geen internet op mijn computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
hmmm..vreemd....kijk...stel dat die adaptor niet kan communiceren met de router dan heeft dit niets te maken met de installatie op zich van de adaptor in XP...want je zou met deze adaptor ook met andere routers moeten kunnen communiceren.

Dus..is er nog even iets niet goed afgestemd....

umm...als je met je rechtermuisknop op het icoontje rechtbeneden klikt wat zie je dan allemaal in het menuutje staan ?

geen internet

ik zie
uitschakelen
status
herstellen
beschikbare draadloze netwerken weergeven
instellingen van windows firewall wijzigen
netwerk verbindingen openen

geen internet

jongens ik vind het geweldig dat jullie mijn zo goed willen helpen
bedankt hier nogmaals voor maar zouden we morgen door kunnen gaan de computer waar wij aan bezig zijn staat namelijk bij mijn zoon op de slaapkamer en hij wil naar bed toe hij moet er morgen om 5.30 uur weer uit om te gaan werken
ik hoop dat ik morgen weer op jullie kan rekenen

vr gr paul

Hoi Webster..

Als ze allemaal zo beleefd waren dan zag de wereld er wel beter uit..:)

Maar, ik vind het toch wel fijn als je meedenkt en meepraat hoor....2 weten er meer dan 1 en ik zit er ook wel eens naast..;)

Ik wil graag even mijn eerste conclusie aan je kwijt als je het goed vind.

WZC van XP staat nu ingeschakeld maar is toch niet te configureren..zie melding van Paul zoals hij die beschrijft. Dit kan ik even niet goed plaatsen.

Ik weet dat je de bijbehorende software dient uit te schakelen en ik dacht dit te doen door Paul het icoontje beneden op uitschakelen te laten zetten.....maar misschien is dat niet voldoende.....ik ben ook gewend vaak in het menuutje de optie te zien (WZC van XP gebruiken)

en bij msconfig /opstarten haal ik het vinkje weg zodat het nooit meer opstart

Graag jouw visie hierop en alvast bedankt

ED

ohhh..ok...natuurlijk....morgen verder...

we komen er wel aan uit hoor....gewoon nog wat geduld...:)

ED

Hey ED,

Normaal zou dit voldoende moeten zijn. Ik heb dit nog wel meegemaakt met Linksys software. Op een bepaald moment (God weet waarom) wil de software dan koste wat kost de draadloze verbinding beheren.

Om helemaal zeker te zijn zou de software het best worden verwijderd. Misschien moeten we ook de drivers eens bekijken.

Wat we ook nog niet hebben gevraagd is de plaats van de PC. Hoe ver staat die van de router. Is er uberhaupt wel een draadloos signaal. Het feit dat andere netwerken worden opgepikt is niet relevant. Als er tussen zijn PC en z'n router een betonnen muurtje zit, heb je al problemen. De SMC adapter is een USB stick, die hebben al een beperkter bereik dan de alternatieven met een externe antenne.

geen internet

hallo heren
ik heb jullie bericht onder elkaar gelezen en wat conclusies getrokken deze zijn
ik verwijder alles wat er van de smc op mijn computer staat

Laatst bewerkt:
Hoi Webster en Paul,

Even wat reacties..:)

Normaal zou dit voldoende moeten zijn. Ik heb dit nog wel meegemaakt met Linksys software. Op een bepaald moment (God weet waarom) wil de software dan koste wat kost de draadloze verbinding beheren.

Als dit zo is dan moeten we inderdaad verder gaan met de bijbehorende software wat op zich ook niet zo erg is.

Om helemaal zeker te zijn zou de software het best worden verwijderd

Ja, en dan alleen de driver installeren...heb al op de site gekeken en er zijn denk ik geen nieuwere gemaakt dan deze :
http://www.smc.com/files/AG/DR_smc2862wg_DRUT.zip

Paul kun jij dit even downloaden en dan uitpakken en in een aparte map even wegzetten...dan kom ik daar later nog even op terug hoe te installeren.

Als er tussen zijn PC en z'n router een betonnen muurtje zit, heb je al problemen

Paul, kun jij even zeggen of er inderdaad belemmeringen zijn tussen de router en de SMC-adaptor ?

We kunnen nu 2 dingen doen:

( Maar eerst alle software van SMC verwijderen en de computer opnieuw opstarten met de SMC-stick eruit )

1. de gedownloade driver op de juiste wijze installeren ZONDER bijbehorend
programmaatje en alsnog de WZC van XP proberen te laten werken.

2. Indien dit niet lukt toch het bijbehorend programmaatje weer installeren en zien of we
langs die weg verbinding kunnen maken.

Mocht dit alles niet lukken kunnen we nog verder testen met de stick van de buurman.

Wat denk je Webster ?....alles ok zo of heb je nog aanvullingen of iets :)

ED

P.S. : Dit bericht is gemaakt nog voor Paul zijn laatste bericht dus er is geen bewuste link tussen deze 2.
maar blijkbaar sluit het e.e.a. toch al op elkaar aan..:)

Laatst bewerkt:
geen internet

sorry kan de driver niet downloaden heb geen internet

Laatst bewerkt:
ummm..... hoe komen je berichten dan op dit forum ?? :rolleyes:

ED

Wacht : je bedoeld eigenlijk denk ik dat je ze wel via de laptop kan downlaoden maar niet kan overzetten op de pc..klopt??

Laatst bewerkt:
geen internet

klopt helemaal

dus nu ga ik de cd van smc weer instaleren zoals je vroeg

heeft de buurman toevallig ook niet een gewone USB-stick ?..:)

geen internet

de adapter die ik van de buurman heb gekregen is ook een usb stick
maar dan van het merk edimax

Ja...dat weten we..:)..maar ik bedoel een gewone USB-stick waar je even de driver op kan zetten en dan zo op de andere computer zetten.

Maar...een andere optie is toch gewoon de driver van de CD te halen maar dan moeten we wel eerst even kijken hoe de mappenstructuur op de CD is zodat we inderdaad alleen de driver installeren en niet het programma..

Laatst bewerkt:
geen internet

oke ik heb hier zelf een gewoneusb stick mijn weet alleen niet of hij nog werkt
ga nu proberen

sorry met usb stick geprobeerd maar is inderdaad kapot

Laatst bewerkt:
klopt helemaal

dus nu ga ik de cd van smc weer instaleren zoals je vroeg

ummm...ik zag net in dit berichtje van je alleen maar de bovenste zin.....heb je die andere misschien later toegevoegd?.....want je mag nog niet weer die CD installeren omdat dan weer dat programmaatje erop komt en dat is nu juist nog even niet niet de bedoeling ..:)

Ben even eten...tot zo..

ED

geen internet

ja de onderste zin had ik bij gevoegd

de cd had ik inderdaad weer geinstaleerd maar geeft niet ik haal hem er wel af

eet smakkelijk

Laatst bewerkt:
geen internet

alles weer verwijderd
gaan we nu proberen om de driver van de cd af te halen zonder dat het programma erop komt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan