Geen internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christa1989

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2004
Berichten
21
Hoi hoi,

Ik heb vannacht mijn moeder's computer ge defragmenteerd en windows XP Professional opnieuw op gezet.
Alleen nu heb ik daar geen internet meer op :S...
Ik zit nu op mijn moeder's laptop en hier heb ik wel internet en hij staat op dezelfde modem (van chello) aangesloten :S...
misschien is er iets met de netwerkkaart maar ik weet t niet..
normaal vind windows xp de verbinding zelf maar hij kan de modem nie vinden ofzo :S terwijl hij het, voor ik xp er opnieuw op ging zetten, nog gewo0n deed.
Wat moet ik nu doen? :(

Kusjes,
Christa
 
Kijk eens in configuratiescherm/systeem/apparaatbeheer staat hier misschien een uitroepteken bij je netwerkkaart? Of staat netwerkkaart er nog helemaal niet tussen.

Zit de pc rechtstreeks op de modem? of via een router?
 
uhhmm ik zie netwerkkaart er niet tussen staan
en er zit een hub tussen ofzo.. vanaf daar gaat hij naar me moeders pc deze laptop en mijn pc (maar die is afgesloten)

ik weet nie of dat hetzelfde is?... :eek:
 
Als hij bij apparaatbeheer er niet tussenstaat zou ik eerst maar eens de drivers van je netwerkkaart zoeken en die installeren, zonder geinstalleerde netwerkkaart zeker geen internet
 
uhmm en hoe doe ik dat dan? :$ wat is een driver nou precies? hoe moet ik ooit op zoeken welke bij mij netwerkkaart hoort? :$ oeeff computers zijn verwarrend :$
 
Bij de computer zullen wel een aantal cds zoals geluidskaart e.d. zitten, of een aantal diskettes. Kijk hiertussen of je de diskette (of cd) van de netwerkkaart kan vinden.

Je zou allereerst het volgende kunnen proberen.

Maar een ding snap ik niet, waarom ga je de pc van je moeder opnieuw installeren terwijl je er blijkbaar niet echt veel kaas van gegeten hebt. Als je windows opnieuw installeerd moet je op zn minst toch wel weten wat drivers zijn. Dit zijn zeg maar de stuurprogrammas om zoals in dit geval de netwerkkaart aan te sturen (dus te laten werken).

De windows installatie installeerd van heel veel componenten standaard nog geen drivers, dat moet je later met de betreffende cdrom/diskette doen. Zoals dus inderdaad netwerkkaart vaak, maar ook geluidskaart e.d. (heb je die wel geinstalleerd, hoor je wel gewoon goed geluid?)
 
nou de computer was nogal vol met onzin en veel gedoe dus toen zei een vriend van me dat ik hem moest defragementeren en mijn oom heeft dat een keer gedaan een lange tijd terug en datklopt wel want hij deed geluids driver instaleren ofzo en ook netwerk maar ik weet niet meer hoe...
mijn moeder is nu even de cd's pakken die we bij de computer kregen ik hoop dat hij erbij zit...

we hebben niet echt meer contact met mijn oom (lang verhaal) dus ik kon het niet aan hem vragen...

ik ga even kijken

heel errug bedankt!

Kusjes,
Christa
 
Jij bent heel erg in de war met defragmenteren en formatteren. Bij defragmenteren heb je helemaal niks met drivers te maken met opnieuw installeren daarvan.

MAargoed ik hoor het nog wel of je de drivers van de netwerkkaart gevonden hebt
 
ooww jaah sorry formatteren bedoel ik pfff ik haal alles door elkaar mijn fout :(
 
hmm nou de cd zit er niet bij...
kan zoiets niet van internet af worden gehaald?... :eek:
 
Ehh jawel, als je weet welke netwerkkaart je hebt wel.

http://www.lavalys.hu/downloads/everesthome151.exe

Download dit programmaatje en installeer dat op de laptop. Hiermee kun je zien wat er allemaal in de pc zit, dus ook welke netwerkkaart je hebt.

Als je mij nou even verteld welke netwerkkaart je hebt zoek ik even voor je uit waar je een driver kan vinden ervan.
 
Ik bedoel installeer het op de pc van je moeder natuurlijk hahaha
 
Als je een hp pc hebt en je kan het via die site achterhalen is ook prima natuurlijk, anders kun je het via dat programmaatje wat ik net aangaf zien weke geluidskaart je hebt
 
hmm jah ik doe dat programmatje wel even op een cd zetten en dan bij me moeder's computer instaleren tot zo :D

kiss
 
uhhhmm volgens mij is me netwerk:
Broadcom 440x 10/100 Integrated Ethernet Controller
en geluid:
Intel 82801DB(M) ICH4C(-M) - AC'97 Audio Controller [B-0]

-x-
 
Laatst bewerkt:
Allebei onboard kaarten zo te zien. Heb je een cd'tje van je moederboard erbij of een recovery cd van HP?
 
uhhmm nope wel een restore plus cd van hp maar als ik die erin doet gaat het over acrobat reader ofzo allemaal van da soort gedoe gaat tie dan instaleren...
 
Ik ben niet thuis in die recovery cd's, maar misschien weet robbert dat wel. Het schijnt dat je hem dan weer zet naar een lege installatie (schone windows)
 
hmm ik weet t nie ik probeer eerst wel drivers als robbert ze kan vinden en als da nie luk maybe kijken voor een recovery cd ofzo?
ik heb er nooit van gehoord ofzo maarjah :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan