Geen XP meer na vakantie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
XP op nieuwe harddisk installeren

Hallo,
ik heb me toch maar een nieuwe harddisk aangeschaft: een Seagate Barracuda van 200 Gig.
Nu wil ik daarop XP installeren. Ik heb de originele cd bij de hand en een cd met SP2.
Waar moet ik op letten?
Rudi.
 
Moet die nieuwe schijf eerst geformatteerd worden? Of is dat al standaard?
Rudi.
 
hallo,

Heb je de door mij gemaakte handleiding om dergelijke problemen al eens gelezen.
Deze is hier te vinden.

Groetjes en sucses Erik Rothuis
 
Schijfgrootte wel goed?

Ik ben XP aan het installeren op de standaardpartitie c. Die geeft 131.070 Mb. Maar ik heb een 200 Gig schijf. Hoe kan dat?
 
Tsja,
had ik een mooie harde schijf gekocht, blijkt die niet goed. Dus een nieuwe gekregen, en die meteen door mijn leverancier laten formattteren ter controle. Die bleek OK.
Windows geinstalleerd, en daarna pogingen gedaan om met Testdisk bestanden terug te halen van mijn oude harde schijf. Dat lukte niet. Vervolgens bleek mijn oude harde schijf ook niet meer zichtbaar in Verkenner. Zucht.
Vandaag de oude harde schijf weer aan mij pc gekoppeld, en werd weer zichtbaar. Hij murmelt wel, en blijkbaar wordt hij te warm, waarna hij het opgeeft.
Op dit moment heb ik Partion Magic opgestart. Die ziet de oude schijf keurig netjes.
Ik wil die oude harde schijf kopieren naar de nieuwe. Maar gaat dat goed, zoals ik dat doe? In vind het vreemd dat hij eerst de data wil kopieren naar disk 2, en dat is die oude harde schijf waarop die data staan. Naar mijn idee moet hij direct naar c: kopieren.
Wie weet raad. Zie de bijlage met de bedoelde bewerkingen in Partition Magic 8.0.
 

Bijlagen

  • pm-copy.jpg
    pm-copy.jpg
    91,5 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Je hebt speciale recovery programma's.
Stuur me anders maar ff een mailtje. Of sta ik nog in je msn?

Groetjes Patrick
 
Ik weet niet hoe het verder afgehandeld wordt, maar ik zou echt heel prettig vinden om te horen hoe het afloopt.
Vooral of de "oude" HD wel of niet aan te spreken is. :)
 
ehm of het ook echt zo is weet ik niet.. maar ik kom bij hd problemen ook de suggestie tegen om m een nachtje in de vriezer te leggen ? dan zou ie het zolang doen dat je iig dingen eraf kan halen

ben benieuwd

vergeet de link van win restoration erbij te plakken, zelf ook gebruikt, werkt simpel en perfect
 
Laatst bewerkt:
Tot nu toe ben ik er nog niet veel verder mee. Via Patrick heb ik inmiddels wat tools gekregen om te redden wat er te redden valt.
Ik ga het allemaal proberen! En natuurlijk horen jullie hoe dit afloopt!
Tot nu toe bedankt voor al jullie hulp en suggesties.
Rudi Wissink.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan