Geen ondertiteling AC Ryan Playon HD mini 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linda Z

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn AC Ryan Playon HD Mini 2 wat mij erg irriteert. Wanneer ik een film download waar de ondertitels extern bijzitten (geen .srt bestand, maar bijv. een DVD5 bestaande uit een map met BUP, IFO en VOB bestanden speelt mijn AC Ryan mediaplayer deze niet af!

Op mijn laptop speelt hij ze wel gewoon, en kan ik ze aan en uit zetten (VLC Mediaplayer). Maar zodra ik ze op mijn externe harde schijf zet en die aan mijn AC Ryan mediaplayer koppel, speelt hij de subs niet meer af! Als je de subs knop indrukt op de afstandsbediening, dan zegt hij "geen ondertitels gevonden".

Waar kan dit aan liggen?

Vast bedankt!

Lijkt mij een vraag voor de helpdesk van de fabrikant, zéker als die beweert (bijv. in de specificaties van het apparaat) dat wat jij wil ook gewoon kan op het apparaat.

Tijs.

Ik heb een AC Ryan Playon HD2 en die heeft dat probleem niet. Misschien eens een firmware update doen?
Als trouwens de ondertiteling extern is moet je het .srt bestand erbij zetten.

Laatst bewerkt:
Ik heb het net nog even nagekeken maar wat ik in m'n vorige bericht schreef geldt niet voor DVD bestanden. Daarvan wordt verwacht dat de ondertitels in de film zelf zitten.
Maak er met MakeMKV een mkv bestand van en zet het ondertitel bestand er dan in dezelfde map bij met als naam hetzelfde als de film.
Dan kun je hem wel kiezen. MakeMKV is gratis en kun je hier downloaden:
http://www.makemkv.com/download/

Laatst bewerkt:
Dank je wel we gaan het proberen! Zal ook nog even de site van de fabrikant checken... dit is alleen sneller en makkelijker! :)
Ik laat het weten!

De conversie van DVD naar MKV met dat programma duurt nog geen 10 minuten, dus dat moet je snel kunnen weten :)
Klik wel even aan dat de audio ook mee moet, om 1 of andere reden staat dit standaard uit.

Het voordeel is ook dat je maar 1 bestand hebt van de film.
Zet er dan in die map een JPG plaatje bij met de hoes van de DVD en noem deze Folder.jpg
Als je dan op de PC de weergave van de bovenliggende folder op Grote pictogrammen zet, zie je mooi die plaatjes. Dat kan ook met onderliggende mappen als je collecties aanlegt.
Ziehier een voorbeeld van hoe het er dan uit kan zien:
http://s8.postimage.org/rjmm2nvx1/DVD.jpg

De AC Ryan zal deze ook keurig weergeven.

Ook is het dan voldoende om op de AC Ryan de folder te selecteren en vervolgens op Play te drukken om de film af te spelen. Je hoeft dan dus niet eerst de film zelf te selecteren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan