geen mail meer verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mysterieus1

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2013
ik heb incredimail en nooit geen problemen gehad. tot 16 mei. er is in de instellingen niets veranderd. ik kan nog wel mail ontvangen maar niet meer versturen. ik krijg dan deze melding:

550 Message refused by spam filter. hierop heb ik naar ziggo gemaild, maar kreeg dit als antwoord. Uw e-mailadres wordt niet door ons geblokkeerd. Waarschijnlijk is er sprake van een technische storing waardoor u een foutmelding te zien krijgt. Ik raad u aan om uw e-mailprogramma opnieuw in te stellen. Indien u hierbij ondersteuning wilt hebben dan kunt u contact opnemen met onze afdeling klantenservice.

de inkomende server is pop.ziggo.nl en de uitgaande server is smtp.ziggo.nl.

ik heb mijn account ook al verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar dat helpt ook niet

wat kan er nu aan de hand zijn.

geert-jan

ik heb al contact gehad met ziggo, he t abuseteam

dit was het antwoord:

Blijkbaar staat er een bericht in uw postvak uit welke iets bevat dat ons spamfilter niet accepteert. Meestal gaat het dan om een onbetrouwbaar domein. Het kan ook om zo'n domein in de geadresseerdenlijst gaan (Zowel de Aan:, CC:, als BCC lijsten). U kunt zelf experimenteren door e.e.a. te verwijderen in het bericht. Als u er niet uitkomt dan kunt u ons op onderstaande manier de informatie geven die wij nodig hebben om erachter te komen waarop wordt geblokkeerd.

Helaas bevat uw melding geen informatie waar ons spamfilter over valt. Om deze informatie te kunnen vinden hebben we een origineel bericht inclusief headerinformatie nodig welke door ons spamfilter tegen gehouden wordt. Om deze toch voorbij ons spamfilter en bij ons te krijgen kunt u deze versleutelen als een .zip bestand en vervolgens als bijlage verzenden.

Ik wil u vragen om een bericht welke door ons spamfilter tegen gehouden zou worden als Zip bestand te versleutelen/in te pakken en vervolgens naar ons als bijlage te versturen. Ons spamfilter kan niet in Zip bestanden kijken dus zal deze doorgelaten worden. Tevens wil ik u vragen om het bounce bericht (het bericht met de foutmelding dat u terugkrijgt als een bericht geweigerd wordt) als bijlage in uw bericht naar ons bij te voegen. Hopelijk kunnen we dan de oorzaak hierin vinden.

maar het probleem is dat ik gewoon een lege mail stuur en dat maakt dan niet uit naar wie. het wordt niet verzonden. echter naar dit adres: abuse@ziggo.nl; kan ik wel mailen

ik snap er niets van

Ook een leeg bericht bevat veel meer informatie dan je zou verwachten. Misschien dat je toch een malware besmetting hebt opgelopen welke zich aan uitgaande mails hecht. Dit kan door het spamfilter worden ontdekt. Scan je PC eens met de gratis versie van Malwarebytes Antimalware:
https://nl.malwarebytes.org/antimalware/

heb het programma gedownload, laten scannen, opgeruimd en pc herstart

kan helaas nog steeds niet mailen

groeten

geert-jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan