Geen toegang tot beveiligde sites

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ping

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Berichten
6
Na enige tijd van zwoegen toch maar es proberen of iemand me hier kan helpen. Ik heb sinds een paar maanden een probleem met de toegang tot sommige beveiligde sites (o.a. Postbank). Dit zijn niet alleen de https-sites, maar ook andere. Ik heb onlangs de update van ZoneAlarm (versie 5...) erop gezet, omdat ik dacht dat hierdoor de poorten handmatig opengezet konden worden. Helaas maakt dat geen verschil en de helptext van Zone Alarm heeft het over een knop "Custom" die er helemaal niet is... Heb Zone Alarm er weer af gehaald, maakt geen verschil. Oude versie ZA er weer op, maakt niet uit. Heb Norton tijdelijk uitgeschakeld, geen verschil. Heb eerder op dit forum gelezen dat het ook aan een update van IE6 kon liggen en heb via Microsoft Update een patch gedownload, helaas... weer geen verschil.
Weet het dus niet meer!!! Ben niet zo heel goed thuis op de PC, dus ik hoop dat iemand me kan helpen...

Heb Win98SE, Zone Alarm versie 3.7.143, geen router, IE6, Norton.


:confused:
 
Draait er een programma wat Pop-ups onderdrukt?

Dit kan een oorzaak zijn aangezien het inlogscherm van MijnPostbank een Pop-up is.
Als bijv in Norton Internet Security; Pops-up onderdrukken ingeschakeld staat dan kan je niet inloggen.
En over de snelheid zullen we nu maar niet klagen!
 
Geen Casema, maar Chello.

Er draait geen programma wat pop-ups onderdrukt, ook niet in Norton.
 
Het duurt nu enkele maanden, maar weet niet precies hoe lang. Ik had het in het begin niet eens in de gaten. Had Postbank inlogcodes aangevraagd en er was toen in het nieuws dat er een slechte bereikbaarheid was, dus dacht dat het aan hen lag. Maar toen ik bij een andere site ook geen toegang had, kon het geen toeval meer zijn.

"Pingen" naar die sites? Je bedoelt...?
 
Je gaat naar start en dan naar uitvoeren en daar typ je CMD
Vervolgens kan je waar de cursor staat dit typen:

ping www.postbank.nl

Let op de spatie tussen ping en www!!
Wat krijg je dan te zien? Maak desnoods even een screenshotje ervan.......
 
Heb je je beveiliging en privacy (o.a. cookies accepteren) bij Extra/Internet Opties op standaard staan?
 
Raymond,
Als ik CMD typ bij uitvoeren, krijg ik een melding "Kan het bestand CMD niet vinden". Heb nu bij uitvoeren ping www.postbank.nl getypt. Resultaat, zie bijlage.

Ja, ik heb beveiliging en privacy bij Internet-opties op "normaal" staan.
 

Bijlagen

  • ping postbank.doc
    29 KB · Weergaven: 46
Het probleem in de bereikbaarheid van de beveiligde https
van de postbank wordt mi nog steeds veroorzaakt door te weinig capaciteit bij de postbank. Het overkomt mij ook vaak dat inloggen geen zin heeft. Te snel te groot gegroeid. Afgelopen weekeinde is de Postbank een etmaal buiten bedrijf geweest (voor uitbreiding???) en ik maar denken dat daarna de snelheid verbeterd zou zijn, nee dus.
 
Geplaatst door Ping
Raymond,
Als ik CMD typ bij uitvoeren, krijg ik een melding "Kan het bestand CMD niet vinden". Heb nu bij uitvoeren ping www.postbank.nl getypt. Resultaat, zie bijlage.

Ja, ik heb beveiliging en privacy bij Internet-opties op "normaal" staan.


Dat dacht ik al. Hier blijkt dus uit dat het niet aan jou ligt.
Ik zou maar eens met Chello bellen......
Ik heb hetzelfde gehad.
 
Klinkt goed, dat het niet aan mij ligt... Weet je ook nog wat er dan mis was en hoe het is opgelost door Chello, zodat ik ze daarmee om de oren kan slaan? Heb nl. eerdere ervaringen met hen waar ik niet echt blij van werd...
 
Nou, wat er precies mis was weet ik niet maar het lag aan hun netwerk werd mij verteld en het is inmiddels opgelost.
Zeg wel dat je al gepingt hebt en dat je dan Time Outs krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Heb inmiddels contact gehad met Chello en er is iets aangepast bij de DNS-configuratie. Maar helaas zonder resultaat. Eindadvies van Chello was om Windows maar opnieuw te installeren... help, wat nu? :confused: Iemand nog suggesties?
 
Wat een *****s!!! Ik heb al meer gehoord van Chello dat het niet zo best was. Het ligt gewoon niet aan jou anders krijg je gewoon geen Time Out volgens mij. Ik ga voor je verder zoeken en ik laat nog van me horen. Ik moet nu eerst werken.


Raymond
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan