Geen printjes via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Withaar

Verenigingslid
Lid geworden
8 apr 2001
Berichten
3.551
Ik een windows XP pc waar een printer aan hangt (via een USB aansluiting).
Ik heb een tweede PC waar Vista op staat.
Beide zijn via een router met elkaar verbonden.
Documenten uitwisselen e.d. werkt allemaal prima.
Alleen het printen vanaf de Vista machine werkt niet.

Ik heb op de Xp machine aangegeven dat de printer gedeeld moet worden.
Op de Vista machine wordt de printer ook getoond en ik kan hem ook instellen als standaard printer.
Wat opvalt is de status, de printer zou niet actief zijn... is i natuurlijk wel, op de XP machine kan ik gewoon zonder problemen printen.
[smallIMG]http://img143.imageshack.us/img143/4125/pr1qy4.jpg[/smallIMG]
Als ik op Printer zoeken klik krijg ik het volgende scherm;
[smallIMG]http://img150.imageshack.us/img150/6650/pr2jd5.jpg[/smallIMG]
Het zal wel ergens een vinkje aan zetten zijn, maar welke en waar?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mogelijk..............
in die screendump lees ik USB001 als aansluitpoort, terwijl daar m.i. iets moet staan als

\\computernaam....... etc. etc.

M.a.w. is de printer door jou als netwerkprinter geïnstalleerd? In dat geval komt m.i. die slashback (2x) oftewel, het netwerkpad gevolgd door de printernaam in het schermpje te staan. (Even los van de \\ in het andere schermpje)
 
Zowel dat van Niet-actief als USB001 klopt hoor. Niet-actief houdt gewoon in dat de printer niet aan het printen is, en USB001 is de aansluiting op de externe pc. Hier bij mij zie je dat ook:

Printer.png


Heb je al geprobeerd om op Vista de printer even te verwijderen en vanuit het netwerk opnieuw aan te klikken, zodat hij opnieuw geïnstalleerd wordt?
 
Ok, als dat idd de reguliere locatie is, dan ligt het niet daaraan.
 
Beste Pasja,

Aangesloten via USB, ook op de XP machine is de poort USB001.
Gewoon op 'delen' zetten zou eigenlijk genoeg moeten zijn, net zo als bij gedeelde mappen.

Ik heb deze uitleg gevolg.
 
Kom net deze site tegen; http://www.vistax64.com/vista-netwo...ory-domain-service-currently-unavailable.html

Geen oplossing maar er is ook iemand die pas last heeft sinds een Vista Update, en ik ben dus niet de enige met dit probleem.
Ik probeer het vandaag pas in te regelen dus weet niet of het eventueel eerder wel gewerkt zou hebben.

E.a. lijkt toch met die "active directory domain services" te maken te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Zit het probleem dan niet in het simpelweg niet Vista compatible zijn van het ding?
 
Laatst bewerkt:
Zie ook mijn bericht van 13.21. Als ze definitief besloten hebben wat het wordt, zullen ze een van beide pagina's wel aanpassen denk ik. Je mag er voor dit moment denk ik idd. vanuit gaan dat het wel zou moeten werken, want die datasheet (t/m XP) zal ouder zijjn qua datum dan de ondersteuningspagina.

[edit] ik had ook al wat gegoogeld op die services, maar daar word ik nog niet direct veel wijzer / vrolijker van [end edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je het al hebt gedaan (waarschijnlijk wel), maar probeer anders op xp eens de wizard thuisnetwerk instellen.
 
Ik weet niet of je het al hebt gedaan (waarschijnlijk wel), maar probeer anders op xp eens de wizard thuisnetwerk instellen.

ehh, volgens mij is dat netwerk allang dik in orde............

Ik een windows XP pc waar een printer aan hangt (via een USB aansluiting).
Ik heb een tweede PC waar Vista op staat.
Beide zijn via een router met elkaar verbonden.
Documenten uitwisselen e.d. werkt allemaal prima.
 
thuisnetwerk is uiteraard al ingesteld, maar ik zal alles eens weg gooien en opnieuw instellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan