, toen ik mijn pc op z'n zij legde om de kast open te maken, hij heeft toen een klap gehad, maar nog zeker een paar weken daarna deed hij het nog prima, dus ging ik er van uit dat het niet zo hard was, waar ik overigens al meteen van uit ging. Maar goed, als het daaraan ligt, please vertel mij wat ik er aan kan doen, ook al ga ik ervan uit dat het niet daar aan ligt.
En als u langs wilt komen, k woon in Enschede ;)

Nog even dit: Ik heb Tweak-XP Pro, en daarmee kun je ook "Alle hardware" bekijken, en die vind niets onder "OnBoard Device", en ook niets onder "Sound Device"

en ik heb met "Hardware" onder "Configuratiescherm" geprobeert de computer te laten zoeken naar onbekende hardware, en dan vind hij ook niets.

Mijn vader(ik ben 15) heeft een ICT-opleiding(informatica+verder) gehad, maar hij snapt er ook niets van(die opleiding was nog in de tijd van DOS, op z'n werk heeft hij de hele overgang van MSDOS naar MS Windows 3.1 mee moeten maken :p :D) maar zelfs onze buurman die nu ook in de ICT zit snap het probleem ook niet, misschien tijd voor een nieuwe computer? of valt het nog wel te redden denkt u?:confused:

Laatst bewerkt:
Ik zit wel op dit forum maar een ICT opleiding heb ik niet gehad hoor. :D
Ennuh, Enschede is wel eindje rije :o ;)

Dan hebben we geloof ik alle opties wel zo'n beetje gehad.
Ik ben dus niet de enige die vind dat het een raadsel is.

Het komt er dus eigenlijk op neer dat eerst alles prima werkte, je een verse installatie gedaan hebt, en daarna de geluidskaart pleite is.

Dan heb ik geen ideeën meer.
Het enige waar ik nog op kan komen is een geluidskaart kopen.
Voor zes tot tien euro heb je wel een nieuwe of tweede hands.

Misschien dat de andere leden ook nog een mening hier over hebben?

Ik zal de vraag nog even onbeantwoord laten, maar u bent zeker niet de enige die dit een raadsel vind, en ik zal eens zoeken naar een geluidskaartje, bedankt voor alles in ieder geval :)

Het begint er inderdaad op te lijken dat toch de onboard soundchip overleden is, opzich niet zo'n ramp je hebt al 'losse' geluidskaartjes vanaf € 10,00.

Zo'n vermoeden had ik al, kun je daar niet wat aan doen, ik namelijk niet zo heel veel zin om (nog) meer uit tegeven aan deze pc, het enige waarvan ik zeker weet dat ze het nog een tijdje zullen doen, zijn de muis en het toetsenbord, want volgens mij valt dit ding binnen een maand nog uit elkaar. Ik ben al een tijdje aan het sparen voor een nieuwe pc, en een beetje een goeie, alleen dat valt niet mee en zal ik nog een tijdje(3 to 7 jaar) moeten sparen als het zo door gaat. :( en ik kan mijn ouders overhalen een nieuwe pc te kopen, krijg ik lekker de oude ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan