Geen OS in win7 install

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0171

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2010
Berichten
215
Hallo,

Ik wil graag windows 7 repareren van de fout 0xc0000001

heb al verscheidene dingen geprobeerd, val telkens weer terug in hetzelfde. om te repareren moet hij wel het besturingssysteem vinden.

deze vindt hij dus niet.
staat er dat ik of naar andere opties kan gaan of ik kan de drivers voor mijn hardeschijf laden. waar vind ik deze. (ST31000528AS) of moet ik deze van de controler hebben (en waar vind ik deze. heb een HP 5715-m nl)

alvast bedankt.

mvg gast0171
 
Soms kan dit ook komen door een setting in de BIOS. Draai je in SATA/IDE/RAID modus?
 
Raiddrivers later geïnstalleerd na een installdtie?
 
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?cc=nl&dlc=nl&lang=nl&lc=nl&product=5062797&

Geen herstelschijf gemaakt?

Mag alles eraf?
Heb je recovery gebrand?



Of leen van iemand een installatiedvd van je besturingssysteem en laat repareren.

Heb je wijzigingen in hardware aangebracht ( bijv. geheugen)?

Nee ik heb geen herstelschijf gemaakt (stom natuurlijk maar ik klikte de waarschuwing telkens weg:eek:)

en nee, er staat nogal belangrijke informatie op,

nee, heb geen recovery gebrand.

ik heb geen

met die installatie dvd lukt het dus niet omdat hij mijn OS niet herkent omdat hij dus die drivers:rolleyes: voor de hdd nodig heeft. die ik dus niet heb en me afvraag of die uberhaupt bestaan.

nee, de kast is nog nooit opengeweest.

MVG gast0171

ohja voor wat meer opheldering over mijn probleem zie :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=712733&goto=newpost
 
Laatst bewerkt:
SATA schijf?
Staat er in je BIOS dat SATA in AHCI modus draait? of juist in IDE?
Lukt het wel als je dat omwisselt?
 
Een andere video kaart erin zetten.
Hij heeft nu moeite met het laden van de video kaart drivers.
Handigste is om deze even uit een andere pc te halen zodat je hem niet hoeft te kopen.

EDIT: oh wacht, het is geen installatie maar een start up.
Kan je wel opstarten in veilige modus?
 
Laatst bewerkt:
nee, ik kan helaas ook niet opstarten in veilige modus.

mvg gast0171

ohja. even over die raid/ahci/ide modus. waar kan ik dit vinden.

tablad boot/ of een andere
 
Dit kun je in de BIOS vinden. Afhankelijk van je merk mainboard moet je na power on op F2 of DEL tokkelen tot er staat "Entering Setup"
 
1 ding gelukt.

hallo,


de hdd ziet hij nu wel (bios naar default gezet) alleen krijg nu bij installeren de melding ''Er kan geen nieuwe systeempartitie worden gemaakt en geen bestaande systeempartitie worden gevonden''

hoe los ik dit op?

heb dit geprobeerd...

http://www.computeridee.nl/faqman/besturingsystemen/windows-7/geen-systeempartitie

werkte alleen ook niet

probeer nu met ubuntu wat maar dat vind ik (nog) niks. mede omdat het internet het niet doet. (maargoed dat is een ander probleem) (is al een topic over aangemaakt)

alvast bedankt.

mvg gast0171
 
volledig opgelost

dit probleem is nu helemaal opgelost,

heb de windows7 install iso met windows usb/dvd tool (ipv. een of andere multiboot tool) op mijn usb gezet en toen ging installeren feilloos.

dus bedankt voor de moeite maar het is opgelost,

mvg gast0171
 
Fijn dat alles weer werkt, MAAR voor een volgende keer: Wij gaan wel uit van het gebruik van legale en origionele installatiedvd's!
 
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan