Thuis heb ik een (draad)netwerk van 6 PC's (W98SE en XP-pro), die allemaal op internet (ADSL) kunnen en onderling bij elkaar op de schijven kunnen werken. De computers zijn allen op een routertje aangesloten. Ik heb nu een laptop (W98SE) aangesloten op de router en die kan wel het internet op, maar kan niet bij de andere computers terecht. De andere computers kunnen ook niet op de laptop terecht. Dat is vervelend want we willen bestanden uitwisselen.
Bij apparaatbeheer zie ik bij netwerkadapters dat delen van internet-verbinding geel is. Heeft dat met het niet bij ander computers kunnen te maken?
De laptop heeft een Realtek RTL8139(A/B/C/8130) cardbus Fast Ethernet NIC, die bij apparaatbeheer geen problemen aangeeft.
Wat moet er gebeuren zodat de laptop bij de andere computers kan en andersom? Kan iemand me helpen?
Bij apparaatbeheer zie ik bij netwerkadapters dat delen van internet-verbinding geel is. Heeft dat met het niet bij ander computers kunnen te maken?
De laptop heeft een Realtek RTL8139(A/B/C/8130) cardbus Fast Ethernet NIC, die bij apparaatbeheer geen problemen aangeeft.
Wat moet er gebeuren zodat de laptop bij de andere computers kan en andersom? Kan iemand me helpen?