Geen XP meer na vakantie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rwissink

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2000
Berichten
424
Hallo,
terug na mijn vakantie start mijn pc niet meer op. Ik krijg een zwart scherm, waarop onderaan het volgende staat te lezen:
"Windows kan niet worden gestart vanwege een fout in de software.
Meld dit probleem als:
de benodigde DLL-bestanden voor de kernel laden.
Neerm contact op met de leverancier over dit probleem."
Ik heb daarna opgestart vanaf de XP-cd, waarin en hersteloptie zit. Ik krijg dan de tekst:
" De herstelconsole biedt mogelijkheden voor systeemreparatie en -herstel."
Daarna volgt de c:\ prompt.
Maar ik weet niet wat ik nu moet doen.
Wie weet raad? En is mijn harddisk niet stuk? Want die zie ik niets meer doen.
Alvast beadnkt voor jullie suggesties.
Rudi Wissink
 
Type op die prompt: FIXBOOT en druk op Enter.

Type: Exit en dan Enter.
 
Laatst bewerkt:
Hey Boeing,
ik heb alleen vergeten exit te typen maar alwel opnieuw opgestart. Er gebeurt niets. Dus maar even opnieuw via de cd opgestart en even opnieuw proberen.
Ben toch wel een beetje bang voor mijn harddisk...
Groetjes,
Rudi.
 
Uit wat je vertelt, lijkt het of de PC wel door de BIOS heen komt.
Krijg je na het opstarten wel de BIOS boodschappen op je scherm, of een logo van de leverancier?
Heb je in je vakantie de netspanning van de PC afgehaald?
Hoe oud is de PC?

Hoe is je harde schijf ingedeeld, is hij gepartitioneerd?
En zo ja, hoeveel partities?
 
OK,
heb nu precies gedaan wat je hebt gezegd. Maar de pc start niet op. Er is alleen een leeg scherm.
Nog meer suggesties?
Is een windows-setup mogelijk op een andere partitie (iki heb er drie)?
Rudi.
 
Ik krijg wel d eerste boodschappen van de bios e.d. op het scherm. Daarna wordt het scherm leeg en gebeurt er niets meer.
De pc is 4 jaar oud en de netspanning is inderdaad in de vakantie eraf geweest.
Ik heb drie partities: c: (37 gig) is de standaardroot, waarin ook Windows staat.
D: (37 Gig) is de dataschiijf en e: (6 Gig) zou een herstel-partitie zijn, maar die is door de leverancier ingesteld en ik weet niet hoe dat werkt.
Groetjes,
Rudi.
 
Ga naar die R herstel console en

type dan DIR /P en druk op Enter.

Wat zie je dan?
 
Ik ben nu opnieuw aan het opstarten.
Maar ik heb dir al eens geprobeerd en toen kreeg ik een lijst met dir's te zien, waarvan een aantal 0 bytes bevatte. Mar ik zal zo even weer kjken, ik heb nog geen prompt.

Ik wil trouwens best een nieuwe harddisk kopen, als ik maar een aantal bestanden terug kan halen. Ik heb een site nierdonor.nl, waarvan ook de mail op die pc staat....
Tot zo.
 
Dit eerste scherm hoort één pagina op te schuiven als je op de spatiebalk drukt. Voor je dat doet, kijk eerst goed of je een bestand boot.ini ziet staan.
Druk dan op de spatiebalk en kijk weer, weer spatiebalk , enz.tot het einde van de map en bestandslijst.
Ik wacht op het resultaat.
 
Ok, I have had a lot of people lately asking me, whats this repair install thing??? Well here is your answer in a simple format.

Configure your computer to start from the CD-ROM drive. For more information about how to do this, please refer to your computer's documentation or contact your computer manufacturer.

Insert your Windows XP compact disc (CD) into your CD-ROM drive or DVD-ROM drive, and then restart your computer.

(You can also boot with a Windows 98/Me Startup disk with CD support and run WINNT.EXE in the I386 folder on the CD)

When the "Press any key to boot from CD" message is displayed on your screen, press a key to start your computer from the Windows XP CD.

When you see the following message displayed on the Welcome to Setup screen, press ENTER:

To setup Windows XP now, press ENTER.

At this point an option to press R to enter the Recovery Console is displayed. Do not select this option.

On the Windows XP Licensing Agreement screen, press F8 to agree to the license agreement.

Make sure that your current installation of Windows XP is selected in the box, and then press the R key to repair Windows XP.

Follow the instructions on the screen to complete Setup.

Thats it, you have done a repair install. Cheers.
 
Eh Bandit,
is het de bedoeling dat ik opnieuw installeer volgens jouw instructies? Boeing was nog even bezig met mijn vraag.
Rudi.
 
boot.ini staat er: 211 bytes groot.
Tot nu toe gaat het allemaal goed. Je BIOS doet zijn werk.
We hebben de bestanden op je harde schijf kunnen bekijken en boot.ini is aanwezig.
Je hebt die prompt van de herstel console nog in je beeld?

Ga daar anders weer naar toe.

Type FIXMBR en dan Enter,

Type FIXBOOT en dan Enter

Type Exit.

De PC start opnieuw op nu.
 
Eh Bandit,
is het de bedoeling dat ik opnieuw installeer volgens jouw instructies? Boeing was nog even bezig met mijn vraag.
Rudi.

Dat is niet opnieuw installeren,maar herstellen,had Boeing je ook kunnen vertellen,mar als die het beter weet ,mag dat van mij ook.
 
De pc start niet opnieuw op, ik krijg een leeg scherm.
Is de optie van Bandit handig?
Rudi.
 
Ik heb hier nauwkeurige instructies van Microsoft, maar jij beslist.
Als we verder gaan met een herstel-installatie vanaf de CR-ROM kan ik niet garanderen dat alle gegevens op de C-schijf aanwezig zullen blijven.
Ook loop je de kans dat je Windows XP weer moet activeren. Maar als je een productie-key van je exemplaar van Windows XP hebt, is dat simpel.
Die productie-key heb je ook nodig voor die herstel-installatie.
Ik ben bereid om twee of drie uur door te gaan. Maar wil/kan jij dat ook?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan