geen internet verbinding meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
kabel/stekkertje kan je ook testen met ping naar de router
 
pingen in je dos-box:

achter promt typ je : PING dan spatie en daarna getallen, dan op Enter
 
Ik heb eerst PING 192.168.1.1 en daarna PING 62.58.50.5 gedaan.. alleen beneden! Welek gegevens wil je hebben ?
 
wat krijg je dan te zien?
"Antwoord van ...."
of iets anders ?
 
... alleen boven kom je internet niet op.
kijk op de PC boven of je adres van je router kan pingen. Als je die kan pingen en nog niet op internet kan dan kan je proberen om bij TCP/IP instellingen alleen DNS adres vast in te stellen, gebruik 62.58.50.5 of een uit de rijtje van puppie.

Als je adres van je router niet kan pingen kijk eerst of je Windows firewall niet aan staat (deze uitzetten) en wat voor Norton gebruik je, NAV of NIS.

Eers kan je in de DOS-box je IP adres vernieuwen: achter de prompt typ je de volgende:

IPCONFIG /release en dan Enter. Tussen ipconfig en / een spatie
 
verder in je DOS-box typ je :

IPCONFIG /renew en geef Enter.
dan word je IP adres vernieuwd.

graag antwoord : welke Norton gebruik je?
 
Dat IP nummer is van Google.
Kan er ook iets met die startpagina aan de hand zijn?
Heb je ook wel eens rechtstreeks een site ingegeven in de adresbalk?
 
je zou ook bij Internet opties even Cookies en Bestanden kunnen verwijderen en op de tabblad beveiliging even op de knop Standaardniweauu kunnen aanklikken, daarna IE afsluiten en opnieuw opstarten.
 
-andere adressen doen het ook niet.

-boven ook 192.etc en die van 62.etc gebruikt en ook Antwoord van..
-waar zit die TCP/IP instellingen ook alweer precies? (boven veranderen neem ik aan)
-boven NIS, windows firewall krijg ik niet uitgeschakeld, het kan daar aan liggen, maar hoe krijg ik deze helemaal uitgeschakeld?

-IPadres vernieuwing ook alleen boven?
 
ja, alles boven.
Ga ook naar NIS, optie: Persoonlijke Firewall -> configureren, in de nieuwe scherm klik je op de tabblad Networking en draai je wizzard (steeds op de volgende klikken, dan OK en sluit).

TCP/IP : in Eigenschappen van je LAN verbinding (netwerk)

Vergeet ook niet Cookies en Bestanden te verwijderen en ook Beveiliging op Standaardniweau in je internet opties
 
success verder, ik moet even weg, mijn dochter ophalen.
ik hoop dat iemand overneemt, anders gaan we morgen verder...
 
Wordt waarschijnlijk morgen weer, wordt een beetje laat :) alvast bedankt en nog een fijne tweede kerstdag, truste allemaal.
 
Ook welterusten ;)

Als je het oude netwerk weggooit in NIS en vervolgens weer opstart dan zou NIS normaal gesproken zelf het netwerk weer moeten vinden.

Wat ik me nog bedenk........die klierige Windows Firewall staat toch niet opeens weer aan? Dat overkomt mij vaak na een update.
 
Ik weet nu waar het probleem zit.. NIS!

Beveiliging uitschakelen onder NIS -> status en instelling -> beveiliging

Maar ik neem aan dat dit gewoon ingeschakeld hoord te zijn..
 
Natuurlijk mag NIS niet uit.
Of je krijgt met aanloggen automatisch dat NIS een netwerk ontdekt of dit gebeurt niet.
In dit geval moet je dus doen wat DN al schreef.

Heb je de Windows Firewall nog gecontroleerd?

Kijk ook even bij de configuratie van NIS.
Bij mijn router gaat er n.l. iets het internet op. Stel dat je dit hebt geblokt op een of andere manier dan krijg je ook geen verbinding.
 
Met wizard en networking configuratie? Heb ik gedaan, dan werkt het internet ook niet, alleen het adres dat NIS vind eindigt wel op 1.0 terwijl het adres eigenlijk eindigt op 1.7
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan