Geen updates na Vista Upgrade naar Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt! Ga ik morgen na werk meteen proberen! Ik laat het weten :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Super! Ik ben er nu mee bezig, sorry dat ik gisteren niet kon proberen, had helaas geen tijd. Ik doe nu die update van die eerste (KB302036) Staat nu te draaien, maar hoe lang adviseer je om te laten zoeken voordat ik die andere (KB3125574) kan starten? Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet die tweede update meteen er achteraan installeren.
Je pc zou dan op het niveau moeten zijn van april dit jaar, dus pas daarna moet je weer updates gaan zoeken (!)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
KB3020369.PNGHoe bedoel je installeren? De bestanden zijn uitgepakt, ik klik ze aan en er opent: zelfstandig installatieprogramma voor Windows Update, die geeft aan: zoeken naar updates op deze computer. Verder doet het niets....ik wacht en wacht en wacht tot ik een ons weeg, er valt met de bestandjes die je via we transfer had gestuurd, niets te installeren...het zijn zelfst. install schermpjes die eeuwig zoeken...nu al 2 uur lang.
 
Laatst bewerkt:
Welke update is nu bezig?
Van de eerste verwacht ik geen superlange duur, wel van de tweede.

Zolang het groene balkje loopt gewoon laten doorlopen. Desnoods de hele nacht.

Tijs.
 
die eerste kb3020369 is nog steeds aan het zoeken zoals in de printscreen afgebeeld, er lijkt niets te downloaden/updaten, hij zoekt alleen...het stopt niet, hij is nu al bijna 5 uur aan het zoeken, als ik de kb3125574 start, houdt die andere op....is dit een normaal proces of gaat het hier al mis?
 
Laatst bewerkt:
Er is een kans op problemen, maar je kunt proberen de eerste update over te slaan/afbreken en meteen de tweede update te doen.
Ik zou die tweede zéker laten doorlopen als het balkje blijft lopen en er geen foutmeldingen komen, tussendoor.

Tijs.
 
Je gelooft het nooit, maar ik heb net gevoelsmatig de logfile verwijderd van de windows folder op c:// en mijn pc opnieuw opgestart, nogmaals kb3020369 gestart, ineens ging hij inderdaad installeren, duurde 2 minuten, toen gaf scherm aan dat de installatie van kb3020369 was afgerond, ik kon het scherm sluiten :thumb: nu meteen kb3125574 erachteraan gedaan, die zoekt nog steeds, zit te denken weer af te breken, logfile te verwijderen en pc opnieuw op te starten en opnieuw te doen, maar ik wacht nog even, misschien gaat die zo toch nog iets doen, tot nu toe zoekt hij weer alleen....maar ik heb geduld....ik heb een sprankje hoop gekregen :) kb3020369 is tot nu toe de enige die het doet, wel na verwijderen van logfile.

Update:
Toch eigenwijs naar gevoel geluisterd, logfile opnieuw verwijderd, pc opnw opgestart, kb3125574 opnieuw gestart en ja hoor, ook deze werkt nu! :love:
Hij is nu volop bezig zo te zien, er zit in ieder geval beweging in :)

eerste install kb3125574.PNG

Wat kan ik het beste doen als ook de kb3125574 klaar is (strax of morgen) start ik de pc eerst opnieuw op en zoek daarna via windows updater? of zonder opnieuw opstarten en meteen zoeken, of weer logfile verwijderen en dan zoeken? Zoveel mogelijkheden ineens :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nadat de kb bestanden waren geïnstalleerd, vond Windows helaas nog geen updates na de hele nacht gezocht te hebben... :(
Een ict collega heeft vandaag het probleem opgelost, alle updates zijn binnen! Ik weet helaas niet precies hoe hij het heeft opgelost, ik was er niet bij. Maar ik ben zo blij dat alles nu normaal werkt! :)

@dnties heel erg bedankt voor je hulp, reacties en tips, ik heb veel van je geleerd. Ook al kon ik het zelf niet helemaal oplossen, ik ben erg blij met jouw hulp!

Bedankt, groetjes en een fijne avond! :)
Updates voltooid!.jpg
 
Fijn dat het je (wat) wijzer gemaakt heeft.
Ik vermoed overigens dat de ICT'er een aantal van de eerder gegeven reparatie-tools heeft gebruikt, waarbij ik dan vooral zou gokken op het analyseren van C:\Windows\Logs\CBS\Checksur.log (SURS had je wel gedraaid, maar de resultaten ervan hebben we in deze vraag nooit gezien).

Wat ik nog even (ook voor andere lezers) toegelicht zou willen zien is:
"de logfile verwijderd van de windows folder op c://"
Als je daar C:\Windows\WindowsUpdate.log mee bedoelt: Het verwijderen daarvan is niet een deel van de oplossing, dus moet de herstart van de computer die er achteraan kwam wel (een deel van) de oplossing zijn geweest voor succesvolle installatie van de 2 updates.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan