Geen internet meer op één computer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cory
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cory

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Hallo,

Toen ik vanmorgen mijn computer (Windows XP) startte, kon ik maar tien minuten op het internet. Daarna kreeg ik "server not found" berichten.

Eerst dacht dat het mijn provider was (Ziggo). Ik heb het modem gereset maar dat hielp niet. Ook niet 3x resetten.

Daarna heb ik twee andere computers geprobeerd. Die deden het allebei wel, hoewel een van hen een modem reset wilde.

Het was dus niet de provider. Ik heb met een programmaatje EnumProcess gedetecteerd welke firewall-achtige processen er draaiden en die gedeinstalleerd. Nope.

Pingen time'den out.

Ik heb de netwerkkaart geinspecteerd in Hardware, maar "het apparaat werkte correct".

Daarna grof geschut: Windows XP opnieuw op de schijf gezet. Nope. Geen verbinding.

En nu weet ik het niet meer. Ik heb wel andere computers, nieuwere, snellere, "betere", maar ik wil alleen mijn oude computer terug. Ik kan vanwege de vrij povere performance, daar ook goed performance van software op testen. Dat kan nou ook niet meer.

Weet iemand wat het nog zou kunnen zijn? En vooral, wat zou ik nog kunnen doen?

Dat weet ik niet, zit in de laptop. Volgens Windows wel.

Sorry, ik zie nu dat dit onderwerp onder "draadloos" staat. Dat was niet de bedoeling. Kan een moderator hem naar het juiste onderwerp verplaatsen?

Ik kon van iemand een draadloze router lenen en een netwerkkaartje, om te kijken of ik het zo aan de praat zou kunnen krijgen, maar het installeren van het kaartje wou niet lukken omdat de optische drive kapot is.. :evil:

Dit blijkt een streek van mijn provider te zijn geweest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan