geen verbinding bij beveiligd netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

pedewe

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2009
Berichten
5
deze week spulletje van tele2 geïnstalleerd. Bijna alles werkt, draadloos internet op mijn laptop met vista werkt. Maar op mijn vaste computer met xp niet. Wel als ik de beveiliging uitzet, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Beveiligd met WPA-2
Op mijn vorige draadloos netwerk geen probleem, nu probeert hij verbinding te maken, maar geen resultaat. ook geen melding van verkeerd wachtwoord of zo (is het niet natuurlijk) ipconfig geeft aan dat apparaat niet aangesloten is. De computer ziet het netwerk wel.
Met snoertje ook geen probleem, maar in dit geval geen optie voor definitieve oplossing. Wat gaat waar fout, ik heb alles wat van toepassing leek op soortgelijke vragen geprobeerd.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Peter.
 
Dus..met je vaste XP computer ook ingelogd op het netwerk van je provider met de WPA-sleutel? Heb je een CD-tje van tele2 en heb je dat geïnstalleerd op je vaste XP-computer?
 
ik kom al niet op mijn eigen netwerk met wpa sleutel. Tele2 cd heb ik niet, het spul werkt op zich prima, de laptop gaf geen enkel probleem
 
Misschien op je laptop het MAC-adres van je WIFI-netwerkkaart of -stickie van je XP-pc doorgeven aan je router?
 
dat is ook vreemd: als ik het mac adres opgeef aan de router dan geeft deze aan dat het geen geldig adres is. Ik heb meerdere mac adressen geprobeerd, maar steeds dezelfde melding.
P.
 
Modem en router 5 minuten stroom er af, al geprobeerd?
 
deze week spulletje van tele2 geïnstalleerd. Bijna alles werkt, draadloos internet op mijn laptop met vista werkt. Maar op mijn vaste computer met xp niet. Wel als ik de beveiliging uitzet, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Beveiligd met WPA-2
Op mijn vorige draadloos netwerk geen probleem, nu probeert hij verbinding te maken, maar geen resultaat. ook geen melding van verkeerd wachtwoord of zo (is het niet natuurlijk) ipconfig geeft aan dat apparaat niet aangesloten is. De computer ziet het netwerk wel.
Met snoertje ook geen probleem, maar in dit geval geen optie voor definitieve oplossing. Wat gaat waar fout, ik heb alles wat van toepassing leek op soortgelijke vragen geprobeerd.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Peter.
Kan het je firewall zijn? Zonealarm wil graag dat je een veilige range IP adressen aangeeft .
 
nee, ik heb geen zone alarm, maar AVG, maar ook al geprobeerd door hem uit te schakelen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan