Geen printjes via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, dan heb ik je wellicht verkeerd begrepen.
Aan de andere kant maakt het volgens mij niet echt wat uit of je de Wizzard draait of dat je handmatig het netwerk configureert. Als 't werkt dan werkt het.
 
Ik verwacht er ook niet te veel van hoor. Maar aan het begin moet je opgeven hoe je precies je netwerk hebt aangelegd, en verderop wordt ook nog eens gevraagd of je bestands- en printerdeling wilt inschakelen, dus ik dacht wie weet... :)
 
wizard, nu nog een keer uitgevoerd op de XP, nu ziet de Vista hem dubbel... maar de printer doet het nog niet (vaf de Vista machine).
 
En de Pepsi proef om een heleboel / alles uit te sluiten heb je wel / nog niet gedaan ->

de printer rechtstreeks even aan de Vista machine hangen....... en printen.......... of niet?
 
Laatst bewerkt:
Zo ver ik eigenlijk niet gaan, moet gewoon via het netwerk werken.

Ik heb onder tussen de netwerk verbinding verwijderd en opnieuw ingesteld, de werkgroep een nieuwe naam gegeven, nop. Bestanden delen geen probleem, printer delen... :evil:

Ik vermoed overigens dat de active directory domain services er toch niets mee te maken heeft, als je op zoeken klikt gaat windows in je AD (Active directory) zoeken, AD draait meestal op een eigen server (bij grotere netwerk omgevingen) en maakt normaal gesproken geen deel uit van een (klein) thuisnetwerk, vrij logisch dat hij niet gevonden kan worden.

Ik ben wel iets verder, de documenten komen wel degelijk aan op de XP machine. Ik heb de printer in de Hold gezet (afdrukken onderbreken) en dan zie ik ze ook in de printer queue van de XP machine aankomen, alleen zodra ik deze weer vrij geef verdwijen de jobs (direct) zonder geprint te worden.... :rolleyes:

Printer queue op de XP machine.
xpxk9.jpg

Wat opvalt is dat de (vista) bestanden geen bestands grootte hebben...:confused:

Ps. Gast account op de XP was uitgezet... maar deze weer aanzetten was ook niet de oplossing, ik ben een beetje door m'n ideeen wat ik nu nog kan doen heen.
 
Laatst bewerkt:
Dat 't via het netwerk moet werken is glas en glashelder, maar óf het ook gaat werken....? Het is natuurlijk jouw feestje en als je de printer niet aan Vista hangt zul je, zolang het niet via het netwerk werkt, nimmer zeker weten of de printer écht op Vista wil draaien.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan