Geen toegang tot folder en files

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nic77

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 sep 2015
Berichten
1
Goeie dag, ik heb een probleem met toegang tot een bepaalde folder en files in dit folder.
Het probleem is als volgt:

Een tijd geleden werkte ik met win7 en heb ik de domme keuze gemaakt om een folder te locken met een batch file.
Hier beschreven: http://dottech.org/156362/how-to-pa...n-windows-without-third-party-software-guide/

Dit heeft goed zijn werk gedaan tot ik opnieuw dom ben geweest en een upgrade heb gedaan naar win8.1 zonder deze folder te backuppen. Nu heb ik geen toegang meer tot de folder en files hierin. Krijg steeds de melding dat ik geen administrator rechten heb. Bij een poging de batch opnieuw te openen verschijnt cmd zeer kort en sluit onmiddelijk terug zodat ik ook de mogelijkheid niet krijg deze te folder te unlocken via het in win7 ingegeven paswoord.
Heb al verschillende dingen geprobeerd zoals alle rechten toekennen via eigenschappen folder. Heb dit ook geprobeerd via cmd met de takeown command zonder resultaat. hernoemen kan maar niet openen of verplaatsen van de files in deze folder.
Ik hoop dat hier nog een oplossing voor is.

Alvast bedankt bij voorbaat!
 
Als ik het zo zie is de 'kunst' dat de map wordt hernoemd en hidden en system map wordt gemaakt, en dat wordt dan ongedaan gemaakt via de Unlock optie.

Lijkt mij niet onmogelijk om dat te repareren, maar dan moet je account wel de rechten van Administrator hebben.

Kom anders nu even naar de Helpmij chat, misschien kan ik je via Teamviewer Quicksupport wel helpen.

Tijs.
 
De situatie is als volgt:
a. De map (en de bestanden erin) zijn versleuteld met de standaard Windows manier (de map en inhoud is dan ook groen gekleurd).
b. De pc is niet geupgrade maar er is een clean install gedaan van W8.1
Dat zorgt ervoor dat de gebruikersnaam die toendertijd is gebruikt nu niet meer bestaat en Windows een andere SID heeft dan de W7 die er eerder was.

Ik heb de 2 gebruikersnamen (met bijbehorend wachtwoord) die bestonden op de oude Windows versie opnieuw aangemaakt. MOGELIJK gaat het lukken door op beide accounts in te loggen, eigenaarschap te nemen van de map met inhoud en het daarna te kijken of de map/bestanden ontsleuteld kunnen worden.
Hoogstwaarschijnlijk lukt dit niet (omdat Windows een andere SID heeft). Dan zou Nico kunnen overwegen om uit te wijken naar de commerciële hulpprogramma die in deze discussiedraad door andre@home zijn aangedragen (in de laatste posting), en anders een formattering van de schijf en Windows opnieuw installeren (dus de versleutelde mappen en bestanden af te schrijven als 'niet meer te redden'/verloren).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan