Geen netwerkadapter meer

satfrico1

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2020
Besturingssysteem
Windows 11
Beste allemaal,

Ik heb een gigabite Z490 UD moederboard en een gigabyte rtx 2070 videokaart.
Ik wilde hem updaten met een gigabite rtx 5070 videokaart.
Volgens de specificaties moest dat lukken. Alleen schoot het scherm snel op zwart.
Verder ben ik toen in veilige modus gestart en heb daar DDU gebruikt. Opnieuw opgestart maar helaas geen beeld.
Terug de 2070 kaart erin en draaien maar weer dacht ik.
Maar nu komt het probleem. Ik heb geen netwerk. UTP kabel die goed is aangesloten.
In apparaat beheer zie ik geen realtek adapter. Drivers gedownload en via usb op de pc gezet maar helaas.
Zo krijg ik de melding dat het netwerk is aangesloten op een virtuele adapter.
Of ik kreeg de melding the realtek networdk controller was not found, If deep sleep mode is enable please plug the cable.
Maar goed de utp kabel zit in de pc. Bij netwerk verbindingen zie ik geen LAN-Verbinding staan.

Wie oh wie kan mij helpen

Misschien,
Zet de pc volledig uit en haal de stroomkabel uit de voeding.
Houd de aan/uit-knop van de pc ongeveer 30 seconden ingedrukt want dit ontlaadt alle condensatoren op het moederbord.
Wacht een paar minuten, plug de stroom weer in en start de pc op en controleer of de adapter nu wel zichtbaar is in apparaatbeheer.
Zo niet, start op in het BIOS controleer of de onboard LAN controller op enabled staat.

Misschien,
Zet de pc volledig uit en haal de stroomkabel uit de voeding.
Houd de aan/uit-knop van de pc ongeveer 30 seconden ingedrukt want dit ontlaadt alle condensatoren op het moederbord.
Wacht een paar minuten, plug de stroom weer in en start de pc op en controleer of de adapter nu wel zichtbaar is in apparaatbeheer.
Sorry, had ik misschien ook in mijn verhaal moeten zetten, ik heb deze stap ook al gedaan, ik heb ook de bios gereset naar default, stroom eraf, stroom kabel uit de voeding, start knop ingedrukt gehouden en 15 minuten later weer aangezet maar helaas, geen adapter in het apparaatbeheer. Wel zie ik een aantal WAN Minipoort adapters staan

Haal de stroom eraf verwijder de ronde zilveren batterij van je moederbord.
Wacht een minuutje en plaats hem terug.
Start de pc op. Dit wist alle hardware-configuraties en dwingt Windows om de netwerkadapter opnieuw te detecteren.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan