geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
download deze iso die je vanaf een usb stick kunt booten:
http://windowsmatters.com/2015/01/10/gandalfs-windows-7-pe-x86/

Nu kun je testen of je netwerkkaart gezien wordt, heb nog nooit meegemaakt dat ie niet gezien werd.
Anders: Via het menu boven aan kun je ook Win10 of zo kiezen. en test daarmee of ie gezien wordt.
Dan kun je wellicht beter zien welke driver je nodig hebt (apparaat beheer eigenschappen en zo)

Zet de iso met Rufus op de USB stick
https://rufus.akeo.ie/
Portable:
https://rufus.akeo.ie/downloads/rufus-2.9p.exe

Rufus werkt eenvoudig zie webpagina in Nl daar.
zorg iiig vor een vinkje bij "Creer een opstartbare disk met [Iso image] en rechts daar van zit een button waarmee je de iso kunt kiezen die je gedownload hebt.
rufus_nl.png

En wat zag je daar? Helemaal niks bij de netwerkhardware?

En?
Bios batterij?
Maak alle moederbord kabels eens los en weer vast?
Geen (kort)sluiting bij de netwerkkaart en de kast?
Haal alle overige (PCI/PCI-e) kaarten die even niet nodig zijn er uit.. en dan?

Laatst bewerkt:
sorry ik antwoorden te snel had jou uitgebreide reactie nog niet gezien. Ik ga nu de iso booten en laat straks even weten wat ik allemaal zie. Verder heb je het over een netwerkkaart? dit zit toch standaard op ieder moederbord?

Tegenwoordig zit op elk moederbord een netwerkkaart onboard en ondersteund windows met standard drivers de netwerkkaart

Lezen en testen en dan rapporteren .. anders hebben we geen feiten waarover gesproken kan worden....

ik krijg de volgende melding : 'cause there were no network cards detected the program is running only in simple mode' en bij device manager staat ook geen netwerk adapter :( bedankt voor de hulp trouwens waardeer ik zeer !

deze staan er inmiddels ook al op, videokaart wordt trouwens ook niet herkend.

allemaal al langs gegaan, kan het niet zijn dat mijn moederbord dood is ?

alles klopt in Speccy, ik heb inmiddels ook mijn viddeokaart aan de praat gekregen. het enige probleem is alleen nog het internet. LAN staat aan in BIOS, kabel zit er netjes in.

Network
You are not connected to the internet
Computer Name
NetBIOS Name DANNY-PC
DNS Name danny-PC
Membership Part of workgroup
Workgroup WORKGROUP
Remote Desktop
Disabled
Console
State Active
Domain danny-PC
WinInet Info
Local system has RAS to connect to the Internet
Wi-Fi Info
Wi-Fi not enabled
WinHTTPInfo
WinHTTPSessionProxyType No proxy
Session Proxy
Session Proxy Bypass
Connect Retries 5
Connect Timeout (ms) 60,000
HTTP Version HTTP 1.1
Max Connects Per 1.0 Servers INFINITE
Max Connects Per Servers INFINITE
Max HTTP automatic redirects 10
Max HTTP status continue 10
Send Timeout (ms) 30,000
IEProxy Auto Detect Yes
IEProxy Auto Config
IEProxy
IEProxy Bypass
Default Proxy Config Access Type No proxy
Default Config Proxy
Default Config Proxy Bypass
Sharing and Discovery
Network Discovery Disabled
File and Printer Sharing Disabled
File and printer sharing service Not Installed
Simple File Sharing Enabled
Administrative Shares Enabled
Network access: Sharing and security model for local accounts Classic - local users authenticate as themselves
Adapters List
Network Shares
No network shares
Generated with Speccy v1.29.714

geloof niet dat iemand hier een oplossing voor weet haha :P ik koop morgen een pci netwerkkaart en steek die er wel in. Hoop dat dat wel gaat werken dan maar ! :thumb:

ik krijg de volgende melding : 'cause there were no network cards detected the program is running only in simple mode' en bij device manager staat ook geen netwerk adapter :( bedankt voor de hulp trouwens waardeer ik zeer !
Wanneer krijg je die melding?
Bij jouw normale installatie?

Wat krijg je allemaal te zien als je boot van die Ghandalf iso??? Zeker tav de netwerkkaart.

Ik zou het zelfde zeggen is het een schone Windows installatie of een van internet gedownloade versie met zogenaamde tweakers en Driver packs ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan