Geen netwerk: XP-home en Viste-Premium

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valijn

Banned
Lid geworden
23 nov 2005
Berichten
1.823
Hoi,

Ik ben nu al een hele tijd bezig om in de volgende situatie twee 'werkplekken' elkaar te 'laten zien'

1. I&B van kpn (dus experiabox)
2. pc met win-xp en vaste verbinding met 1.; goede internetverbinding; werkgroepnaam identiek aan ad. 3.
3. notebook met Vista Premium en draadloze verbinding met 1.; goede internetverbinding; werkgroepnaam identiek aan ad 2.

ECHTER:

PC en printer worden niet gezien vanuit de notebook
Notebook wordt niet 'gezien' vanuit PC.

Wie o wie kan mij helpen. Ik heb toch heel vaak een dergelijk 'mininetwerk' ingesteld onder (beide) win-xp.
Ligt het aan de combi XP/Vista? En wat moet ik dan 'anders' instellen ..... :shocked:
 
probeer de firewal eens uit te zetten vooral die van norton wil nog wel eens voor problemen zorgen .en wat ook belangrijk is onder vista is dat je de gedeelde mappen onder eigen beheer hebt ook zou je het wachtwoord bij vista netwerk uit kunnen zetten en zorgen dat je vista netwerk detectie aanklikt .
 
Hoi,

Bedankt voor je antwoord, maar helaas dit kan de oorzak bijna niet zijn als je de firewall uitschakelt.
Situtatie nu: ik kan vanuit de notebook met Vista wél toegang krijgen tot gedeelde mappen, de printer op de pc etc.
Maar vanuit de pc met winXP krijg is voortdurend de melding 'netwerkpad niet bekend', wat ik ook doe.
Het gekke is, dat ik - notabene - vanuit de notebook op het bureaublad van een gebruiker OP DE PC een Werkmap heb aangemaakt met een koppeling naar een documentenmap op de notebook.

Dat werkte even ..... en toen kreeg ik op de pc een Explorerfoutmelding en 'floepte' te verbinding eruit.

Edoch: het is me nog steeds een raadsel.
 
Kortom Hannibal ......
Jij weet zo 1-2-3 ook geen oplossing.
Als je alleen al naar de titel van jou 'geboden oplossing' kijkt kan je lezen dat het om iets anders gaat dan mijn vraag.

Ik hoop 'slimmere' reacties te krijgen .... !!!!!
 
thuis netwerk

Hoi Valijn,

voor mijn thuisnetwerk maak ik al lange tijd gebruik van het programma "network magic". Ik weet dat het feitelijk niet nodig zou zijn, en alles via windows zou moeten kunnen, maar ook bij mij kreegik (destijds in mijn XP netwerk) geen toegang etc. Dit programma zorgt ervoor dat al mijn computers/printers gewoon worden gezien in mijn netwerk. Nu ook met mijn Vista PC absoluut geen problemen. Ik kan in ieder geval niet meer zonder.....

Je kunt het programma 30 dagen volledig gratis proberen. Een download is te vinden op

www.networkmagic.com


Marco
 
Hoi,

Mijn vraag is nog steeds niet opgelost.
Het gaat erom, dat ik met de notebook (met Vista) wél een verbinding kan krijgen naar de pc (met XP), maar niet omgekeerd: vanuit de pc is op geen enkele manier de notebook 'zichtbaar' te krijgen.
 
--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb ook net een laptop met vista gekocht en ben ook aan t proberen en netwerk te maken en mij lukt t niet om via vista op t xp netwerk te komen terwijl ik wel wat mappen op xp heb gedeeld.
Ik kan inmiddels wel met xp in een aantal gedeelde mappen komen waaronder dus de public map en ook een andere users map.
Dit kan je als volgt doen:

-In Vista zorg dat je jouw public (openbaar) map ziet.
-rechtermuisknop op die map
-delen
-selecteer nu geavanceerd delen
-kies dan gemachtigden
-kies toevoegen
-vul in bij "geef de objectnamen op" de naam van jou gebruikers profiel
-klik "ok" dit duurt even.
-klik toepassen en ok

let wel dat je hiermee alles in je gebruikers profiel zichtbaar maakt.
 
Hoi,

Mijn vraag is nog steeds niet opgelost.
Het gaat erom, dat ik met de notebook (met Vista) wél een verbinding kan krijgen naar de pc (met XP), maar niet omgekeerd: vanuit de pc is op geen enkele manier de notebook 'zichtbaar' te krijgen.

Ik krijg t niet voor elkaar om met de laptop met vista op de pc met vista te komen.
Hoe heb jij dat gedaan?:eek: :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan