geen verbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter mwr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
pc2

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: velda-da25c3ca5

Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:

Knooppunttype . . . . . . . . . . : broadcast

IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee

WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld

Beschrijving . . . . . . . . . . .:

Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-40-F4-8F-2C-9F

is me eindelijk gelukt hoop dat je hier voldoende aan hebt,sorry voor de overlast

pagina 2

goeienavond mikeo ,de gegevens staan op pagina 2

Het ziet er wel iets beter uit alleen nog niet compleet.

In het overzicht staat namelijk: Medium ontkoppeld

Je hebt dus geen netwerkkabel in de pc en dat moet wel om alle gegevens te zien die nodig zijn. Dus even een netwerkkabel in de pc doen en dan nogmaals.

Je zult dan zien dat er in het overzicht allemaal getallen verschijnen die ik nodig hebt.

Zoals Ipadres, Subnetmask, Default gateway etc.
Kijk maar even naar de log van PC1 dan kun je zien welke getallen er moeten verschijnen.
De getallen kunnen verschillende zijn dat maakt niet uit voor de log.

Overlast is het zeker niet hoor. We hebben het allemaal moeten leren.
We komen er wel. :D

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Max Velda>ipconfig/all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: velda-da25c3ca5
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : lan

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: lan
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-40-F4-8F-2C-9F
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.71
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.254
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.254
Lease verkregen . . . . . . . . . : donderdag 24 juli 2008 18:16:41
Lease verlopen . . . . . . . . . : vrijdag 25 juli 2008 18:16:41

C:\Documents and Settings\Max Velda>1.ipconfig/all>c:\pc1.txt exit
1.ipconfig wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.

C:\Documents and Settings\Max Velda>

Het is je gelukt das mooi.:thumb:

Wat mij opvalt is de log is het volgende.

Beide PC zijn nu via een draad aangesloten. Dan krijgen beide Pc's de juiste gegevens en zal internet waarschijnlijk ook werken. Jouw doel is om zeker 1 draadloos te laten werken.

In de logfile zie ik maar 1 netwerkkaart en dat is de vaste netwerkaart. Dit kan komen omdat tijdens het aanmaken van de logfile de draadloze netwerkaart niet in de pc had zitten. Anders was deze kaart namelijk ook vermeld in de log.

Wat je dus nog nog even moet doen is het volgende op de PC die je draadloos wilt gebruiken.

1. Netwerkkabel nu loshalen van de PC
2. Draadloze netwerkaart verbinden met de pc en daarna zover het kan de draadloze netwerkaart verbinding laten maken met het Accesspoint.
3. Als dat gebeurt is nogmaals op dezelfde mannier de logfile maken en deze even hier plaatsen.

Wat mij ook opvalt in de handleiding op pag 13.
http://www.linksys.com/servlet/Sate...1193768670755&ssbinary=true&lid=0347203676B05

Je dient een ip-adres in te vullen. Standaard is dit: 192.168.1.254. Dat is op zich goed en kun je laten staan.
De Default gateway moet staan op 255.255.255.0.
Het ipadres adres van de router moet zijn: 192.168.1.1 ***

*** Het kan zijn dat dit bij jouw anders is maar je moet dan het adres invullen wat je normaal gesproken invult via Internet Explorer als je de Expira box wilt instellen. Als je dit doet via een snelkoppeling dan start je die op en kijk je in de adresbalk welk ip-adres daar staat. Er zal dan iets staan als

http://192.168.1.1/etc etc

Vul dit in bij de Accesspoint zolas op Pag 13 staat. Vul alleen het ip-adres in. Dus niet http:// ervoor en alles achter de cijfers ook niet noteren dus puur 192.168.1.1. Dit getal dus aanpassen wat je er bij staat.

Als je dat hebt ingesteld dan haal je de stekker uit het stopcontact van de Experia Box en van het Access Point en zet je de draadloze PC helemaal uit.
Stop daarna de stekker in het stopcontact van de Expiria box en wacht een tijdje totdat deze helemaal klaar is met opstarten en de juiste lampjes branden.
Daarna stop je de stekker weer in het stopcontac van het Accesspoint en wacht je even totdat deze klaar is met opstarten
Start nu de PC op met de draadloze verbinding en controleer of het internet nu mogelijk welk werkt.

Laatst bewerkt:
goedemorgen/middag mikeo

ben blij dat deze fase is gelukt,voor de goede orde,de pc die ik in de garage wil hebben
(pc2)wil ik draadloos maken zit nog een oude netwerkkaart in maar zoals ik de vorige keer meldde heb ik een nieuwe draadloze netwerk kaart gekocht,is dus noodzakelijk hier mee te werken of is die oude ook oke,verder wissel ik de pc ,s iedere keer om voor de gegevens daar ik maar 1 internet verbinding heb weet niet of dit nog invloed heeft op ge gegevens etc.
bij mijn huidige pc zijn de gevens er voor mij ingezet dus moet dit allemaal even uit vinden zal dus wel de nodige tijd inbeslag nemen maar daar ben je langzamerhand wel aangewend geraakt,doe dus mijn best zou wel graag vantevoren weten vwb de netwekkaart
alvast bedankt

Als je oude netwerkaart ook draadloos is dan zou je op zich hiermee moeten kunnen werken. Probleem is alleen wel dat als hij als wat ouder is deze vaak geen 54g is maar 11g. De snelheid is dan een stuk tragen.

Op zich hoeft dat niets uit te maken als je de pc alleen voor internetten/mailen gebruikt. Wil je ook veel downloaden met de pc dan kun je beter de nieuwe kaart gebruiken.

Tevens kan het zijn dat de oude kaart geen WPA2 ondersteunt. Dit is voor de volgende stap belangrijk zodat je de verbinding kunt beveilingen. Als de oude kaart nog geen WPA2 ondersteunt dan zou ik deze zeker niet gebruiken omdat je dan je router qua beveiling een stuk lager moet zetten en deze zijn altijd eenvoudig te omzeilen.

Mijn advies
Kijk even in Apparaatbeheer wat voor merk en type de oude kaart is. Of even de kast openmaken en dan op het kaartje zelf kijken daar staat vaak ook wel een merk en type op.

Verder zul je eerst moeten zorgen dat de PC eerst voorzien is van draadloze kaart en deze te laten verbinden met het accesspoint. Daarna kunnen we pas verder om de log te maken en kunnen we mogelijk zien wat er fout gaat. Zonder deze twee kun je nu niet verder.

Ik wacht weer rustig af tot je een reactie geeft.

weinig

goeiendag mikeo,
heb nieuwe draadloze kaart geinstalleerd,ip adres etc gedaan ,experia box en access point afgesloten en weer aangesloten maar niets geeft dus weer aan geen verbinding met accesspoint,zal dus toch nog iets verkeerds hebben gedaan.
vraagje :kunnen wij niet van af begin starten met pc accesspoint draadloze kaart etc,misschien dat het dan iets beter gaat zal voor jou ook wel leuker zijn iedere keer dat het niet gaat hier ,maar goed dat is een optie. eerst maar weer bedankt.

Natuurlijk kunnen we vanaf het begin starten. Ik zal proberen de stappen uit te leggen.
Ik concentreer mij op Pc2 aangezien deze draadloos moet werken. Pc1 werkt bedraad en werkt.
In de handleiding staan op zich de stappen ook erg duidelijk en zal hieronder dan ook gebruik maken van deze handleiding omdat het geen zin geeft om stappen allemaal over te typen.

1. Zorg dat je draadloze netwerkkaart goed is geinstalleerd en werkend is. Controleer via Apparaatbeheer of er geen gele uitroeptekens te zien zijn.
2. Zet PC2 helemaal uit
3. Trek de stekker uit het stopcontact van de Expira Box en van het Accesspoint.
4. Verwijder de netwerkkabel tussen de Expira Box en het Accesspoint.
5. Steek de stekker weer in het stopcontact van de Expira Box en wacht tot dat deze klaar is.
6. Test via PC1 of internet het werk doet.
7. Verbind het Accesspoint en de router via een netwerkkabel. De netwerkkabel steek je in een LAN poort van de router. Het beste kun je LAN poort nr 1 gebruiken. LAN poorten zijn de poorten waar ook PC1 in zit. Meestal 4 stuks.
8. Steek de stekker in het stopcontact van het Accesspoint en wacht een paar minuten.
9. Stop de Cd van het Accesspoint in PC1 (de bedraade PC)
10 Volg dan de stappen op Pag 9 van de handleiding
http://www.linksys.com/servlet/Sate...1193768670755&ssbinary=true&lid=0347203676B05
Deze stappen zijn eenvoudig te volgen en is voor mij niet nodig om dat over te schrijven.

Bij Stap 8 dien je een aantal gegevens in te vullen die belangrijk zijn voor een goede werking.
Device Name - Mag je zelf bedenken. Geeft het een naam gaat puur om de herkening.
Password - Mag je ook zelf bedenken als je het maar onthoudt.
IP Address - 192.168.1.245. Dit mag je zo laten staan.
Subnet Mask - 255.255.255.0
Default Gateway - 192.168.1.254

Na stap 9 kun je het beste overgaan naar “Manually Configuring the
Access Point’s Wireless Settings.” op pag 17

Bij stap 2 dien je weer wat gegevens in te vullen.
SSID: Je mag zelf iets bedenken. Met deze naam zal het accesspoint zich bekend maken als je op de PC gaat zoeken naar het Accesspoint om verbinding te maken.
Channel: Meestal wordt die op 11 gezet en kun je laten staan.
Network Mode: Mixed Mode is goed en kun je laten staan.
Level of security: Kies voor WPA2 Personal.

Bij WPA2 Personal dien je ook weer een aantal gegevens in te vullen
Encryption: Kun je laten staan en is goed.
Passphrase: Dit is een belangrijke stap. Bedenkt een lang wordt liefs met cijfers en letter. Als je strak een draadloze verbinding gaat maken met het accesspoint dan dien je dit wordt in te vullen. Let wel op die is hoofdlettergevoelig en moet exact worden ingevuld. Noteer deze dus ergens.

Daarna kun je verder gaan naar Stap 5 om alle instellingen te bewaren.
Bij Stap 6 ben je klaar.

Volg daarna voor de zeker nog even de stappen.
1. Trek de stekker uit het stopcontact van de Expira Box en van het Accesspoint.
2. Steek de stekker weer in het stopcontact van de Expira Box en wacht tot dat deze klaar is.
3. Test via PC1 of internet het werk doet.
4. Steek de stekker in het stopcontact van het Accesspoint en wacht een paar minuten
5. Zet nu pas PC2 aan
6. Ga nu via PC2 op zoek naar een draadloos netwerk met de naar die je hebt ingevuld bij SSID. Dubbelklik hierop en als alles goed gaat wordt er om een wachtwoord gevraag of er verschijnt een scherm waar je iets moet invullen. Daar vul je exact in wat je bij Passphrase hebt ingevuld. Let op eventuele gebruikte hoofletters of kleine letter het moet exact zijn.

Als alles goed is gegaan zou er een verbinding gemaakt moeten worden en zou internet het moeten doen. Zo niet neem dan alles stappen nog eens een keer door. Soms lees je namelijk eerst ergens een 1ste keer overheen.

Lukt het dan nog niet dan even precies omschrijven wat wel lukt zodat ik ook een beeld krijg wat je gedaan hebt en waar je vastloopt.

Laatst bewerkt:
nog niet

heb dus alles gedaan wat je had beschreven,had een wireless usb adapter die heb ik ook geinstalleerd(weet niet of ie nodig is)en de zelfde gegevens ingevuld ,maar hij geeft dus weer aan geen verbinding met het access point,heb geprobeerd met stick en zonder stick het resultaat is eender,ik denk dat ik toch iets verkeerds doe heb alles nog gecontroleerd,en de procedure herhaalt maar niets.
bij het invullen van de gegevens van de adapter viel me wel op dat ik het kanaal etc niet kon veranderen weet niet of dit invloed heeft,goed hoor nog wel weer van je denk ik ,is wel vervelend zo

Het kanaalnr op de stick is niet nodig aan te passen want dat zou het zelf moeten zien zodra er een verbinding is gemaakt.

Ik denk dat inderdaad dat je ergens iets verkeerd doe want je zou wel een verbinding moeten kunnen maken met het accesspoint. Als het daarna fout gaat is en andere verhaal maar dit zou eigenlijk gewoon zonder problemen moeten kunnen.

Misschien is het beter als je even informeert bij familie/kennisen of er iemand is die ervaring heeft met het opzetten hiervan want wordt zo er lastig.

Het enige wat ik mij nog kan bedenken is dat je Pc problemen geeft. Je zou dan als test de USB stick eens in de andere PC moeten stoppen en installeren en proberen daar een verbinding te maken. Als dat wel lukt zit het probleem in de PC. Zorg wel dat je de netwerkkabel van die pc er uit hebt voor je de PC aanzet en gaat testen.

Wat mij ook nog afvraag is dat je aangeeft: bij het invullen van de gegevens van de adapter viel me wel op dat ik het kanaal etc niet kon veranderen weet niet of dit invloed

Je zou niets in hoeven vullen. USB stich gewoon installeren en daarna het Accesspoint zoeken in de lijst van draadloze netwerken. Als je dan dubbelklikt en de gegevens invult zoals eerdere aagegeven dan neemt hij alle gegevens over.

oke

hallo mikeo,

ben de laatste dag nog even bezig geweest,heb alles opnieuw gedaan wel enkele gegevens veranderd voor accespoint etc,het accesspoint moet voor het signaal wel iets worden verplaatst maar dit is geen probleem,een vriend van mij heeft een laptop en hiermee hebben we gecontroleerd of het point wel werkte ,en er moesten dus idd enkele gegevens worden geweizigd maar na deze weiziging werkte het apparaat correct.
wil je nogmaals bedanken voor de moeite en de tijd die je er in hebt gestoken.

max w r velda

Blij dat alles nu werkt. Waarschijnlijk zijn de gegevens die veranderd zijn dezelfde als waar wij mee bezig waren maar even niet verder mee kwamen.

Bedankt voor je reactie terug altijd prettig om te weten dat de problemen zijn opgelost.
Als laatste nog even het onderwerk op Opgelost zetten als je wilt.

Dat kun je rechtsonderop doen.

Succes en veel plezier ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan