rvandenboogaert
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 jan 2011
- Berichten
- 23
Goedemiddag,
Bekijk bijlage Werkvoorraad S.C. Test.xlsm
Wat het bestand doet:
Als ik in tabblad Start in kolom C een aantal waarden invul worden in kolom D t/m G een aantal waarden ingevuld.
Deze worden gevonden mbv vert.zoeken.
Ik heb een macro gemaakt welke wanneer ik op de knop aanmaning druk wordt een Word geopend wordt welke daarna ook weer gegevens haalt uit dit Excel bestand. Echter het probleem van dit bestand is omdat ik 100 regels heb in Excel worden er ook 100 regels ingelezen in Word terwijl ik dit alleen voor de waarden wil waar iets op is ingevuld en niet voor de lege waarden.
Dit kan ik volgens mij alleen bereiken door regels te verwijderen wanneer ik deze niet nodig heb (als ik handmatig rijen in dit excel bestand verwijder dan werkt dit correct in het Word bestand.
Ik heb een macro ingebouwd dat wanneer het bestand wordt gesloten het alle aanpassingen verwijdert.
Ik zoek dus een VBA macro welke rijen aanvult.
Wanneer ik in tabblad Start, in kolom C een waarde invul wil ik dat deze de waarde gaat aanvullen met de gegevens uit kolom I t/m L (in dit voorbeeld) mbv van de formules in kolom D t/m G. En kolom B de formule vult.
Indien mogelijk ook met behoud van de opmaak en dat bij de laatst ingevulde waarde te tabelrand dikker is. Bij onbekende waarden (bijvoorbeeld geen mailadres) geen waarde weergeven.
Weet iemand raad?
Zou me echt helpen.
Alvast bedankt.
Dit is overigens de macro die ik gebruik in Word:
Bekijk bijlage Werkvoorraad S.C. Test.xlsm
Wat het bestand doet:
Als ik in tabblad Start in kolom C een aantal waarden invul worden in kolom D t/m G een aantal waarden ingevuld.
Deze worden gevonden mbv vert.zoeken.
Ik heb een macro gemaakt welke wanneer ik op de knop aanmaning druk wordt een Word geopend wordt welke daarna ook weer gegevens haalt uit dit Excel bestand. Echter het probleem van dit bestand is omdat ik 100 regels heb in Excel worden er ook 100 regels ingelezen in Word terwijl ik dit alleen voor de waarden wil waar iets op is ingevuld en niet voor de lege waarden.
Dit kan ik volgens mij alleen bereiken door regels te verwijderen wanneer ik deze niet nodig heb (als ik handmatig rijen in dit excel bestand verwijder dan werkt dit correct in het Word bestand.
Ik heb een macro ingebouwd dat wanneer het bestand wordt gesloten het alle aanpassingen verwijdert.
Ik zoek dus een VBA macro welke rijen aanvult.
Wanneer ik in tabblad Start, in kolom C een waarde invul wil ik dat deze de waarde gaat aanvullen met de gegevens uit kolom I t/m L (in dit voorbeeld) mbv van de formules in kolom D t/m G. En kolom B de formule vult.
Indien mogelijk ook met behoud van de opmaak en dat bij de laatst ingevulde waarde te tabelrand dikker is. Bij onbekende waarden (bijvoorbeeld geen mailadres) geen waarde weergeven.
Weet iemand raad?
Zou me echt helpen.
Alvast bedankt.
Dit is overigens de macro die ik gebruik in Word:
Code:
Sub Aanmaning_InkassoUnie_Brief()
'
' Aanmaning_InkassoUnie_Brief Macro
'
ActiveDocument.MailMerge.MainDocumentType = wdFormLetters
ActiveDocument.MailMerge.OpenDataSource Name:= _
"X:\Afdelingen\Collections\Special Collections\Werkvoorraad\Werkvoorraad S.C. Test.xlsm" _
, ConfirmConversions:=False, ReadOnly:=False, LinkToSource:=True, _
AddToRecentFiles:=False, PasswordDocument:="", PasswordTemplate:="", _
WritePasswordDocument:="", WritePasswordTemplate:="", Revert:=False, _
Format:=wdOpenFormatAuto, Connection:= _
"Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;User ID=Admin;Data Source=X:\Afdelingen\Collections\Special Collections\Werkvoorraad\Werkvoorraad S.C. Test.xlsm;Mode=Read;Extended Properties=""HDR=YES;IMEX=1;"";Jet OLEDB:System database="""";Jet OLEDB:Registry Path="""";Jet " _
, SQLStatement:="SELECT * FROM `Start$`", SQLStatement1:="", SubType:= _
wdMergeSubTypeAccess
Selection.MoveDown Unit:=wdLine, Count:=36
Selection.MoveRight Unit:=wdCharacter, Count:=4
Selection.MoveUp Unit:=wdLine, Count:=40
Selection.Delete Unit:=wdCharacter, Count:=1
Selection.Delete Unit:=wdCharacter, Count:=1
Selection.Delete Unit:=wdCharacter, Count:=1
Selection.Delete Unit:=wdCharacter, Count:=1
Selection.Delete Unit:=wdCharacter, Count:=1
Selection.Delete Unit:=wdCharacter, Count:=1
Selection.Delete Unit:=wdCharacter, Count:=1
Selection.Delete Unit:=wdCharacter, Count:=1
Selection.TypeBackspace
Selection.TypeBackspace
Selection.MoveDown Unit:=wdLine, Count:=2
Selection.Delete Unit:=wdCharacter, Count:=1
Selection.Delete Unit:=wdCharacter, Count:=1
Selection.MoveDown Unit:=wdLine, Count:=29
Selection.MoveUp Unit:=wdLine, Count:=2
Selection.MoveRight Unit:=wdWord, Count:=5
ActiveDocument.MailMerge.Fields.Add Range:=Selection.Range, Name:= _
"Hoofdsom"
Selection.MoveDown Unit:=wdLine, Count:=4
ActiveDocument.MailMerge.Fields.Add Range:=Selection.Range, Name:= _
"Voldaan"
Selection.MoveDown Unit:=wdLine, Count:=1
ActiveDocument.MailMerge.Fields.Add Range:=Selection.Range, Name:="Saldo"
With ActiveDocument.MailMerge
.Destination = wdSendToNewDocument
.SuppressBlankLines = True
With .DataSource
.FirstRecord = wdDefaultFirstRecord
.LastRecord = wdDefaultLastRecord
End With
.Execute Pause:=False
End With
Windows("Inkasso Unie - 2e aanmaning - Test").Activate
'
' Sluiten zonder op te slaan
'
ActiveWindow.Close SaveChanges:=wdDoNotSaveChanges
End Sub
Laatst bewerkt: