Geen wifi, standaardgateway niet beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coen111

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Mijn pc verliest regelmatig connectie met de wifi. De probleemoplosser lost het dan wel op door de wifi-adapter opnieuw in te schakelen. Ik krijg dan een melding dat de standaardgateway niet beschikbaar was en dat dat nu is opgelost. En dan doet-ie het weer, maar een kwartier later kan hij weer uitvallen. Wat kan er aan de hand zijn en hoe los ik dat op?
Coen.

Deze topic ook gezien: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...s-niet-beschikbaar?highlight=standaardgateway
Ik heb een Experia box, maar alle andere apparaten hebben nergens last van en blijven verbinding houden.
Tooltje gedownload, ik zit als enige in de omgeving op kanaal 9.
IPv4 en IPv6 zijn beide ingeschakeld.

Laatst bewerkt door een moderator:
2,4 of 5 gHz band? welke network adaptor gebruik je? Misschien is er een driver probleem, dat zien we wel vaker met mensen die overstappen op windows 10.

Zou even de drivers bijwerken zoals wampier al aangaf. Grote kans dat het dan opgelost is.
Ik gebruik zelf Driverbooster, ben je in één keer klaar en scheelt je wat zoekwerk.

Bleek toch een kwestie van hard resetten van de Experia box (wel instellingen als SSID kwijt en zo) en wat aanpassingen van de helpdesk die ik eerlijk gezegd niet snap:

Onder "Status" kiezen voor "WLAN" dan "Settings"
802.11e/WMM QoS en IGMP Snooping op OFF instellen dan kiezen voor "Apply"
Onder "Status" kiezen voor "WLAN" dan "Security"
Allowed Client Type op WPA/WPA2 en kiezen voor "Apply"

De tweede snap ik (was WPA2 only), maar wat heb ik met de eerste aanpassing gedaan / veranderd?

Mijn broek zakt nog nog steeds af dat ze mensen durven te zeggen om WMM uit te zetten.

Wat WMM uitzetten doet is eigenlijk gewoon wireless "N" uitzetten en je terugzetten naar "G" leuk als dat helpt, maar zit je wel met de helft van je maximale snelheid... IGMP snooping uitzetten moet je alleen doen als je een aparte poort voor je set-up box hebt anders overlaad je je netwerk en zie absoluut niet in hoe dat zou moeten helpen met je netwerk (behalve bewijzen dat de meeste experia-boxen blijkbaar *** zijn)

OK, heb WMM en IGMP teruggezet. Kijken of hij het goed blijft doen. Op zich was ik wel geholpen, want die box had kennelijk een storing, alles deed het na de reset weer veel beter. Dat ik zo'n Experia box heb kan ik niet kiezen, mijn glasvezelboer (Reggefiber) laat meerdere providers toe, maar in ieder geval een paar hebben die Experia.

Ik was trouwens gister bij jou in Eindhoven (@Wampier) bij de Dutch Design Week. Erg leuk. Hebben wij hier niet in 020.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan