Geen internettoegang / Standaardgateway is niet beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

JornNL

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2011
Berichten
20
Beste mensen ,

Ik heb sinds een paar dagen geen toegang meer tot het internet. Het begon op vakantie waar we gratis wifi hadden. Na een paar dagen gaf de computer opeens de melding geen internettoegang. Ik opende het netwerkcentrum en het gaf als oplossing aan dat ik de router opnieuw moest opstarten , maar dit ging niet omdat ik in een hotel zat en de router dus niet van mij was. Mijn broer had wel internet met hetzelfde netwerk , dit was al erg vreemd. Ik heb toen besloten om het maar zo te laten en thuis gewoon weer te gaan internetten. Maar toen ik thuis weer wou gaan internetten kwam dus weer dezelfde foutmelding. Een geel drie hoekje met een uitroeptekentje.

Toen ben ik van alles gaan proberen, mijn router gaan resetten , usb wifi adapter geprobeerd , lan verbinding met de router , stuurprogramma van de adapters bijgewerkt, de computer hersteld naar een punt waar het nog werkte maar niks werkte en het gaf alleen maar deze twee foutmeldingen : Geen internettoegang en de standaardgateway is niet beschikbaar.

Bij andere in het huis werkt het wel gewoon alleen bij mij laptop niet. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en geld besparen aan een reparatie.

Ik zal zo snel mogelijk vragen en opmerkingen proberen te beantwoorden.
 
Het zal vermoedelijk aan de instellingen van je netwerk liggen.
Kijk eens bij je broer hoe het daar ingesteld staat en met name de beveiligingsinstellingen.
Neem ze precies zo over en je probleem zou opgelost moeten zijn.

Het is ook handig om je besturingssysteem te vermelden. Vista vindt het bv. erg interessant of je aes of tkip hebt.
 
Coenraad,

Ik gebruik windows 7. Mijn broer zit op een Ipad, ik kan misschien mijn vaders instellingen overnemen maar die werkt nog met xp.
 
Dat is ook prima. Kijk eens op je vaders machine naar de eigenschappen van het netwerk.
Zie bijlage.Netwerkeigenschappen.jpg
 
Voor zover ik weet zijn de instellingen hetzelfde. Het probleem is nog steeds niet opgelost. Ik ben echt radeloos.
 
Er komt nu nog een nieuwe foutmelding bij : Kan geen verbinding maken met het verborgen netwerk Thomson maken. En nog steeds dat de standaardgateway niet beschikbaar is.
 
Netwerkcontroller

Op het moment ben ik bezig met dit probleem http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ttoegang-Standaardgateway-is-niet-beschikbaar

Maar nu is er nog een probleem dat misschien samenhangt met het andere probleem.

Als ik naar apparaatbeheer ga en dan naar overige apparaten staat daar Netwerkcontroller , er staat een geel driehoekje bij met een uitroepteken erin. Als ik er op klik dan staat er dit : De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geinstalleerd. (code 28 ) . Maar als ik dan op stuurprogramma bijwerken druk dan kunnen er geen stuurprogramma's worden gevonden. Toen wou ik er een van internet afhalen maar er staat nergens van welke fabrikant het afkomt , alles is onbekend.

Misschien hebben jullie een oplossing ?
 
Hoi,
dat is precies het probleem uit je ander thread waarom je geen verbinding krijgt. Had je dat er maar bijgezet.
Download PcWizard 2010 en kijk daarmee wie de fabrikant (merk, type en serienr. e/o versienr.) van je wifi netwerkkaart is.
 
Laatst bewerkt:
@Mik zjegger Ik zal het programma direct proberen

@Minal Moet ik de scan op de laptop die het niet doet uitvoeren ? Dat kan namelijk niet want die heeft geen internet
 
Ik heb het verkeerd begrepen , ik zal dus pc wizard met een usb stickie moeten overzetten op mijn defecte laptop en het daar installeren ? Ik ga op zoek naar een USB
 
Als ik PC Wizard op de laptop heb waar moet ik dan precies kijken ?
 
Ik zou niet weten waar ik mijn netwerkcontroller kan vinden en hoe ik achter de naam moet komen om het stuurprogramma te vinden.
 
Sorry mijn fout, zie je wel je netwerkkaart ertussen staan? Sla anders het overzicht op als txt-bestand en plaats dat hier als bijlage via de paperclip (geavanceerd). Dan hebben we alle gegevens over je moerderbord.
Geef anders het merk/type e/o serienr. op van je laptop, het besturingssysteem en de bits-versie.
 
Het text bestand is 1,4 kb en het max is 1 kb. Hoe kan ik het nu uploaden ?
 
Nee je vergist je, je kan tot 100KB uploaden. Geef anders de specs van je laptop door (staat allemaal aan de onderkant).
 
Ik wil alvast zeggen bedankt voor je hulp , maar ik heb nu mijn netwerkkaart gevonden denk ik en hij blijkt van marvell yukon te zijn , nu ben ik naar die site gegaan en heb een driver gedownload. Deze ben ik nu aan het installeren op mijn laptop. Ik houd je op de hoogte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan