Natuurlijk kunnen we vanaf het begin starten. Ik zal proberen de stappen uit te leggen.
Ik concentreer mij op Pc2 aangezien deze draadloos moet werken. Pc1 werkt bedraad en werkt.
In de handleiding staan op zich de stappen ook erg duidelijk en zal hieronder dan ook gebruik maken van deze handleiding omdat het geen zin geeft om stappen allemaal over te typen.
1. Zorg dat je draadloze netwerkkaart goed is geinstalleerd en werkend is. Controleer via Apparaatbeheer of er geen gele uitroeptekens te zien zijn.
2. Zet PC2 helemaal uit
3. Trek de stekker uit het stopcontact van de Expira Box en van het Accesspoint.
4. Verwijder de netwerkkabel tussen de Expira Box en het Accesspoint.
5. Steek de stekker weer in het stopcontact van de Expira Box en wacht tot dat deze klaar is.
6. Test via PC1 of internet het werk doet.
7. Verbind het Accesspoint en de router via een netwerkkabel. De netwerkkabel steek je in een LAN poort van de router. Het beste kun je LAN poort nr 1 gebruiken. LAN poorten zijn de poorten waar ook PC1 in zit. Meestal 4 stuks.
8. Steek de stekker in het stopcontact van het Accesspoint en wacht een paar minuten.
9. Stop de Cd van het Accesspoint in PC1 (de bedraade PC)
10 Volg dan de stappen op Pag 9 van de handleiding
http://www.linksys.com/servlet/Sate...1193768670755&ssbinary=true&lid=0347203676B05
Deze stappen zijn eenvoudig te volgen en is voor mij niet nodig om dat over te schrijven.
Bij Stap 8 dien je een aantal gegevens in te vullen die belangrijk zijn voor een goede werking.
Device Name - Mag je zelf bedenken. Geeft het een naam gaat puur om de herkening.
Password - Mag je ook zelf bedenken als je het maar onthoudt.
IP Address - 192.168.1.245. Dit mag je zo laten staan.
Subnet Mask - 255.255.255.0
Default Gateway - 192.168.1.254
Na stap 9 kun je het beste overgaan naar “Manually Configuring the
Access Point’s Wireless Settings.” op pag 17
Bij stap 2 dien je weer wat gegevens in te vullen.
SSID: Je mag zelf iets bedenken. Met deze naam zal het accesspoint zich bekend maken als je op de PC gaat zoeken naar het Accesspoint om verbinding te maken.
Channel: Meestal wordt die op 11 gezet en kun je laten staan.
Network Mode: Mixed Mode is goed en kun je laten staan.
Level of security: Kies voor WPA2 Personal.
Bij WPA2 Personal dien je ook weer een aantal gegevens in te vullen
Encryption: Kun je laten staan en is goed.
Passphrase: Dit is een belangrijke stap. Bedenkt een lang wordt liefs met cijfers en letter. Als je strak een draadloze verbinding gaat maken met het accesspoint dan dien je dit wordt in te vullen. Let wel op die is hoofdlettergevoelig en moet exact worden ingevuld. Noteer deze dus ergens.
Daarna kun je verder gaan naar Stap 5 om alle instellingen te bewaren.
Bij Stap 6 ben je klaar.
Volg daarna voor de zeker nog even de stappen.
1. Trek de stekker uit het stopcontact van de Expira Box en van het Accesspoint.
2. Steek de stekker weer in het stopcontact van de Expira Box en wacht tot dat deze klaar is.
3. Test via PC1 of internet het werk doet.
4. Steek de stekker in het stopcontact van het Accesspoint en wacht een paar minuten
5. Zet nu pas PC2 aan
6. Ga nu via PC2 op zoek naar een draadloos netwerk met de naar die je hebt ingevuld bij SSID. Dubbelklik hierop en als alles goed gaat wordt er om een wachtwoord gevraag of er verschijnt een scherm waar je iets moet invullen. Daar vul je exact in wat je bij Passphrase hebt ingevuld. Let op eventuele gebruikte hoofletters of kleine letter het moet exact zijn.
Als alles goed is gegaan zou er een verbinding gemaakt moeten worden en zou internet het moeten doen. Zo niet neem dan alles stappen nog eens een keer door. Soms lees je namelijk eerst ergens een 1ste keer overheen.
Lukt het dan nog niet dan even precies omschrijven wat wel lukt zodat ik ook een beeld krijg wat je gedaan hebt en waar je vastloopt.