Geen machtiging voor Mdb file in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik heb problemen met de MDB datafile van girotel. De opgeslagen data zijn opeens allemaal corrupt geworden. Daar kwam ik pas heel laat achter zodat ik na een herinstall van girotel de data niet meer in kon voeren. De data die ik van girotel zelf kreeg sloten niet aan zodat er een paar maanden afschriften ontbreken. Als ik nu op de MDB file klik krijg ik de mededeling zoals in bijlage. Als ik de data toch invoer in girotel dan krijg ik de mededeling dat de data corrupt zijn of geen acces file. Ik kan de data niet herstellen met de daarvoor bestemde progs. Heeft iemand een tip oplossing of hint????

Bijlagen

• access.jpg
    access.jpg
    50,9 KB · Weergaven: 98
Maak een nieuwe mdb aan.
Importeer alle objecten uit de wrakke mdb hierin.
Geef de wrakke mdb een andere naam.
Geef de nieuwe mdb de naam van de wrakke mdb.

Probeer het nu nog eens.

Maak een nieuwe mdb aan.
Importeer alle objecten uit de wrakke mdb hierin.
Geef de wrakke mdb een andere naam.
Geef de nieuwe mdb de naam van de wrakke mdb.

Probeer het nu nog eens.

Geen idee hoe dit moet?? Ik kan alleen nieuwe dir. aanmaken. Ik kan ook de inhoud van die mdb file niet zien. Kun je het uitleggen????

Start MS Access
Maak een nieuwe mdb aan, lege database.
Rechtermuisknop in het database venster, importeren
Selecteer de wrakke mdb
Selecteer alle objecten uit de wrakke mdb

Waarschijnlijk ga je nog spijt krijgen dat je hebt gereageerd, ik snap er namelijk helemaal niets van :). Heb nog nooit met access hoeven werken.
Ik maak een nieuwe aan in Access, maar die krijgt de extensie .accdb en niet .mdb !

(versie 2007!) Maar goed, dan importeren. Klikken met rechter muisknop geeft geen import mogelijkheid aan?? Waar en hoe moet dat dan? En als dit dan lukt dan zie ik nergens een inhoud van de oorspronkelijke MDB file, of gebeurt dat onzichtbaar????

Dan heb je access 2007.
Moet je eerst even opslaan als gebruiken en opslaan als een oudere versie van access.

accdb is het nieuwe formaat dat in access 2007 gebruikt wordt.

Dan heb je access 2007.
Moet je eerst even opslaan als gebruiken en opslaan als een oudere versie van access.

accdb is het nieuwe formaat dat in access 2007 gebruikt wordt.

Zou het daardoor komen dat de file corrupt is???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan