geen verbinding meer maken met draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

liannet

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2010
Wie kan mij helpen? Ik kan geen verbinding meer maken met mijn draadloze netwerk (xs4all met fritzbox), hiervoor kon het wel altijd gewoon. Met mijn mobiel kan ik wel gewoon verbinding maken en mijn computer ziet het netwerk ook, hij maakt er alleen geen verbinding mee. De verbinding staat ook als voorkeursnetwerk..

Misschien even je router "resetten"
Er zit ongetwijfeld aan de achterkant een resetknop, moet je met de punt van een balpen of paperclip 5 seconden indrukken. Met een beetje geluk is hij er weer.

Bovengenoemde oplossing zorgt er wel in de meeste gevallen voor dat de hele router wordt teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Betekent dus dat je netwerk onbeveiligd is en je 'm waarschijnlijk niet eens herkent als ''jouw'' netwerk.

Even de stekker van de router eruit, na 30 seconden erin. Dat kán helpen, maar zeker weten en zonder enige andere achtergrondinfo kan ik verder ook niks.

Ik heb de fabrieksinstellingen terug gezet en modem gereset, stekker eruit gehaald etc. Maar hij doet het nog steeds niet. Computer herkent hem wel, maar maakt geen verbinding. Nog meer tips?

Ik heb de fabrieksinstellingen terug gezet en modem gereset, stekker eruit gehaald etc. Maar hij doet het nog steeds niet. Computer herkent hem wel, maar maakt geen verbinding. Nog meer tips?

Kijk eens naar je beveiligingsinstellingen.
Daar gaat het ook nogal eens fout.
Dus zoeken naar draadloze netwerken, linksonderin geavanceerde instellingen, je eigen netwerk->eigenschappen en beveiliging.
Wellicht moet je daar de instellingen aanpassen.

Bij eigenschappen heb ik alleen de tabbladen koppeling/verificatie/verbinding. Bij verificatie kan ik niks aanpassen.. Verder staat er niks over beveiliging..

Klik op je eigen netwerk, en aansluitend eigenschappen.
Daar heb je een tabblad beveiliging.

Als ik klik op mijn netwerk (fritzbox fon wlan...) en dan klik op eigenschappen krijg ik geen beveiliging te zien.. Kan wel in firewall dingen aanpassen, maar weet niet of dat de bedoeling is?

probleem nog niet opgelost

Probleem is nog steeds niet opgelost, heeft iemand anders nog suggestie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan