Geen onboard video

Status
Niet open voor verdere reacties.

Exquizzite

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2010
Hallow helpmij forum!

Ik ben er weer met een nieuwe probleem! :p

Mijn moederbord heeft geen onboard video aansluiting, dus heb ik een videokaart erin gezet maar ik krijg geen beeld? hoe kan dit? ik heb geen idee wat ik moet doen....

Iemand een oplossing?

Heb je de kaart alweer uit en in het slot gedaan, misschien maakte hij slecht contact ?
Heeft je videokaart mischien nog een voeding nodig of is het er 1 zonder externe voeding ?
(Welke videokaart heb je precies ?)

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Wat zat er voorheen in?
Wat 'zegt' apparaatbeheer over de aanwezigheid van een videokaart?
Is het een actief (met fan) of een passief gekoelde kaart?
Is het een AGP of een PCI-e kaart?

Heb je de kaart alweer uit en in het slot gedaan, misschien maakte hij slecht contact ?
Heeft je videokaart mischien nog een voeding nodig of is het er 1 zonder externe voeding ?
(Welke videokaart heb je precies ?)

Groeten Marcel

Ik zit wel te twijfelen of mijn kaart er goed in zit, want hij zit niet helemaal helemaal erin misschien een klein klein stukje eruit, maar dat is omdat hij niet verder erin kan omdat de behuizing het niet toelaat zegmaar.

Hier een foto (sorry als hij te groot is ik weet namelijk niet hoe ik het moet te verkleinen)
[smallimg]http://i33.tinypic.com/2vcx1xd.jpg[/smallimg]
(Klikbaar)

Bij punt 1 kan hij niet verder omdat hij al stevig zit tegen de behuizing dus gevolg is dat hij bij punt 2 niet helemaal erin is als bij punt 3

Ik heb geen extra voeding nodig, videokaart is XFX HD 5670 512mb model

Wat zat er voorheen in?
Wat 'zegt' apparaatbeheer over de aanwezigheid van een videokaart?
Is het een actief (met fan) of een passief gekoelde kaart?
Is het een AGP of een PCI-e kaart?

Mijn computer is net nieuw in elkaar gezet dus ik heb geen idee? Kan het zijn dat mijn moederbord stuk is, want ik hoor geen geluid door de speaker. Twee verschillende speakers geprobeerd maar geen geluid, of hoor ik niks omdat er niks op de moederbord zit? Mijn CPU fan gaat namelijk wel gewoon aan. Of is er namelijk iets wat er altijd eerst gedaan moet worden zoals iets installeren of jumpers goedzetten etc etc?

Mijn videokaart heeft een actieve koeling en is een PCI-e kaart

MVG XQ

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je nu op "Aanpassen" van je bericht met foto klikt, zie je wat ik veranderd heb. (Smallimg tag in plaats van IMG tag)

Ik zit wel te twijfelen of mijn kaart er goed in zit, want hij zit niet helemaal helemaal erin misschien een klein klein stukje eruit, maar dat is omdat hij niet verder erin kan omdat de behuizing het niet toelaat zegmaar.
Tja, het woord ongelofelijk is mogelijk van toepassing? Een processor of een geheugenreepje dat niet helemaal in de socket / voetje past werkt vermoedelijk ook niet..................................

Hoe kan ik zorgen dat ik mijn videokaart erin krijg, ik wil hem natuurlijk niet forceren, want verder gaat hij echt niet.. Komt dit probleem weleens vaker voor?

Enige wat ik kan bedenken is stukje uit je kast slopen, zo gaat het in ieder geval niet werken....

Ja, als je maar goed genoeg zoekt tussen de kleine 28000 berichten die ik gepost heb, dan zal je zien dat ik een soortgelijk probleem heb gehad. Ik kreeg onder garantie een nieuwe videokaart, doch de behuizing bleek te "dik" voor de ruimte op het moederbord. Eenzelfde kaart van een ander merk had een iets kleinere behuizing en paste wel. Bij mij zaten de SATA poorten in de weg dus de optie van mrmusic was voor mijn situatie geen optie.
NEVER forceren dus, je zou je pci-e voetje mollen en ben je in een dozijn apen gelogeerd.

Als de videokaart er helemaal in zit, wordt hij dan ook gelijk herkent door de moederbord? Ik had ergens gelezen dat een moederbord een AGP kaart wel gelijk herkent.

Zodra de kaart goed aangesloten is, wordt deze als standaard videokaart herkend en heb je beeld.

Je moet dan daarna nog wel de drivers van de kaart installeren

Zodra de kaart goed aangesloten is, wordt deze als standaard videokaart herkend en heb je beeld.

Je moet dan daarna nog wel de drivers van de kaart installeren

Hmmm vreemd, ik heb de videokaart er helemaal in gekregen door het zilveren "backplate?" te verwijderen, de DVI kabel aangesloten, maar op mijn beeldscherm staat er nog steeds No Signal. :confused: Bij een andere forum heb ik gelezen dat de IDE kabel verwisseld moest worden met een andere is dit mogelijk?

Wat heeft een IDE kabel nou met een videokaart te maken? helemaal niets!

Wel ook de stroom op je kaart aangesloten?

zou kunnen dat je je monitor nog in moet stellen op DVI.
(Als er meerdere aansluitmogelijkheden op je monitor zitten)

groeten Marcel

lol Ik werd een beetje wanhopig voor een oplossing, maar mijn videokaart heeft geen voeding aansluiting dus neem ik aan dat hij dat niet nodig heeft...De fan van mijn videokaart draait wel.

En als ik mijn DVI kabel unplug van mijn videokaart zegt de monitor Cable Not Connected, ik kom trouwens ook niet eens in het menu van mijn monitor...

Laatst bewerkt:
En als je hem er weer in plugd blijft je scherm dan zwart ?

Groeten Marcel

Yupp hij blijft zwart, dan gaat hij weer op standby... het scherm bedoel ik daarmee ja

Zal ik het anders even proberen met een andere videokaart?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan