geen internet op mijn computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Open netwerkverbindingen
Klik rechts op het icoontje van je draadloze verbinding en kies "eigenschappen"
Onder de Tab "draadloze netwerken", vinkje bij "Laat Windows mijn draadloze netwerksettings configureren" (de tekst kan iets anders zijn, ik gebruik een Engelse versie van XP).
Daaronder zie je "beschikbare netwerken" en daaronder "Voorkeurs netwerken"
Ga naar voorkeursnetwerken. Staat je netwerk hier nog niet in de lijst, selecteer dan toevoegen en voeg je netwerk (XXL) toe.
Selecteer dan je netwerk in de lijst en klik op eigenschappen.
Er opent zich nu een venster waar je de beveiliging kan ingeven.

even wat op een rijtje :

Je zegt in een eerder bericht :

als ik naar mijn netwerken ga dan zie ik er een paar
er is er maar een waar ik op kan de rest is beveiligd
ik weet ook niet dat dit netwerk waar ik wel op kan van mij is

In een later bericht zeg je :

bv bij mij labtop krijg ik mijn netwerk wel te zien als ik deze aanklik
krijg ik een raam te zien waar ik mijn wachtwoord van mijn netwerk in kan vullen en dan zit ik op mijn beveiligd netwerk

In stukje 1 weet je niet wat je netwerk is en in stukje 2 weet je het weer wel.
umm...kun je dit wat nader uitleggen...:)

En Webster...weer bedankt dat je meedenkt..:thumb:...maar zoals ik het lees is het netwerk van Paul juist NIET die XXL ...maar ik kan me ook vergissen natuurlijk..:)

ED

geen internet

als ik dit doe krijg ik deze test te zien

deze draadlose verbinding kan niet worden geconfigureerd
als u een ander programma hebt ingeschakeld om deze draadlose verbinding te beheren, dient u die software te gebruiken.
als u wilt dat windows deze draadlose verbinding configureerd, dient u de service wireless configuration (WZC) te sarten.
raadpleeg voor meer informatie over het starten van de WZC-service artikel 871122 in de microsoft knowledge base op de wedsite microsoft.com.

Laatst bewerkt:
geen internet

ik hoop dat dit het duidelijk maakt het voorbeeld met de labtop is als voorbeeld bedoeld het is niet de computer waar ik geen internet op heb
het is de computer waar ik met jullie mee communiseer

Laatst bewerkt:
Mag ik eerst eens even vragen welke naam je eigen netwerk heeft.

En om de WZC in te schakelen doe dit :

Start > rechtermuisknop op Deze Computer > Beheren > Op het plusje klikken van Services en toepassingen > klikken op Services > In het rechterscherm dubbelklikken op Wireless Zero Configuration > Opstarttype op Automatisch zetten > bij status van Service op Starten klikken.

ED

Maar...ummmm....even voor de duidelijkheid......als je weet wat de naam van je eigen netwerk is dan weet je toch ook dat XXL NIET je netwerk is als dit niet de naam is die je aan je eigen net werk hebt gegeven?? :)

ED

geen internet

ik heb wel een lijst gekregen met nog meer netwerken
maar niet met de naam die ik je al opgegeven heb

Dus conclusie ..je weet nu gewoon dat XXL NIET je eigen netwerk is.....toch??

en is deze opmerking van je wellicht een vergissing of nog wat onwetendheid..:) :

op mijn desktop krijg ik XXL te zien en van deze weet ik niet of het mijn netwerk is of van iemand anders

ED

geen internet

hallo mijn buurman kwam net binnen en deze had nog een adaptor leggen van het merk edimax
en als ik deze in mijn computer zet vind ik mijn netwerk wel

kunnen we hier misschien op verder bouwen

Laatst bewerkt:
ok..dan is dat alvast duidelijk en opgelost..:)

Is het nog gelukt met die WZC aan te zetten ?

ED

tsja....of we daar op kunnen verder bouwen zou eventueel kunnen.....maar om eerlijk te zijn vind ik het nooit zo slim om met dingen door elkaar bezig te zijn en of ineens met iets anders te gaan starten...je hebt nu de software voor de SMC adaptor geinstalleerd.

Ik moet ook zo weg voor een paar uurtjes..dus dan kan ik pas daarna weer hulp geven.

Misschien dat Webster in die tussentijd nog even online is en wat advies kan geven.

Anders tot straks of morgen...

ED

Hoi,

Geen probleem hoor. De gebruikers van helpmij.nl doen dit (meestal) als hobby. Dus helemaal geen ongemak.
Goed, dankzij het denkwerk van ED_V :thumb: zijn we weer wat verder.

Kan je het type van de SMC adapter eens opgeven, dan kan ik eens googelen.
Misschien is de SMC adapter te oud, moet je nieuwe drivers hebben of zoiets.

geen internet

het type van de smc is : EZ connect tm g
802.11g wireless usb 2.0 adapter
model smc 2862w - g

heb je ook gelezen dat ik van de buurman een andere adapter heb gekregen die mijn netwerk wel ziet

Laatst bewerkt:
Eerst nog even iets in zijn algemeenheid.

Bij de SMC adaptor zit software op een CD die je moet installeren. Dit zijn de drivers voor de adaptor en een programmaatje wat de verbinding regelt tussen de adaptor en de router.

Maar..als je er voor kiest om dit niet via dit programmaatje te laten doen maar door XP zelf d.m.v. de WZC van XP mag dat programmaatje niet opstarten omdat je anders een conflict kan krijgen waardoor geen van beide werkt. Ik zeg niet dat dit altijd zo is maar vaak wel.

Dus moet je er voor zorgen dat dit programmaatje niet (meer) wordt opgestart.

Dit doe gewoon snel door het even uit te zetten.
Als het goed is zie je rechtsbeneden op de taakbalk een icoontje wat bij dit programaatje hoort. Weet je wat ik bedoel en zie je dit ook?

ED

geen internet

ik heb wzc nogmaals na gekeken maar deze stond nog steeds aan
maar helaas ik zie mijn netwerk nog steeds niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan