Geen internetverbinding bij aansluiting op stroomadaptor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marieke125

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2010
Ik heb een ACER laptop type Aspire 9301 AWSMi en sindskort heb ik geen draadloze netwerkverbinding voor internet meer als ik de laptop aansluit op de stroomadaptor. Als ik m afsluit en dus stroom krijg vanuit de accu doet de verbinding het wel. Hoe kan ik weer gebruik maken van de draadloze netwerkverbinding met aansluiting op de stroom adaptor? Het is flink lastig zo!:confused:

Kijk hier, vooral posting #6, waar ik hint naar Acer ePower Management, die (blijkbaar) op Acer laptops dergelijke zaken regelt.

Succes,

Tijs.

Dan moet je eens kijken in de opties van Empowering Technology van Acer. En dan bij Power Management. Power management zorgt voor optimaal energiegebruik van je laptop (althans dat is de bedoeling).

Zodra jij je laptop gebruikt op de batterij wordt het profiel: energie zuinig ingeschakeld en gaat het programma er vanuit dat jij eventueel op een bank wilt zitten. Dan heb je geen kabel bij de hand voor internet en schakelt hij je wireless internetadapter in en maak je gebruik van het WAN (wireless area network).

Wanneer jij je laptop aansluit op het stroomnet wordt een ander energie profiel geselecteerd (je scherm wordt z.waarschijnlijk feller). De instellingen van dit andere profiel zorgen er ook voor dat je wireless internet adapter NIET wordt ingeschakeld. Dus je zult Power management opties even moeten doornemen en kijken of je t.a.v. van je wireless adapter wat kunt veranderen.

Ik weet natuurlijk niet honderd procent zeker of dit bij jou het geval is, maar ik heb het vermoeden dat dit een verklaring kan zijn.

edit: ik zie dat dnties net iets eerder is dan ik... misschien lees je nu dingen dubbel. Succes in ieder geval

Laatst bewerkt:
We zijn nu een bijna 2 weken verder, en nog geen enkele terugmelding gehad van de topic-starter...

@Marieke125: Kun je aangeven wat de gegeven tips opgeleverd hebben?

Tijs.

Bedankt allen!

Het is opgelost door de tip voor het checken van
Start; configuratiescherm; energiebeheer,
En dan:
draadloos Lan op AAN zetten ipv UIT !!

Believe it or not zelfs jarenlang ervaren vaste medewerker van de grootste computerwinkel uit Oldenzaal gaf niet dit advies en wilde gelijk een nieuwe ontvanger verkopen!!

Bedankt!:thumb:

Je hebt dus niet Acer ePower Management gebruikt voor deze aanpassing? Hmm... Stond dat dan niet meer op je pc?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan