Geen internet op vaste PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

abcdeee

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Op dit moment werkt internet niet op de vaste pc hier. Op de laptop, die gewoon op het draadloos netwerk zit doet internet het prima, maar de vaste pc met de router kan geen verbinding maken.

Als ik probeer de verbinding te herstellen door te klikken op herstellen, krijg ik alleen het venster ervoor dat zegt:

"De volgende actie wordt ondernomen:

De draadloze netwerkadapter uitschakelen."

Vervolgens gebeurt er niets meer. Wat kan ik nu doen om internet weer aan de praat te krijgen?

Gr.

Hoi,

Onduidelijk of je nu een bekabelde of een draadloze verbinding hebt tussen pc en router.
Mogelijk heb je dhcp uitgeschakeld en gebruik je voor laptop en pc per abuis dezelfde ip-adressen.
Als je de laptop uit hebt staan, kan je dan wél met de pc verbinding krijgen?

Hoi,

Onduidelijk of je nu een bekabelde of een draadloze verbinding hebt tussen pc en router.
Mogelijk heb je dhcp uitgeschakeld en gebruik je voor laptop en pc per abuis dezelfde ip-adressen.
Als je de laptop uit hebt staan, kan je dan wél met de pc verbinding krijgen?

laptop = draadloze verbinding.
vaste pc = bedrade verbinding via een router.

dhcp heb ik geen idee wat het is of hoe je het kunt checken.

als de laptop uit staat, heb ik nog steeds geen internet op de PC.

Nog één vraag vergeten: zit er ook een draadloze netwerkkaart in de pc?

Nog één vraag vergeten: zit er ook een draadloze netwerkkaart in de pc?

Dat zou ik zo niet weten, het internet is gewoon geregeld via het kabeltje dat van de router naar de PC achterkant loopt, en ik zou niet weten of er een draadloze netwerkkaart in de PC zit.

De melding die je krijgt duidt erop, dat er ook sprake zou zijn van een draadloze netwerkkaart:
"De volgende actie wordt ondernomen:
De draadloze netwerkadapter uitschakelen."

Voor het overige kunnen er legio oorzaken zijn waarom de pc - al of niet bekabeld - geen verbinding kan maken met de router.
Probleem is echter dat ik het vermoeden heb dat je pc- en netwerkkaartvaardigheid zodanig zijn dat het 'op afstand' controleren van een aantal zaken een probleem gaat worden.
Tip: kijk of er iemand 'in de buurt' is met meer kennis in deze.

De melding die je krijgt duidt erop, dat er ook sprake zou zijn van een draadloze netwerkkaart:

Voor het overige kunnen er legio oorzaken zijn waarom de pc - al of niet bekabeld - geen verbinding kan maken met de router.
Probleem is echter dat ik het vermoeden heb dat je pc- en netwerkkaartvaardigheid zodanig zijn dat het 'op afstand' controleren van een aantal zaken een probleem gaat worden.
Tip: kijk of er iemand 'in de buurt' is met meer kennis in deze.

Probeer toch maar even, wie weet lukt het.

Wat staat er onder configuratiescherm bij je netwerk-verbindingen?

Draadloze netwerkverbinding:
Niet verbonden
Marvell Libertas 802....

LAN-verbinding
Verbonden
Realtek RTL8139 Family

Klik 1x met rechts op de draadloze verbinding en kies voor Uitschakelen en laat dat zo staan gewoon.

Klik daarna 1x met rechts op de LAN verbinding, kies voor uitschakelen, wacht even paar tellen, klik weer met rechts op de LAN verbinding en kies voor Inschakelen

Klik 1x met rechts op de draadloze verbinding en kies voor Uitschakelen en laat dat zo staan gewoon.

Klik daarna 1x met rechts op de LAN verbinding, kies voor uitschakelen, wacht even paar tellen, klik weer met rechts op de LAN verbinding en kies voor Inschakelen

Daar zit het probleem denk ik:

hij reageert niet als ik op uitschakelen druk. Bij alllebei niet, en ze blijven gewoon zo staan.

Verder is het ook zo dat als ik de PC af wil sluiten, hij vast blijft staan bij het blauw-groene scherm: Windows afsluiten.

Dan zou ik ook mar eens scannen op virussen en spyware

idem probleem

heb soms hetzelfde probleem als ABCDEEE 1 pc draadloos en 1 laptop draadloos van mijn zoon. Het probleem is net zo dat het internet bij mij wegvalt en ik niks meer kan doen zelfs pc afsluiten gaat niet het enige wat ik dan zie is "windows is uw instellingen aan het opslaan" na het terug aanleggen is het euvel verholpen. Zeer vervelend soms:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan