geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

achmea

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2003
volgende probleem:

Ik heb vorige week het gratis programma Adware gedraaid.
Bij het opstarten de volgende dag kwamen er problemen. Het duurde wel ongeveer 10 minuten voordat de pictogrammen in beeld kwamen. Vervolgens kwam er een melding dat de windows firewall niet was ingeschakeld. Ook deed internet het niet.
Als opmerking werd aangegeven dat er geen IP adres verkregen kan worden.
Ook lukte het niet om de firewall in te schakelen.
Overigens werkte alles (behalve internet dan) na het opstarten wel weer.

Nu heb ik gehoord dat het programma Adware wel vaker voor problemen zorgt.
Kunt u aangeven wat ik kan doen om het systeem weer normaal te laten functioneren?
Ik heb het Adware programma al wel weer verwijderd.
Overigens kan ik ook geen systeemherstel uitvoeren.
Is het inderdaad niet aan te raden om adware of andere gratis spywareprgramma's te draaien?
Ronald Blokvoort

Even een aantal vragen :

1) Wat voor OS heb je ( Windows? XP?)
2) Wat voor internet heb je Kabel ADSL, welke provider
3) Heb je een firewall aanstaan?Zo ja welke
4) Heb je antivirus software zo ja welke
5) Heb je de laatste updates van windows binnengehaald
6) Is het programma adware van Lavasoft?

Ad-aware

Beste Ronald,

Allereerst zou ik willen weten , is het programma ad-aware van lavasoft, want er zijn nogal wat fake dingen in omloop. Programma's die in naam ergens op lijken, maar in feite juist spyware en dat soort dingen installeren(trojan horse dus, zo'n programma). Dit soort programma's kan echt voor problemen zorgen. Ad-aware (want zo heet het programma eigenlijk, en niet adware) is voor zover mij bekend een betrouwbaar programma, en doet haar werk behoorlijk goed. Wel moet je voor je het gaat gebruiken even je virusscanner uitschakelen, anders kunnen er conflicten optreden. (oa valse meldingen)
Ik ga er vanuit dat WinXP gebruikt, zo niet moet je het maar even aangeven.
Je zegt je firewall is uitgeschakeld? Dan levert dat zeker geen probleem op voor de internet verbinding.
Het probleem van je verbinding is dat je geen ip-adres hebt. Hierdoor kan het opstarten erg lang duren. In de instellingen van je besturingssyteem staat wel een IP adres(wordt vastgehouden), maar dat kan niet verkregen worden via de DHCP. Dus gaat de PC op zoek, en uiteindelijk krijgt je machine het interne adres van Windows toegewezen. (169 adres)
Waar je voor moet zorgen is dat je machien weer een IP-adres krijgt.
Start even een Dos-box op (op het oude MS commandprompt icoontje klikken, staat standaard onder bureau-accessoires). Type in ipconfig /release daarna ipconfig /renew.
Type dan ipconfig /all en kijk of je goed IP adres hebt gekregen (en geen 169.x.x.x)
Probeer dan je verbinding nog een keer.
Het kan natuurlijk dat je tijdens je opruim actie een beetje te rigoureus te werk bent gegaan. Maar je kan altijd van je Win-Xp cd windows opnieuw eroverheen installeren, zonder al instellingen kwijt te raken. (Mits je de juiste keuze uit het menu maakt)
Er kunnen tijdens een opruimactie bestanden beschadigd raken, die vervolgens dan voor problemen zorgen. Maar ik zou toch eerst wat simpelere acties zoals hierboven beschreven uitvoeren, Start je machine ook eens een keer helemaal opnieuw op. (Echt uitzetten 15 sec uit laten, dan weer opstarten.

Succes.

volgende probleem:

Ik heb vorige week het gratis programma Adware gedraaid.
Bij het opstarten de volgende dag kwamen er problemen. Het duurde wel ongeveer 10 minuten voordat de pictogrammen in beeld kwamen. Vervolgens kwam er een melding dat de windows firewall niet was ingeschakeld. Ook deed internet het niet.
Als opmerking werd aangegeven dat er geen IP adres verkregen kan worden.
Ook lukte het niet om de firewall in te schakelen.
Overigens werkte alles (behalve internet dan) na het opstarten wel weer.

Nu heb ik gehoord dat het programma Adware wel vaker voor problemen zorgt.
Kunt u aangeven wat ik kan doen om het systeem weer normaal te laten functioneren?
Ik heb het Adware programma al wel weer verwijderd.
Overigens kan ik ook geen systeemherstel uitvoeren.
Is het inderdaad niet aan te raden om adware of andere gratis spywareprgramma's te draaien?
Ronald Blokvoort

Even een aantal vragen :

1) Wat voor OS heb je ( Windows? XP?)
2) Wat voor internet heb je Kabel ADSL, welke provider
3) Heb je een firewall aanstaan?Zo ja welke
4) Heb je antivirus software zo ja welke
5) Heb je de laatste updates van windows binnengehaald
6) Is het programma adware van Lavasoft?

1) Windows XP
2) kabel internet via @Home
3) ik had de windows firewall aanstaan
4) AVG antivirus
5) Ja, automatisch
6) ja

ok doe het volgende :

start -> uitvoeren -. tik CMD da krijg je zwart dos scherm doe dan hetgene wat jafet je voorgesteld

ipconfig /release daarna ipconfig /renew.
Type dan ipconfig /all en kijk of je goed IP adres hebt gekregen (en geen 169.x.x.x)
Probeer dan je verbinding nog een keer.

Als het inderdaad van lavasoft is dan is het ok. IK zou hem er gewoon weer opzetten. Kijk eerst naar je Internet verbinding daarna gaan we naar je systeemherstel kijken

ok doe het volgende :

start -> uitvoeren -. tik CMD da krijg je zwart dos scherm doe dan hetgene wat jafet je voorgesteld

Als het inderdaad van lavasoft is dan is het ok. IK zou hem er gewoon weer opzetten. Kijk eerst naar je Internet verbinding daarna gaan we naar je systeemherstel kijken

Via CMD lukt het niet (ik krijg overal nullen te zien). Heb vervolgens gebeld met @Home. Daar hebben ze een IP adres opgegeven wat ik handmatig heb ingevoerd. Ik krijg daarna rechtsonder wel de twee beeldschermpjes in beeld en er wordt aangegeven dat er verbinding is, maar als ik op internet wil wordt gezegd dat de server niet gevonden wordt. Kortom nog geen internet.
Ook duurt het na het opstarten ongeveer 6 minuten voordat de pictogrammen in beeld komen. Daarna werkt alles wel (behalve internet dus). Ook is de Windows firewall uitgeschakeld en kan ik niet meer inschakelen (relatie met internet?). Ik ga er vanuit dat er geen virus aanwezig is, doch dat er wellicht wat instellingen verwijderd zijn.
Hoe kan ik die weer terugkrijgen? Wellicht Windows XP nog een keer draaien? Zo ja, moet ik dan alles backuppen? Overigens is de originele windows schijf nog zonder de Windows aanvulling pack 2. Geeft dat wellicht nog problemen, of kan ik de aanvulling erop zetten nadat de originele windowsschijf is gedraaid?
Dank voor de reactie.

Kan je een screenprint maken van al die nullen? Windows XP opnieuw opzetten is wel drastisch

Kan je een screenprint maken van al die nullen? Windows XP opnieuw opzetten is wel drastisch

beste fozzie,

wordt lastig.
Ik zit nu op mijn werk, aangezien thuis internet nog niet werkt.
Ik heb al wel een back up gemaakt van het bestand op de D schijf..
Gisteren nog geprobeerd. Het duurt nog steeds ongeveer 6 minuten voordat de pictogrammen in beeld komen.Daarna functioneert alles wel goed. Echter, nog geen internet.
Ik heb mijn originele windows xp schijf er al wel in gehad doch ik krijg dan de opmerking dat die versie ouder is dan de bestaande versie (komt denk ik omdat later de windows service pack 2 er op gezet is. Overigens heb ik die schijf ook nog.
Kun je aangeven waarom het drastisch is? Als ik windows xp er weer op zet, daarna gevolg door de service pack 2 wat voor consequenties heeft dat dan?
Uiterste maatregel is denk ik formatteren?

dank

als je bestanden veilig op D zijn ondergebracht,zou ik niet te lang zoeken,maar formateren en installeren ( later S2 eropzetten)

persoonlijke mening van mij dan he

Ip adres

Beste A,

Je geeft aan dat nadat je het ip adres hebt ingevoerd je de melding krijgt dat je verbinding hebt. Kan je de server van je provider pingen. (dos-box opstarten, via cmd of icoontje,
opdracht "ping -ipadresserver-" of ping "www.siteserver.nl(com?)"
Het commando cmd is alleen maar om een dos box te openen, lukt dit niet is er iets met je besturingssysteem aan de hand.
Je moet hun netwerk kunnen pingen anders klopt er nog steeds iets niet met de verbinding.
Heb je het goede subnetmask ingevuld? Heb je maar 1 gateway? Zoniet moet je de gateway handmatig aangeven. De gateway kan het adres van je router of modem zijn, afhankelijk hoe je verbinding met je provider is.
Ik blijf erbij dat je machine nog steeds niet de goede adressen kan vinden, daarom duurt het zolang. Heb je zelf misschien DHCP draaien? Als je het nummer van je provider krijgt moet je dat uitschakelen. Maar ik denk dat je het ip adres van je provider (dat je hebt gekregen) in je router of modem moet zetten. Je PC krijgt een ander nummer. Bv in 10 of 192 range. Ik ben toch wel nieuwsgierig hoe de verbinding naar je provider loopt. Wat heb je er allemaal tussenhangen? Ik wens je in ieder geval succes.

Jafet ;-)

Via CMD lukt het niet (ik krijg overal nullen te zien). Heb vervolgens gebeld met @Home. Daar hebben ze een IP adres opgegeven wat ik handmatig heb ingevoerd. Ik krijg daarna rechtsonder wel de twee beeldschermpjes in beeld en er wordt aangegeven dat er verbinding is, maar als ik op internet wil wordt gezegd dat de server niet gevonden wordt. Kortom nog geen internet.
Ook duurt het na het opstarten ongeveer 6 minuten voordat de pictogrammen in beeld komen. Daarna werkt alles wel (behalve internet dus). Ook is de Windows firewall uitgeschakeld en kan ik niet meer inschakelen (relatie met internet?). Ik ga er vanuit dat er geen virus aanwezig is, doch dat er wellicht wat instellingen verwijderd zijn.
Hoe kan ik die weer terugkrijgen? Wellicht Windows XP nog een keer draaien? Zo ja, moet ik dan alles backuppen? Overigens is de originele windows schijf nog zonder de Windows aanvulling pack 2. Geeft dat wellicht nog problemen, of kan ik de aanvulling erop zetten nadat de originele windowsschijf is gedraaid?
Dank voor de reactie.

Beste A,

Je geeft aan dat nadat je het ip adres hebt ingevoerd je de melding krijgt dat je verbinding hebt. Kan je de server van je provider pingen. (dos-box opstarten, via cmd of icoontje,
opdracht "ping -ipadresserver-" of ping "www.siteserver.nl(com?)"
Het commando cmd is alleen maar om een dos box te openen, lukt dit niet is er iets met je besturingssysteem aan de hand.
Je moet hun netwerk kunnen pingen anders klopt er nog steeds iets niet met de verbinding.
Heb je het goede subnetmask ingevuld? Heb je maar 1 gateway? Zoniet moet je de gateway handmatig aangeven. De gateway kan het adres van je router of modem zijn, afhankelijk hoe je verbinding met je provider is.
Ik blijf erbij dat je machine nog steeds niet de goede adressen kan vinden, daarom duurt het zolang. Heb je zelf misschien DHCP draaien? Als je het nummer van je provider krijgt moet je dat uitschakelen. Maar ik denk dat je het ip adres van je provider (dat je hebt gekregen) in je router of modem moet zetten. Je PC krijgt een ander nummer. Bv in 10 of 192 range. Ik ben toch wel nieuwsgierig hoe de verbinding naar je provider loopt. Wat heb je er allemaal tussenhangen? Ik wens je in ieder geval succes.

Jafet ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan