Geen XP meer na vakantie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt me verstandiger hier morgen op terug te komen,endan afwachten of boenstaand lid langs komt,zal hem er in iedergeval attend op maken
 
En stel nu dat ik maandag een nieuwe harde schijf koop, is er dan nog iets te redden van mijn c-schijf?
De D-schijf lijkt leeg te zijn, terrijl dat altijd mijn data-partitie is/was.
De harde schijf is niet defect en de D-partitie staat op de externe HD zo te zien.
Op een nieuwe HD staat helemaal niets.
 
Je hoeft nu inderdaad niet te beslissen en morgen kun je het advies van Bandit123 opvolgen.
 
Laatst bewerkt:
Boeing en Bandit,
het lijkt me dat er niet veel (meer) mis kan gaan als ik Testdisk draai. Ik heb het gevoel dat ik beter maandag een nieuwe harde schijf kan kopen (of misschien wel een nieuwe PC?) en daarna Testdisk ga draaien op de oude /huidige harde schijf.
Hoe staan jullie daartegenover? De ALDI heeft een pc van € 999,= staan, zag ik toevallig. En anders een nieuwe harde schijf. Welke zouden jullie me aanraden (200 Gig)?
Rudi.
 
OK Boeing,
dank voor al je geduld en hulp! Je hoort hier hoe het verder gaat. Een aantal gegevens redden vind ik wel belangrijk.

Enneh Bandit, heb ij nog een advies?

Groetjes,
Rudi.
 
Boeing en Bandit,
het lijkt me dat er niet veel (meer) mis kan gaan als ik Testdisk draai. Ik heb het gevoel dat ik beter maandag een nieuwe harde schijf kan kopen (of misschien wel een nieuwe PC?) en daarna Testdisk ga draaien op de oude /huidige harde schijf.
Hoe staan jullie daartegenover? De ALDI heeft een pc van € 999,= staan, zag ik toevallig. En anders een nieuwe harde schijf. Welke zouden jullie me aanraden (200 Gig)?
Rudi.

Wacht eerst morgen even af,voordat je een heleboel Euries over de balk gooi.
 
OK Bandit,
ik heb Testdisk alvast gedownload.
Morgen ben ik hier weer.
Heel erg bedankt zover. Welterusten.
Rudi Wissink.
 
Kan je Windows niet installeren op de partitie waar de data staat van de leverancier?
Hier kan je daarna vrij makkelijk de data terug halen van de andere partitie.

Kan je de mail niet meer veilig stellen via webmail?

Mvg Patrick
 
Je zegt dat er een herstel partitie is....over welk merk computer praten we eigenlijk.
 
Hallo,
daar was ik weer.
Ik heb een ALDI-pc, met 80 Gig hd, 512 Mb intern geheugen, XP- home SP2, 2.0 Ghrz, met daaraan een externe hd van Lacie (160 Gig).
Op die Lacie heb ik inmiddels Testdisk (versie 6.4) gezet.
Ik heb zojuist m.b.v. van de herstel-cd de pc opgestart, en wil eigenljk zoveel mogelijk data proberen te redden.
Maar weet niet hoe het nu verder moet.
Wie helpt?
Groetjes,
Rudi.
 
Tutterdetut

http://www.helpmij.nl/forum/showpost.php?p=1711005&postcount=14

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

En zoek maar eens op @ Lange Pier in Helpmij voor dat je dat gaat doen!!!!!

Wel lief van je.:love:

Maare, indien er geen windows meer op staat, wordt wel lastig, je kunt bij een installatie van een nieuwe windows met een XP cd wel de windows eraf gooien, in dit geval alleen de lege map, en dan hou je alles wel op de schijf, alleen zul je later alle account die er opstaan van de vorige installatie, moeten kopieëren naar de nu gemaakte.

Je kunt wel met testdisk kijken of die windows map inderdaad echt leeg is.
Daarnaast heb je natuurlijk ook nog diverse recovery progjes om files en bestanden te regeneren, maar die hebben niet veel zin als ze zijn overschreven.
 
Beste Lange Pier,
ik wil echt zoveel mogelijk oude bestanden redden. Het opstarten van Testdisk via de externe harde schijf lukt niet, volgens boodschap kan dat niet. Dus blijf ik zoeken naar andere mogelijkheden.
Stel nou dat ik de harde schijf uit de pc haal, waarop ik nu aan het werk ben. Ik zet die in die andere defect pc, kan ik dan wel Testdisk draaien? En ik heb dan meteen internet.
Is dat een goede optie?
Rudi
 
Beste Lange Pier,
ik wil echt zoveel mogelijk oude bestanden redden. Het opstarten van Testdisk via de externe harde schijf lukt niet, volgens boodschap kan dat niet. Dus blijf ik zoeken naar andere mogelijkheden.
Stel nou dat ik de harde schijf uit de pc haal, waarop ik nu aan het werk ben. Ik zet die in die andere defect pc, kan ik dan wel Testdisk draaien? En ik heb dan meteen internet.
Is dat een goede optie?
Rudi

Je zou dus idd de HD in een andere pc kunnen hangen, en op die manier de HD kunnen benaderen.
Maar wanneer ie defect is, zal het ook niet op deze manier lukken.

Wat betreft je mail, kan je die niet meer veiligstellen middels webmail?
 
Die mail ga ik proberen via webmail op te halen, maar normaal gesproken kan ik dan alleen de mail benaderen, die nog niet opgehaald is. Of is dat net zo?
En op deze harddisk heb ik inmiddels wel Testdisk staan, zodat ik die in elk geval zou kunnen starten. Of niet?
Groetjes,
Rudi.
 
Die mail ga ik proberen via webmail op te halen, maar normaal gesproken kan ik dan alleen de mail benaderen, die nog niet opgehaald is. Of is dat net zo?
En op deze harddisk heb ik inmiddels wel Testdisk staan, zodat ik die in elk geval zou kunnen starten. Of niet?
Groetjes,
Rudi.

Wanneer je de HD in de andere pc hangt(let goed op master/slave settings), en je start de pc op krijg je in verkenner er een extra HD bij.
 
OK,
dan ga ik dat proberen. Maar hoe zit dat met die master en slave?
Rudi.
 
OK, dank je wel.
Ik ga er morgen mee verder.
Welterusten.
Rudi.
 
terug na mijn vakantie start mijn pc niet meer op. Ik krijg een zwart scherm, waarop onderaan het volgende staat te lezen:
"Windows kan niet worden gestart vanwege een fout in de software.
Meld dit probleem als:
de benodigde DLL-bestanden voor de kernel laden.
Neerm contact op met de leverancier over dit probleem."
Hiermee begon deze thread.
In de herstelconsole gaf de opdract DIR /P in ieder geval een windows dir en de boot.ini te zien.
Tijdens de Setup van Windows XP kwam dit scherm te voorschijn.
Het lijkt erop dat er een niet-aanspreekbare Windows XP-versie op de C-schijf staat.
Is die niet toch aan de praat te krijgen met de juiste dll-bestanden van de kernel?
Niet dat ik dat zou weten, maar Lange Pier, of iemand anders misschien wel?

-
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan