Geen ip adres... geen toegang tot het internet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

emine

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Berichten
30
Hallo

Ik heb een vraag... Ik heb wanadoo adsl internetverbinding Op 2 computers... Doordat er veel virussen op mijn laptop zaten is die ahw schoongemaakt door iemand die er verstand van had... Maar nu is het probleem dat ik geen internetverbinding kan maken op mijn laptop.. Hij zegt dat ie geen ip-adres kan vinden.... De andere computer is ook helemaal virus vrij gemaakt maar die heeft nog wel gewoon verbinding...

weten jullie misschien wat er aan de hand kan zijn en hoe ik zo'n ip-adres kan aanmaken?

Liefs emine
 
Een ip adres word via een dhcp-server aan je computer doorgegeven.
Laat maar zeggen je router geeft je computer een nummer zodat hij er gemakkelijk mee kan praten.
Ik veronderstel dat je een router hebt omdat je met twee computers op internet zit.
 
Hoi

Ik heb gedaan wat er in die link staat maar helaas hij doet het nog steeds niet... Ik krijg steeds een melding dat er geen ip adres verkregen kan worden...

:confused:

Emine
 
Is de laptop draadloos of bekabeld?
 
start / uitvoeren / cmd (enter)
ipconfig /all (enter)

Wat krijg je allemaal voor info?
Meerdere kaarten? Wat voor ip-adressen?
192.xz.x.x? Of 10.x.x.x? Of 169.x.x.x ?
 
hoi Paul

IP- configuratie

Knooppunttype: onbekend
IP-routering ingeschakeld: nee
Wins- proxy ingeschakeld: ja

Ethernet-adapter LAN-verbinding 4:

status van medium : medium ontkoppeld
Beschrijving: Intel 8255x-based Ethernet PCI-adapter (10/100)
Fysiek adres: 00-00-39-D5-08-90
 
Lan verbinding 4 ???
En wat staat er bij 1, 2 en 3?
Wat staan er voor ip-nummers?
 
Er staat niets over lan verbinding 1,2 en 3

Ik begrijp dus ook niet hoe het verbinding 4 kan zijn... Ik heb ook een draadloze modem ingebouwd in mijn laptop die ik niet gebruik, misschien dat het daar mee te maken heeft...
 
Kijk eens wat er staat bij je apparatenbeheer. Uitroeptekens / gele driehoeken?
 
Ik zou me daar niet zo op doodstaren mijn wireless adapter is lan-7.
En hij werkt voor de rest prima.
IK zou mij eerder afvragen of de kabel naar je router nog wel goed is, is dit niet toevallig een cross of een isdn kabel ofzow.
 
emine zei:
De andere computer is ook helemaal virus vrij gemaakt maar die heeft nog wel gewoon verbinding...
Het is dus niet de kabel, maar de draadloze verbinding.
Een fout in apparatenbeheer kan de oorzaak al zijn.
Ik wil graag weten wat daar nu staat.
 
emine zei:
zegt hij hier niet dat het bekabeld is?
Die wirelles verbinding bebruikt hij niet. En de verbinding die actief is zie ipconfig van hem is duidelijk een gewone bekabelde netwerkkaart. Dus het kan niet veel zijn he, hij is kerkent, meschien niet op dhcp ingesteld, meschien kabel, meschien firewall of een andere instelling.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk, de draadloze wordt niet gebruikt.
Maar als er een slechte kabel wordt gebruikt, (of zelf omtbreekt) moet de netwerkkaart wel vermeld worden in apparatenbeheer en in de lijst van ipconfig /all.
 
De internetkabel die ik op mijn laptop gebruikt heb ik nu in de laptop van een vriendin en die doet het gewoon... Wat willen jullie nu dat ik doe?
 
bij apparatenbeheer staat dat alle apparaten goed werken... Alleen mijn laptop heeft geen ipadres en die kan ook niet vernieuwd worden... Gisteren was hier iemand en die probeerde het zelf in te voeren maar dat lukte ook niet... We hebben de internet gedeinstalleerd en opnieuw gedaan dan nog niet...
 
Geef eens een screenshot van je apparatenbeheer.
En ook een van je netwerkadapters.
 
emine zei:
hoi Paul

IP- configuratie

Knooppunttype: onbekend
IP-routering ingeschakeld: nee
Wins- proxy ingeschakeld: ja

Ethernet-adapter LAN-verbinding 4:

status van medium : medium ontkoppeld
Beschrijving: Intel 8255x-based Ethernet PCI-adapter (10/100)
Fysiek adres: 00-00-39-D5-08-90

Zolang als je medium ontkoppeld is kun je doorgaan tot je een ons weegt maar dan gaat het niet lukken.Kijk even bij netwerk-internetverbindingen en activeer je netwerkkaart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan