Geen internet met router

Status
Niet open voor verdere reacties.

droersch

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Sinds vorige week heb ik chello kabel internet. Ik probeer dit te installeren op een router zodat ik met 2 pc's tegelijk kan internetten maar dat lukt niet. Als ik alles goed heb aangesloten en op één van de pc's IE start krijg ik het aanmeldscherm van chello. Ik vul dan m'n gegevens in en krijg de melding 'maximum aantal pc's geregistreerd'. Ik kan dan één apparaat kiezen om te vervangen. Dat heb ik dus gedaan en als ik daarna opnieuw opstart hebben m'n pc's allebei het ip-adres van de router maar ik kom niet het internet op. Alle lampjes op de router en kabelmodem branden groen.

Ik heb al de router geresset maar dat gaf ook niet het gewenste resultaat.

Als ik de router er tussenuit haal kan ik met één pc wel internetten. Dus het moet wel aan de router liggen zou ik zeggen.

Op de site van chello staat bij mijn abbonement 'meerdere pc's aansluiten mogelijk' dus ik neem aan dat ik een router mag gebruiken?

Wie heeft de gouden tip? Of moet ik gewoon de chello helpdesk bellen?

Vroeger werkte Chello met het MAC adres van je netwerkkaart. Miscchien doen ze dat nog steeds. Je moet dan het MAC adres kloonen. Deze optie staat over het algemeen ergens bij de setup van je router.

Leesvoer in de bijlage.

Laatst bewerkt:
De Chello helpdesk heb je hiervoor niet(altijd) nodig
Alleen als je je wachtwoord te vaak verkeerd intypt :)

Het moet vandaag de dag ook mogelijk zijn om je router aan te melden.

Als ik het goed heb zo:

- Eerst je PC aanmelden op de verbinding.
- Zet vervolgens de router ertussen (nog niet aan de stroom zetten)
- Modem resetten en dan wachten tot hij stabiel is.
- Router aanzetten wachten tot deze stabiel is.
- Als je nu op het internet probeert te komen krijg je de aanmeldingspagina van chello ervoor.
- Daar gebruikersnaam en wachtwoord invoeren
- Gegevens bevestigen
- Vervolgens heb je de mogelijkheid om een "PC" te selecteren die je als vervanging van je huidige PC wil hebben (Je router dus)
- De vervangende "PC" selecteren en op volgende klikken.
- Werkt de aanmelding verder door.
- Modem en router van de stroom halen
- Eerst modem aan de stroom zetten en wachten tot deze stabiel is.
- Vervolgens router aan de stroom zetten en wachten tot deze stabiel is.
- Nu kijken of je op het internet kan komen

Het kan nog zijn dat je je cookies en tijdelijke internet bestanden nog moet verwijderen voordat het helemaal goed werkt.
Ook om denken dat er geen vinkjes staan bij de lan-instellingen:

- Extra
- Internet Opties
- Tabblad: verbindingen
- Knop: Lan-instellingen
- Alle vinkjes weghalen als ze er staan

P.S. Het was vroeger ook al mogelijk om de router aan te melden maar dat was een stuk omslachtiger

Laatst bewerkt:
Ik ben het hier volkomen mee eens want ik heb er bij Chello ook een router tussen zitten,succes verder.

Ik denk dat het clonen van het MAC-adres van de netwerkkaart de oplossing is ja. Als ik de instructie lees klinkt dat erg logisch dat dat het probleem is. Ik ga het straks als ik thuis kom direct proberen.

Volgens de helpdesk was mijn account wel gelocked i.v.m. verkeerd ingeven van wachtwoord terwijl dit volgens mij maar één maal gebeurd is. Maar dit is inmiddels opgelost dus dat zou geen problemen meer moeten geven.

Alvast bedankt en ik bericht vanavond of het is gelukt. :thumb:

Het lukt niet om in de configuratie van de router te komen. Ik kan het instructieboekje van de router ook niet meer vinden.

Iemand nog een idee hoe ik op een andere manier in de conf van de router kan komen of het macadres van mijn netwerkkaart kan clonen?

Het is me nu gelukt om in de configuratie van de router te komen (het was 192.168.2.1) maar als ik dan alles opnieuw opstart blijven de lampjes van m'n router knipperen en wordt hij niet stabiel.

Moet ik de kabels op een bepaalde manier weer aansluiten?

Laatst bewerkt:
Mooi stapje voor stapje gaan!!!! Zeer goed de opeenvolging aanhouden.
Bij verkeerde handelingen gaat de "server" in veiligheid voor verschillende uren en moet u wachten om alles te herbeginnen (ipv van uw pc moet de server de router ontdekken met zijn adres!!!!)

Ik heb het denk ik te vaak geprobeerd en nu is m'n router van slag. De laatste keer leek ik eindelijk alles goed te hebben staan maar kwam ik nog steeds niet het internet op. Wat moet de host name in de router zijn? arnhem.chello.nl? chello.nl?

Volgens de helpdesk van UPC was het signaal zwak en wilden ze een monteur langs laten sturen. Maar zonder router werkt het wel goed dus dat kan het ook niet zijn.

Is een hub ipv een router een goede optie?

Nee, je zal een router moeten hebben, omdat een Hub alleen maar het signaal verdeeld waardoor chello meerdere mac-adressen ziet.

Het kan zijn dat je signaal te zwak is om goed met een router te werken.

Als hostname hoef je naar mijn weten niets in te vullen, omdat chello met mac-adressen werkt.

Druk een op de resetknop op de router en herbegin de installatie nadat u de richtlijnen goed gelezen hebt. Alle verbindingen goed nazien. De aansluitfisches met vergrootglas nazien: één koperen letje geschonden en u kunt het vergeten(((( Veel geluk:thumb: :thumb:

Ik ben er bang voor dat het signaal zwak is. Ga ik zometeen meten (mooi tooltje voor gekregen).

Het kan niet zijn dat de firmware van de router verouderd is of zo?

er is bijna zeker niets mis met de router maar de installatie laat het soms wel afweten. Alles eens goed nalezen en correct installeren!!! Veel moed en geluk (se server moet jet ip adres van de router vinden en dan is het gelukt):thumb: :thumb:

Morgen komt er een monteur van Chello want het blijkt toch dat het signaal te wisselvallig is.

Ben benieuwd...

Ik heb nu eindelijk alles goed aangesloten en het signaal is ook goed maar ik heb nog steeds geen internet via de router. De router heeft wel een ip-adres toegekend aan m'n pc maar ik krijg toch geen internet.

Ik heb het gevonden!! Ik heb de firmware van de router geupdated en daarna werkte het eindelijk!!

Na 2 weken zwoegen en vloeken. Niet slecht.. :rolleyes:

Geplaatst door droersch
Ik heb het gevonden!! Ik heb de firmware van de router geupdated en daarna werkte het eindelijk!!

Na 2 weken zwoegen en vloeken. Niet slecht.. :rolleyes:

Dat heb je netjes gedaan :thumb:

Er zijn mensen die zijn er na 2 maanden nog niet uit :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan